Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová ZŠ a MŠ Nedašov
Anotace: Výstup ukazuje žákům princip násobení čísly 10 a 100 a hravou formou učivo procvičí Autor: Mgr. Ivana Tkadlecová Datum zhotovení: leden 2012 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Řeší úlohy, ve kterých aplikuje a procvičuje osvojené početní operace Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Matematika, násobení, součin, tabulka Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Výklad, aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Základní vzdělávání-první stupeň Typická věková skupina: 4. ročník Celková velikost: 109 kB
Připomeň si: Dané číslo násobíme deseti tak, že k tomuto číslu připíšeme nulu. Např.: 9.10=90 11.10=110 653.10=6 530
Dané číslo vynásobíme stem tak, že k tomuto číslu připíšeme dvě nuly. Např.: 5.100=500 49.100=4 900 892.100=89 200
Vypočítej: 5 326 . 10 = 3 289 . 10 = 4 995 . 10 = 49 950 53 260 32 890
Vypočítej: 6 123 . 100 = 2 147 . 100 = 9 635 . 100 = 214 700 963 500 612 300
Vyřeš násobilkový čtverec: Mezi dvěma sousedními rohovými čísly je jejich součin – -číslo středové.
10 65 990 100
10 65 650 6 500 9 900 100 99 000 990
Z výpočtů utekla některá čísla. Vrať je zpět. ____ . ____ = 72 000
Zkontroluj: 720 . 100 = 72 000 7 200 . 10 = 72 000 72 000 . 1 = 72 000
Metodický návod: 1. vysvětlení principu násobení čísly 10 a 100 2. velmi snadné příklady, po kliknutí se zobrazí výsledky a žáci přiřazují správný výsledek /při použití interaktivní tabule žáci spojí příklad s výsledkem/ 3. žáci vyřeší čtverec podle pokynů, opět lze využít interaktivní tabuli, v dalším kroku kontrola 4. zábavná úloha, žáci mohou opět využít interaktivní tabuli, v dalším kroku kontrola
Použité materiály: Matematika pro 4. ročník – Alter Matematické a přírodovědné úlohy pro první stupeň základního vzdělávání