Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Voda a její okolí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Voda a vzduch.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
R O Z T O K Y.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
VODA.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda Mgr. Helena Roubalová
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzduch Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
2.1 Většina látek jsou směsi
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
VODA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1 Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název klíčové aktivity: NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH VĚD Číslo klíčové aktivity: V/2 Název DUM: RISKUJ Číslo DUM: V/2/PC/2/2/22 Vzdělávací předmět: CHEMIE Tematická oblast: SMĚSI, VODA Jméno autora: Mgr. Ivana Strnadová Anotace: Žák si zopakuje, upevní a prakticky procvičí některé pojmy z kapitol SMĚSI, VODA a značky prvků. Klíčová slova: Brakická voda, ozónová vrstva, skleníkový jev, atmosféra, roztok, aerosol Metodické pokyny: Žáci se rozdělí na skupiny a postupným vybíráním otázek si upevní získané poznatky. Při výběru pole odstraňte krycí desku, zobrazí se otázka, žák získává počet bodů jimiž je ohodnocena otázka, při nesprávné odpovědi se body odečítají. Při ukončení neukládejte změny. Druh učebního materiálu: Pracovní list – prezentace , jedná se o vědomostní soutěž. Druh interaktivity: Soutěž, zodpovězení otázky před kolektivem Cílová skupina: Žáci 8. ročníku Datum vzniku šablony: 5. 6. 2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová.

RISKUJ body 100 200 300 400 500 VODA VZDUCH SMĚSI ZNAČKY PRVKŮ Vyjmenuj skupenství vody a uveď příklady. Co je hydrosféra a co vše do ní patří? Co je brakická voda? Kde ji najdeme? Jaké jsou požadavky na pitnou vodu? Jak dělíme vodu podle obsahu minerálů? VZDUCH Co je atmosféra? Jak získáváme plyny ze vzduchu? Jaké je složení vzduchu? Co je ozónová vrstva a k čemu slouží? Vysvětli skleníkový jev. SMĚSI Co jsou směsi? Jaké typy směsí znáš? Jak vznikají pěna, suspenze a aerosol? Co jsou a z čeho se skládají vodní roztoky? Kdy hovoříme o nasyceném a kdy o nenasyceném roztoku? ZNAČKY PRVKŮ vodík hořčík rtuť olovo uhlík Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová.

RISKUJ - ŘEŠENÍ body 100 200 300 400 500 VODA VZDUCH SMĚSI Vyjmenuj skupenství vody a uveď příklady. Co je hydrosféra a co vše do ní patří? Co je brakická voda? Kde ji najdeme? Jaké jsou požadavky na pitnou vodu? Jak dělíme vodu podle obsahu minerálů? VZDUCH Co je atmosféra? Jak získáváme plyny ze vzduchu? Jaké je složení vzduchu? Co je ozónová vrstva a k čemu slouží? Vysvětli skleníkový jev. SMĚSI Co jsou směsi? Jaké typy směsí znáš? Jak vznikají pěna, suspenze a aerosol? Co jsou a z čeho se skládají vodní roztoky? Kdy hovoříme o nasyceném a kdy o nenasyceném roztoku? ZNAČKY PRVKŮ vodík hořčík rtuť olovo uhlík Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová.

RISKUJ - ŘEŠENÍ body 100 200 300 400 500 VODA VZDUCH SMĚSI KAPALNÉ – voda PEVNÉ – led, sníh, kroupy, jinovatka PLYNNÉ - pára VODNÍ OBAL ZEMĚ Povrchová voda Podzemní voda Půdní voda SMÍCHANÁ VODA SLADKÁ SE SLANOU, najdu ji v DELTÁCH ŘEK CHLADNÁ 8-12°C, ČIRÁ, BEZ CHUTI, BEZ ZÁPACHU, BEZ CHOROBOPLODNÝCH ZÁRODKŮ DESTILOVANÁ POVRCHOVÁ/PITNÁ PODZEMNÍ MINERÁLNÍ MOŘSKÁ VZDUCH PLYNNÝ OBAL ZEMĚ DESTILACÍ ZA SNÍŽENÉHO TLAKU A TEPLOTY 78 % N2 21 % O2 1% ostatní (oxidy uhlíku, dusíku a síry, vodní pára, prach, vzácné plyny 1-3 mm tlustá vrstva v atmosféře, která chrání Zemi před škodlivým UV zářením Paprsky ze Slunce dopadají na Zemi, odrazí se, ale skleníkové plyny je zadrží, proto se znovu odrazí směrem k Zemi SMĚSI Látky složené ze dvou nebo více složek. Stejnorodé/ různorodé Podle skupenství: PEVNÉ – žula KAPALNÉ – mořská voda, kokakola PLYNNÉ – zemní plyn, propan-butan Pěna: plynná látka rozptýlená v látce kapalné. Aerosol: dým – pevná látka rozptýlená v látce plynné mlha – kapalná látka rozptýlená v látce plynné Vodné roztoky jsou látky stejnorodé, skládají se z rozpouštědla a rozpuštěné látky. Nasycený roztok je takový, ve kterém se při určité teplotě již nerozpouští další množství látky. Nenasycený roztok je takový, ve kterém se při určité teplotě ještě rozpouští další množství látky. ZNAČKY PRVKŮ H Mg Hg Pb C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová.