Název školy: Základní škola Městec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNEBÍ A PODNEBNÉ PÁSY
Advertisements

Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Endogenní (vnitřní) pochody
Voda a její okolí.
Oceány a moře HYDROSFÉRA
TVARY GEORELIÉFU. TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU ► V krajině nás upoutají hlavně atraktivní tvary, většina jejich spíše nenápadných…  Příklady ► Tvarů je velmi.
Georeliéf – exogenní síly II.
Povrch těla člověka.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Počítačová prezentace
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Horský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Činnost vody.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
VY_52_INOVACE_03/2/21_ZEMĚPIS
© copyleft Jiří Trávník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
GEORELIÉF Mgr. Jana Nováková.
Vznik a vývoj litosféry
řád: Všekazi termiti (Isoptera)
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Nerostné suroviny Evropy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s životem v mořích a oceánech.,
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
Máďa Zedníčková a Barča Cafourková
Název Kryosféra a hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Žahavci mořští – žahaví dravci
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
GEOLOGICKÁ ČINNOST LEDOVCŮ
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Oceány a moře vlnění útesy život v oceánu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Prezentace pro výuku přírodopisu v 9. ročníku
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová Název: VY_32_INOVACE_05_Př9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Přírodopis.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Ing. Eva Khorelová Název:VY_32_INOVACE_20_Př9 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Přírodopis 9.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
OBĚH VZDUCHU V ATMOSFÉRĚ
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Oceány Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu: prezentace, animace.
VÝTRUSNICOVÝ KLAS A VÝTRUSY PŘESLIČKY ROLNÍ Výuková prezentace pro Seminář z přírodopisu dokončeno
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Žahavci – žahaví dravci
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová
Vývoj pevniny a litosférické desky
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová
GEOLOGICKÉ PŮSOBENÍ LEDOVCŮ
Prezentace pro výuku přírodopisu 9. ročník
Oceány a moře HYDROSFÉRA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Městec Králové
VY__III/2__INOVACE__207 FYZIKA Tepelná elektrárna.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová
Digitální učební materiál:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
VLIV ČLOVĚKA NA ZEMSKÝ POVRCH
Název školy: Základní škola Městec Králové
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová Název: VY_32_INOVACE_17_Př9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Přírodopis 9. ročník, Geologická činnost organismů a člověka Anotace: Prezentace, sloužící k objasnění geologického působení organismů a člověka, vzniku antropogenních tvarů reliéfu, k zápisu do sešitů. Datum dokončení: 20. 2. 2012

Geologická činnost organismů Přírodopis 9. ročník 20. 2. 2012

Vysvětlivky k pomocným symbolům: Určeno k zápisu do sešitů. Určeno k přemýšlení, řešení problému.

Činnost organismů tvořivá rašelina, uhlí, ropa, vápenec, apatit -vznikají hromaděním odumřelých organismů korálové útesy - vznikají hromaděním schránek žahavců v mělkých teplých mořích termitiště - hnízda termitů v tropech a subtropech

Činnost organismů rušivá Organismy způsobují mechanické i chemické zvětrávání hornin. Popište některé příklady takového působení organismů.

Část Velkého bariérového útesu Vysvětlete kde a ve kterém oceánu se tento útvar nachází. Richard Ling. [cit. 2012-02-20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blue_Linckia_Starfish.JPG>

Maledivský korálový ostrov - atol Je to korálový útes obklopující lagunu. Popište, jak atol vzniká. B166- er. [cit. 2012-02-20]. Dostupné pod Public Domain na www: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maldives_small_island.jpg>

Zéva obrovská v korálovém útesu Hannes Grobe. [cit. 2012-02-20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Red_sea-reef_3627.jpg>

Nadzemní část termitiště, Severní teritorium - Austrálie Ray Norris. [cit. 2012-02-20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:RayNorris_termite_cathedral_mounds.jpg>

Magnetická termitiště, Severní teritorium - Austrálie Velikost nadzemní části hnízda je i několik metrů. Vysvětlete, proč se nazývají magnetická? Yewenyi. [cit. 2012-02-20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Termite_Magnetic_DSC03613.jpg>

Termiti zpracovávají hlínu, dřevo, trus a sliny v pevnou hmotu Co víte o životě termitů? Gavinevans. [cit. 2012-02-20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Termites_in_a_mound.jpg>

Tvary reliéfu vytvořené člověkem - antropogenní těžební – haldy, doly, šachty agrární – terasy, zavodňovací kanály vodohospodářské – hráze, přehrady industriální – odkaliště, průmyslové haldy dopravní – tunely, náspy Pokuste se rozdělit tyto projevy lidské činnosti na rušivé a tvořivé.

Výsypka Monte Kalli – Německo, vysoká 200 m Vzpomenete si, jaká rizika přináší tento způsob ukládání nepotřebného materiálu? 2micha. [cit. 2012-02-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Salzberg_kaliwerk_wintershall_heringen.jpg>

Hnědouhelný lom – Tušimice, ČR Martin Mach. [cit. 2012-02-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Velkostroj_Tu%C5%A1imice.jpg>

Rýžové terasy na Filipínách Co lidi vedlo k budování těchto teras? Ayacop. [cit. 2012-02-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Rice_terraces.png>

Hráz přehrady Karibba na Zambezi Kde se nachází řeka Zambezi? Benbbb. [cit. 2012-02-06]. Dostupné jako volné dílo na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kariba_dam.jpg>

Hráz Asuánské přehrady Na které řece je postavena? Jaké ekologické důsledky přinesla? Hajor. [cit. 2012-02-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:AswanHighDam_Egypt.jpg>

Odkaliště – místo pro uložení průmyslových odpadů, Velká Británie Phillip Gamble. [cit. 2012-02-06]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wheal_Jane_settling_pits.jpg>

Trasa podmořského tunelu Seikan - Japonsko Demis.nl. [cit. 2012-02-06]. Dostupné na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Seikantunnel_-_Tsugaru_street_detail.PNG>

Portál Lærdalského tunelu - Norsko Přečtete délku tunelu? Bill. [cit. 2012-02-06]. Dostupné na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Laerdalstunnelen.jpg>

Zápis do sešitů

Geologická činnost organismů rašelina, uhlí, ropa, vápenec, apatit - vznikají hromaděním odumřelých organismů korálové útesy - vznikají hromaděním schránek žahavců v mělkých teplých mořích termitiště - hnízda termitů v tropech a subtropech chemické a mechanické zvětrávání hornin tvořivá rušivá

Tvary reliéfu vytvořené člověkem - antropogenní těžební – haldy doly, šachty agrární – terasy , zavodňovací kanály vodohospodářské – hráze přehrady industriální – odkaliště, průmyslové haldy dopravní – tunely náspy Označte: + tvořivé působení - rušivé působení

POUŽITÉ ZDROJE INFORMACÍ DOWNS, Roger M., et al. Almanach geografie. 1. Praha : Sanoma Magazines, spol.s r. o., 2006. ISBN 80-7026-267-2. 496 s. http://en.wikipedia.org/wiki, [cit. 2012-02-20], dostupné pod licencí Creative Commons