Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Advertisements

Mekka a medina Hudba.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Arabové a Islám Raný středověk.
Islám Postup vložení tohoto snímku do prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Islám Petr Machala.
Světová náboženství.
Islám.
Islám Arabové.
KŘESŤANSTVÍ.
Islám Arabové.
Islám.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Arabská říše Islám.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
Islám Arabská říše.
RISK Náboženství.
Světová náboženství – islám
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s islámským náboženstvím.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Náboženství - islám Název školy
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Arabská říše 7. ročník.
Islámské umění.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_SVĚTOVÉ JAZYKY A NÁBOŽENSTVÍ ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Duchovní kultura Evropy Matěj Jansa Tomáš Karfilát.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
ARABSKÁ ŘÍŠE Učebnice od s. 40. ISLÁM Monoteistické náboženství Bůh ALLÁH Zakladatel -prorok MUHAMMAD Posvátná kniha KORÁN Vznik na Arabském poloostrově.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_ISLAM_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Arabský svět, islám -žáci se naučí základní fakta o arabské společnosti.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Křesťanství a středověká Evropa
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
D ě jiny islámských zemí. Z Mekky do Medíny Prorokem islámu Muhammad Žil jako obchodník, než se mu začal zjevovat archanděl Gabriel Muslimové (vyznavači.
Digitální učební materiál
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: OBN Ročník: 2 Téma: Islám Tematický okruh: Člověk v lidském společenství Jméno autora: Mgr. Ludmila Klavíková Datum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_OBN_KA006 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_OBN_KA006 Anotace: : Seznámení se vznikem a historií islámu, přiblížení pěti pilířů víry.

Islám Mohammed, Mekka, Medína, Korán, mešita, zákon Šari´ a , ramadán, pět pilířů koránu

Islám je monoteistické náboženství slovo islám znamená závazek, oddanost jeho vyznavači jsou muslimové a věří v jednoho boha Alláha a v Muhammada jako jeho proroka hlavními větvemi islámu jsou šíité a sunnité (90% muslimů)

islám založil v 7. století na Arabském poloostrově Muhammad, který pocházel z města Mekka (dnes Saudská Arábie) Muhammad musel po útoku nepřátel roku 622 n.l. přesídlit z Mekky do města Medína tomuto odchodu se říká hidžra, tvoří počátek islámského letopočtu roku 630 dobyl Mekku a ovládl Ká abu a zasvětil ji Alláhovi

Ká aba je svatyně, ve které je uložen černý posvátný kámen, dnes je to nejposvátnější místo islámu ve městě Mekka muslimové věří, že ji zde na svém putování postavil sám Abraham, který byl pověřen Bohem, aby na své cestě vystavěl oltář věřící obcházejí sedmkrát tuto stavbu a doufají, že budou schopni dotknout se kamene, který je umístěn v jednom z jejích rohů

Ká aba

krátce po smrti Mohammeda byly sesbírány z ústních a písemných zdrojů záznamy o zjeveních, jichž byl M. svědkem a byl vytvořen Korán obrovská expanze islámu byla od 7.st. (rozšíření na Blízkém východě, do Afriky, na Pyrenejský poloostrov), dnes je víc než miliarda muslimů na celém světě

Korán slovo boží, posláno z nebes, slovo kur´ án, korán = číst, přednášet je základní náboženská kniha islámu je to veršovaná sbírka božích sdělení, kterou podle islámské nauky nadiktoval Muhammedovi sám bůh je dělen na 114 kapitol – řada témat: jedinečnost boha, společenské otázky, rodina, sňatek, právo atd.

Šari´ a během dvou prvních století islámu vypracovali teologové a právníci zákon zvaný Šari´ a , který je tvořen Koránem a Sunnou (příkladem), měli by ho následovat všichni muslimové jde o pevný kodex chování závazný pro všechny muslimy („věda o všech věcech božských i lidských“)

Mešita stavba s kopulovitou střechou a max. se 4 minarety, nemá žádný nábytek, zem je pokryta koberci, na kterých se muslimové modlí, vstup bez obuvi uvnitř je výklenek ve zdi , který je obrácený k Mekce plní náboženskou, společenskou a vzdělávací funkci Oddělené prostory pro ženy a muže, dříve byl vstup ženám zakázán (z důvodu ochrany žen, dnes výjimečně). Oděv by měl být volný, zakrývat tělo od zápěstí po kotníky, nesmí být volný krk, ženy si v mešitě nezahalují tvář, neměly by mít vidět vlasy a nepoužívat parfém (platí pro muslimky).

Hagia Sofia – mešita v Istanbulu

Ramadán ramadán je postní měsíc, který je devátým měsícem islámského kalendáře muslimům připomíná měsíc, v němž údajně prorok Muhammed obdržel první boží zjevení během ramadánu musí každý zdravý dospělý muslim od východu do západu slunce držet naprostý půst – nejíst, nepít, nekouřit, nežvýkat, nemít pohlavní styk

Pět pilířů koránu vyznávat jediného boha (šaháda) – „Není boha kromě Boha a Mohammed je boží prorok“ vykonat pouť do posvátné Mekky (hadždž) – každý muslim by měl jednou za život vykonat posvátnou pouť do Mekky dávat potřebným almužnu (zakát) – muslimové odevzdají 2,5% ze svých příjmů a část svého majetku na dobročinné účely dodržovat půst (saum) – v měsíci ramadán

modlit se předepsaným způsoben (salát) -5x denně, každý sám, nebo v mešitě

Literatura, citace Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-04]. Dostupné z: Ka'ba zahalená černým brokátem (kiswa) Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-18]. Dostupné z: Information |Description={{en|1=Haghia Sophia exterior}} |Source=Own work by uploader |Author=Cpodwrites |Date=2006-06-07 |Permission=gfdl |other_versions= }} Category:Aya sofya Category:Istanbul Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-09]. Dostupné z: Muslims praying towards Mecca; Umayyad Mosque, Damascus. DVOŘÁK, Jan. Odmaturuj! ze společenských věd. Aktualiz. vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 256 s. Odmaturuj!. ISBN 978-80-7358-122-0 ZUBÍKOVÁ, Zdeňka a Renáta DRÁBOVÁ. Společenské vědy v kostce: pro střední školy. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2007, 188 s. V kostce (Fragment). ISBN 978-802-5301-906