TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zeměpis na našem gymnáziu
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Hudební nástroje TÉMA: Klávesové.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Ladění Štěpánka Kubínová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Název Notopis 1 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
DPS 2008 Didaktika matematiky
Stupnice Štěpánka Kubínová.
Přednáška 02 Počítání harmonie Učíme se opět od starých Řeků
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Temperované ladění.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Kvintakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Název Septakordy Předmět, ročník Hudební výchova, 2. ročník
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Co je to akord? Hudební výchova
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 17. Zvukové vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Výuka informatiky Gymnázium Šlapanice.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 1. část.
Klavír Veronika Kordasová.
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 15. část.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Česká hudební scéna TÉMA:
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_05_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Akord, terciová skladba akordu Základní škola.
KMT/FPV – Fyzika pro přírodní vědy Materiál pro kombinované studium, Jiří Kohout Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Fakulta pedagogická,
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
TÉMA: Intervaly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zvuk a hudba.
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_91_KYTARA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
TÉMA: tempo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
Druhy Not.
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Tóniny Tematická oblast
Rozdelenie intervalov
KVINTAKORDY Rachel Dudová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA STUPNICE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Notová osnova.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0640 NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ Hudební teorie TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0640 Anotace: Materiál je určen pro 2. stupeň ZŠ, slouží jako učební materiál k výuce hudební teorie.

Hudební teorie VII. Akordy Nainstalujte nejdříve notový font: http://www.nohavica.wz.cz/getfile.php3?get=noty

V hudební teorii VI Jsme si řekli něco o INTERVALECH HUDEBNÍ INTERVAL JE VZDÁLENOST MEZI DVĚMA TÓNY. HUDEBNÍ JE TO VZDÁLENOST. Nejmenší vzdálenost mezi dvěma tóny je v evropské hudbě půltón. Vzdálenost dvou půltónů se označuje jako celý tón. Základním intervalem je oktáva, která udává rozmezí, jež je dále rozděleno na tóny a půltóny.

h & OKTÁVA h c1 c2 & & h h h h # c cis c d Celý tón půltón

h h h h h h h h h h h h h h h h Opakování INTERVALy od C SEKUNDA PRIMA Další intervaly jsou: KVARTA KVINTA SEXTA SEPTIMA OKTÁVA TERCIE h h h h h h h h h h h h c e c f c g c a c h c c

AKORD Akord je souzvuk tří a více současně znějících různých tónů. Tóny musí zaznít současně. & h h h c e g

Příkladem může být stisk současně tří nebo více kláves na klavíru nebo zvuk současně tří nebo více strun na kytaře.

Každý akord má své zvláštní jméno. například & & h h h h h h kvintakord sextakord h & h & h h h h h kvartsextakord septakord To je odvozeno od tónů, ze kterých se akord skládá a vzdáleností mezi těmito tóny.

Každý akord má také svou značku. například & & & h h h h h h h h h C a b h & h & h h h h h F C7

Použité zdroje: Zvlněná osnova http://www.ask-resimleri.com/wp-content/uploads/Nota-resimleri-4.jpeg [cit 14.12.2012] http://nd01.jxs.cz/965/565/c28a5c0379_3612188... [cit 14.12.2012] http://g.denik.cz/58/60/pianotekaspk_denik-380.jpg [cit 14.12.2012]