NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ : březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_FYZIKA_6._ROČNÍK VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda TÉMA: Objem – převody jednotek ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1427
Anotace: Určeno žákům 6. ročníku Objem – převody jednotek 3 opakovací snímky 1 snímek se zadáním testu 1 snímek s řešením testu – žák si procvičí převody jednotek objemu
Převody - objem 399 dm3 (m3) 0,189 dm3 (mm3) 12,34 cm3 (dm3) 22 000 cm3 ( m3) 742 dm3 (cm3) 0,0900 m3 (mm3) 3 000 000 mm3 (m3) 432 cm3 (dm3) 12 000 dm3 (m3) 0,000 568 cm3 (mm3) 421 000 mm3 (dm3) 399 dm3 (m3) 0,189 dm3 (mm3) 12,34 cm3 (dm3) 155,40 mm3 (cm3) 0,789 m3 (cm3) 6,25 dm3 (cm3) 9,87 m3 (dm3) 900 000 mm3 (dm3) 1 000 000 mm3 (m3)
Převody - objem 32 dl (l) 0,065 hl (l) 90 ml (dl) 5,5 dl (cl) 909 hl (dl) 1000 cl (hl) 15 dl (ml) 300 dl (hl) 0,732 hl (cl) 360 l (cl) 0,004 hl ( ml) 3 dl (l) 12 cl (l) 0,2 dl (hl) 0,5 l (hl)
Převody - objem 1l = 1dm3 1ml = 1cm3 0,5 l (dm3) 12 dl (cm3) 42 cl (mm3) 70 ml (cm3) 1000 ml (m3) 0,25 hl (m3) 0,31 l (dm3) 800 cl (cm3) 0,56 hl (dm3) 30 dm3 (l) 60 cm3 (cl) 900 mm3 (dl) 7,5 m3 (hl) 6 dm3 (ml) 82 cm3 (cl) 0,042 m3 (dl) 100 mm3 (ml) 500 dm3 (hl)
OBJEM 1. Co je to objem? 2. Kdy použiji jednotku litr a kdy metr krychlový? 3. Napiš tři historické jednotky objemu. 4. Převeď: a) 40 l (ml) b) 574 dl (mm3) c) 80 dl (dm3) d) 5 l (cl) e) 0,79 hl (l) A. 1. Jak značíme objem a jaké má základní jednotky? 2. Jakým zařízením měříme objem? 3. Co musím před měřením zjistit? 4. Převeď: a) 50 cm3 (cl) b) 5,78 dl (cl) c) 48,9 dm3 (hl) d) 0,43 hl (l) e) 45,6 cm3 (dl) B.
A. B. ŘEŠENÍ prostor, který těleso zaujímá Litr – kapaliny, polotekuté a sypké látky m3 – pevné látky 3. věrtel, pinta, barel 4. a) 40 000 ml b) 57 400 000 mm3 c) 8 dm3 d) 500 cl e) 79 l V [m3 ,l ] Odměrným válcem - rozsah stupnice - nejmenší dílek - v jakých jednotkách je stupnice 4. a) 5 cl b) 57,8 cl c) 0,489 hl d) 43 l e) 0,456 dl B.
Zdroje : Ilustrace: http://office.microsoft.com