Autor: Mgr. Eva Procházková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Advertisements

ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Zemědělství.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Užitkové rostliny.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Polní plodiny Filip Bordovský.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém pole Rostliny
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_09_Výroba karamelu Téma:
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_10_Výrobky ze dřeva Téma:
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_13_Louka - shrnutí
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Autor: Mgr. Eva Procházková
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_01_Naše obec
Autor: Mgr. Eva Procházková
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_17_Okopaniny
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_16_Obiloviny
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_15_Čísla Téma: Čísla
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_27_Televizní pořady
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_01_Hudební nástroje
Autor: Mgr. Eva Procházková
Autor: Mgr. Eva Procházková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_18_Oblečení
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_12_Části obličeje
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Náš dům
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_02_Podzim v zahradě
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Školní potřeby
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_21_Příroda u nás doma
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_31_Volný čas
VY_52_INOVACE_28_OPAKOVANI_ROSTLINY-OBRÁZKY
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_14_Násobilka 3
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_35_Závěrečný test
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_07_Domácí mazlíček
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_36_Dinosauři - popis
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Autor: Mgr. Eva Procházková
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
Autor: Mgr. Eva Procházková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_30_Vánoce
Autor: Mgr. Eva Procházková
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_01_Geometrické tvary
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_15_Pole jako přírodní společenstvo Téma: Pole jako přírodní společenstvo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2649

Anotace Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku přírodovědy. Prezentace na interaktivní tabuli. První část je určena pro výklad učiva , další část lze využít pro samostatnou práci žáků. Pomůcky: interaktivní pero, fixy na interaktivní tabuli. Inovace: interaktivní způsob učení. Metodické pokyny: žáci spojují text s vhodným obrázkem.

POLE JAKO PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO Pole na naší Zemi nebyla odedávna. Vznikala nejprve v povodí řek, později vykácením nebo vypálením části pralesa. Na našem území žili první zemědělci asi před 7000 lety. Lidé se naučili obdělávat půdu a chovat domácí zvířata, aby měli prostředky ke své obživě. Na našich polích se pěstují především: obiloviny – ……………………………………………………………………………………… okopaniny – ……………………………………………………………………………………… luskoviny – ………………………………………………………………………………………. olejniny – ……………………………………………………………………………………… zelenina – ………………………………………………………………………………………. průmyslové rostliny - …………………………………………………………………………… pšenice, žito, ječmen, oves, kukuřice brambory, řepa Slouží k výkladu nového učiva. hrách, fazol, čočka, vikev řepka, slunečnice, len rajčata, květák, zelí, okurky, pór, cibule, česnek, paprika len, konopí

Práce na poli dříve a dnes Slouží k diskuzi na dané téma. Žáci poté spojují obrázky se správným slovem.

Samostatná práce Nejdůležitější pracovní úkon na poli je orba. Popiš, co se při orbě s půdou děje. Které obiloviny se u nás pěstují? Jak poznáme, že je obilí zralé? Popiš , jak probíhala orba, setí a sklizeň obilí dříve a jak probíhá dnes. Nakresli nějaký starý nástroj a naopak nějaký nový stroj na práci na poli. Napiš jejich názvy. Slouží jak pro samostatnou práci žáků, tak pro společnou práci žáků s učitelem.

Zdroje http://microsoft.com