Opakování na 2. písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZNÁMKY ve formátu PDF
Advertisements

Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
EUKLIDOVY VĚTY A PYTHAGOROVA VĚTA
Podobnost rovinných útvarů
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Pythagorova věta užití v prostoru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Opakování na písemnou práci
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Obsahy základních obrazců
Objem hranolu.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Matematika Opakovat geometrické tvary Čtverec Obdélník Trojúhelník
Pythagorova věta.
Opakování na 3. písemnou práci
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Matematika 8.ročník ZŠ Pythagorova věta Creation IP&RK.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Obvod a obsah trojúhelníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Krychle Síť, povrch, objem
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Povrch hranolu – příklady – 1
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PODOBNOST trojúhelníků Mgr. Petra Toboříková VOŠZ A SZŠ Hradec Králové 2013.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Druhá mocnina.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Rotační válec Síť, povrch, objem
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Tělesa –čtyřboký hranol
Pythagorova věta - příklady
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Opakování 2. písemná práce
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Název školy: Základní škola Městec Králové
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Rotační válec Síť, povrch, objem
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Opakování na 2.písemnou práci
Výpočty objemu krychle a kvádru
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Transkript prezentace:

Opakování na 2. písemnou práci 8.ročník

1. Myšlené číslo, vyřeš a zapiš rovnici A) Druhá mocnina myšleného čísla je 324. (3 body) B) Druhá mocnina myšleného čísla zvětšená o druhou mocninu čísla 3 je rovna 130. (4 body) C) Trojnásobek myšleného čísla zmenšený o 1 se rovná dvojnásobku téhož myšleného čísla zvětšeného o 6. (5 body)

2. Vypočítej zpaměti (3 + 3 body) c) +(-4)2 = d) (-42) = e) –(-4)2 = f) 2 3 2 = g) − 5 7 2 = aa) 42 . 5 = bb) (2 . 15)2 = cc) (-3)2 . 5 = dd) 4 . 5 2 = ee) (4 – 5)2 = ff) 42 – 52 = gg) (-4)2 – (-5)2 =

3. Vypočítejte (3 + 3 body) aa) - 2 3 2 + 2 3 2 − 2 2 3 = bb) - 1 3 2 3 − −2 3 1 2 − −5 1 −2 2 = cc) 3+ 1 2 2 + − 1 2 2 = dd) 13 2 − 11 2 64 3 + 12 2 6 − 81 = a) 1 − 0,16 = b) 3 2 + 4 2 = c) 13 2 − 12 2 = d) 3 2 + 4 2 = e) 169 . 4 =

4. Zapiš jako jednu mocninu, mocniny nepočítej (3 body) f) 68 : 6 = g) 1 3 6 : 1 3 3 = h) 53 . 163 =

5. Vyřeš součinové obdélníky 5. Vyřeš součinové obdélníky. Součtové číslo uvedˇ ve tvaru an U příkladu C urči x tak, aby součtové číslo bylo 29 A. 3 body B. 4 bodů C. 5bodů 45   44  44 22   25  25 2x   23  23

6. Rozhodni výpočtem, zda je trojúhelník s danými délkami stran pravoúhlý (vyber si jednu úlohu) A) Δ KLM = 3cm, 4cm, 5cm (3 body) B) Δ OPQ = 5dm, 12dm, 13dm (4 body) C) Δ RST = 41 cm, 40cm, 9 cm (5 bodů)

7. Vyřeš jednu úlohu (vyber si) A) Žebřík dlouhý 10 metrů je opřený o zeď ve výšce 6 metrů. Jak daleko od zdi je tento žebřík opřený? (3body) B) Okolo obdélníkového lesa 80 m dlouhého a 20 m širokého je vozová cesta. O kolik metrů si zkrátí chodec chůzi pěšinou po úhlopříčce tohoto lesa? (4bodů) C) Vypočítej délku tělesové úhlopříčky krychle o délce hrany 8cm. (5 bodů)

8. Délka úsečky zvol si jednu úlohu! Sestroj úsečku délky 5 . (3body) Sestroj úsečku délky 21 (4body) Sestroj úsečku délky 14 . (5 body)

1.Řešení: Myšlené číslo A) m2 = 324 m = +18; -18 B) m2 + 32 = 130 m = +11; - 11 C) 3m – 1 = 2m + 6 m = 7

2. Řešení a) - 16 aa) 80 b) - 16 bb) 900 c) 16 cc) 45 d) -16 dd) 10 f) 4 9 g) 25 49 aa) 80 bb) 900 cc) 45 dd) 10 ee) 1 ff) -9 gg) -9

3. Řešení aa) −1 1 9 a) 0,6 bb) 6 5 8 b) 5 c) 5 cc) 12 1 2 d)7 dd) 51

4. Řešení a)715 b) (-3,5)14 c) 26 d) 2 . 23 = 24 e) 3 f) 67 g) 1 3 3 h) (5 . 16)3 = 803

5. Řešení A) 410 B) 29 C) x = 4

6.- 8. Řešení 6C) Δ RST je pravoúhlý 412 = 402 + 92 7A) 8m 6A) Δ KLM je pravoúhlý 52 = 32 + 42 6B) Δ OPQ je pravoúhlý 132 = 122 + 52 6C) Δ RST je pravoúhlý 412 = 402 + 92 7A) 8m 7B) o 17,54m 7C) 13,86cm 8A) 8B) 8C) 5 5 14 2 2 5 2 1 3 21 1

Hodnocení 40 – 35 výborně 34 – 29 skvělá práce 28 – 20 dobrý výkon 19 – 10 ještě opakuj 9 – 0 projdi si znova všechny příklady