DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Rostliny 1.třída.
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Přechod rostlin na souš
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Růst a vývin rostlin.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Krytosemenné rostliny
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
ROSTLINY POLÍ.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ROSTLINY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Stavba rostlinného těla
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rozmnožování, růst a vývin rostlin
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Růst a vývin rostlin.
Botanika.
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2942 Název školy Základní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_XIII_Př2_15 Autor Mgr. Hana Havlová Vzdělávací obor Přírodopis Téma Botanika – růst a vývin rostlin Ročník Šestý, sedmý Datum tvorby 15. 2. 2013 Anotace Materiál je určen pro výklad, zápis a procvičení učiva. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

RŮST A VÝVIN ROSTLIN

SEMENO osemení zárodek dělohy

Stavba semene: osemení = svrchní ochranná část zárodek = má základy kořene, stonku a listů dělohy = obsahují živiny

Podmínky klíčení semen VODA TEPLO KYSLÍK

Vítr zanesl smrková semena na tato místa: skalní puklina vlhký polštář mechu lesní tůně Zamysli se, kde mají semínka největší šanci na vyklíčení a naopak, kde nejmenší. Zdůvodni své rozhodnutí.

Řešení: Největší šanci na vyklíčení mají semena v případě b). Pokud bude dostatečně teplo, měla by vyklíčit. V případě a) hrozí semenům sucho. V případě c) naopak nedostatek vzduchu a možná i tepla.

Podmínky růstu rostliny VODA TEPLO KYSLÍK SVĚTLO MINERÁLNÍ LÁTKY

Odkud berou rostliny minerální látky? Co je základním zdrojem světla?

Vývin rostlin = od vyklíčení po vytvoření květů a zánik jednoleté dvouleté v 1. roce: kořen, listy stonek v 2. roce: květ, plody se semeny C) víceleté = trvalky

Umíš zařadit podle délky života tyto známé rostliny? HRÁCH BOROVICE PŠENICE PAMPELIŠKA MRKEV RŮŽE

Řešení: hrách - jednoletá borovice - víceletá pšenice - jednoletá pampeliška - víceletá mrkev - dvouletá růže - víceletá