NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Advertisements

Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 13 TÉMA: Střídavé elektrické napětí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N12_Opakování TEMA: Český jazyk.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.7.B.18_synonyma_homonyma_ antonyma_odborne_nazvy.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název prezentace (DUMu)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Test Čtvrtek, 2.3..
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Změny skupenství látky
Romantismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
ÚTVARY ČESKÉHO JAZYKA A JAZYKOVÁ KULTURA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Autor: Mgr. Hana Novotná
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Teplota – souhrnná cvičení II.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název prezentace (DUMu):
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Stejskalová Hana
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Ekosystém louka Živočichové
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Digitální učební materiál
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.7.1.N16_Výklad TEMA: Český jazyk pro 8. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace Prezentace nejprve žáky seznamuje se slohovým útvarem výklad a jeho charakteristickými znaky. Pak žáci vyhledávají charakteristické znaky výkladu na následujícím odborném textu. Na jeho základě pak píší vlastní výklad o pojednávaném tématu. Nakonec porovnávají, jak se jim podařilo naplnit charakteristické znaky výkladu.

Výklad - součást tzv. odborného stylu -   podává odborné poučení, vědecké poznatky -   např. článek v učebnici, seminární práce, referát požadavky: přesnost výstižnost logika přehlednost srozumitelnost jazyková správnost spisovnost používá: termíny (=přesné, odborné výrazy) různé prameny, tj. zdroje informací, které je třeba citovat

Průmyslová revoluce ovlivnila evoluci Když před více než 200 lety začala průmyslová revoluce, ve velkých městech vzrostlo znečištění. Poletující prach a saze způsobily, že území měst i jejich nejbližší okolí ztmavly. Pro predátory bylo najednou snazší najít potravu. Její ochranné zbarvení totiž bylo moc světlé a přestalo fungovat. Překvapivě brzy se objevili živočichové, kteří změnili maskování tak, aby se více podobalo silně znečištěnému okolí - ztmavli. Poprvé byl tento jev popsán v 19. století v Anglii jako průmyslové černání, tzv. průmyslový melanismus (z řeckého melanos = tmavý). Časem jej vědci popsali také u dalších živočichů, např. u ptáků, teprve teď se jim ale podařilo objasnit podstatu jevu. Učebnicovým příkladem této rychlé evoluční odpovědi (selekce) na drastické změny životního prostředí se stal drsnokřídlec březový (Biston betularia), motýl z čeledi píďalkovitých (Geometridae). První oficiální záznam zcela tmavé formy drsnokřídlece březového, nazvané carbonaria, pochází z okolí Manchesteru z roku 1848. Tato forma se velmi rychle šířila v průmyslových částech Anglie a během 50 let téměř úplně vytlačila původní světlou formu, zvanou typica. V roce 1898 už tvořila 95 % populace v nejvíce znečištěných oblastech Velké Británie. Teprve po přijetí zákonů na snížení znečištění ovzduší v 60. letech minulého století začal výskyt tmavé formy klesat z 95 % na asi 82 % v roce 1975. V dnešní době je její výskyt ve Velké Británii spíše raritou. 

ZDROJE: STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk pro 8. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2000, 188 s. ISBN 80-723-5126-5. Průmyslová revoluce www.rozhlas.cz.[online]. [cit. 2012-02-15]. Dostupné z http://www.rozhlas.cz/meteor/prispevky/_zprava/880013