III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Šaratice V/2 Inovace a zkvalitnění výuky VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: leden 2012 Ročník: IV.
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
Každé slovo v mluveném nebo psaném projevu má platnost některého slovního druhu. Podle věcného, případně mluvnického významu rozlišujeme deset slovních.
NÁZEV ŠKOLYěh BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Jana Hofrichterová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Podstatná jména TÉMA.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_14_ZIMA TÉMA: ZIMA ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny Autor:
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Přesmyčky s VS po L Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Anotace: prezentace slouží k procvičování mluvnických kategorií
OPAKUJEME SLOVNÍ DRUHY
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_1C42Čj3_Slovní druhy
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Slovní druhy - procvičování
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
VY_32_INOVACE_36_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Rod podstatných jmen Mgr. Iveta Vališková
Rovnice HRA.
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín
Věta se skládá ze slov Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_147 Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: prosinec 2011 Ročník: IV. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Český jazyk III. – V. ročník Téma: Tvarosloví Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1996

RISKUJ Slovní druhy

Návod ke hře Žáci jsou rozděleni do skupin. Kliknutím na příslušné políčko si každá skupina postupně vybírá otázku. Kontrolu získají kliknutím na políčko I - informace. Jestliže je odpověď správná, mohou si přičíst body. V případě nesprávné odpovědi (nebo nedostatečné) se body odpočítávají. Kliknutím na políčko domeček se žáci dostanou zpět na hlavní stranu s výběrem otázek. Vítězí skupina s největším počtem bodů.

SLOVNÍ DRUHY 100 PODSTATNÁ JMÉNA 100 SLOVESA 100 VYJMENOVANÁ SLOVA 100 SLOVNÍ DRUHY 200 PODSTATNÁ JMÉNA 200 SLOVESA 200 VYJMENOVANÁ SLOVA 200 SLOVNÍ DRUHY 300 PODSTATNÁ JMÉNA 300 SLOVESA 300 VYJMENOVANÁ SLOVA 300 SLOVNÍ DRUHY 400 PODSTATNÁ JMÉNA 400 SLOVESA 400 VYJMENOVANÁ SLOVA 400 SLOVNÍ DRUHY 500 PODSTATNÁ JMÉNA 500 SLOVESA 500 VYJMENOVANÁ SLOVA 500

Urči u podtržených slov slovní druh. 100 Naši hokejisté vyhráli na mistrovství světa zlatou medaili. hokejisté – podstatné jméno 1 na – předložka 7 zlatou – přídavné jméno 2

Urči u podtržených slov slovní druh. 200 V malé chaloupce uprostřed lesa bydlela hodná víla Lesanka. uprostřed – příslovce 6 bydlela – sloveso 5

U podtržených slov urči slovní druh. 300 Nejvýznamnějším objevem pravěkých lidí byl oheň. nejvýznamnějším – přídavné jméno 2 lidí – podstatné jméno 1

U podtržených slov urči slovní druh. 400 Potrava je pro naše tělo pohonná látka, která mu poskytuje nutnou energii. naše – zájmeno 3 která – zájmeno 3 nutnou – přídavné jméno 2

U podtržených slov urči slovní druh. 500 Budulínek slíbil babičce, že nikomu neotevře. Budulínek – podstatné jméno 1 slíbil – sloveso 5 babičce – podstatné jméno 1 že – spojka 8 nikomu – zájmeno 3 neotevře – sloveso 5

Dej podtržená slova do správného tvaru. 100 Nad velkým jezero létalo hodně kormorán. jezerem, kormoránů

Dej podtržená slova do správného tvaru. 200 Na poušť pod žhavým slunce rostou kaktus. poušti, sluncem, kaktusy

Dej slovo do správného tvaru podle pádu a čísla. 300 ostrov – 4. p., č. mn. ostrovy

Dej slovo do správného tvaru podle pádu a čísla. 400 přítel – 7.p., č. mn. přáteli

U podtrženého podstatného jména urči mluvnické kategorie. 500 Ve výběhu odpočívali dva statní lv_. lvi – 1. p., č. mn., r. m. živ., pán

U slovesa urči osobu a číslo. 100 Naši hokejisté vyhráli na mistrovství světa zlatou medaili. vyhráli – 3. os., č. mn.

U slovesa urči osobu a číslo. 200 Levhart si svou kořist odnese na strom. odnese – 3. os., č.j.

Řekni větu se slovesem v minulém čase. 300 V Africe uvidíme žirafy a zebry. V Africe jsme viděli žirafy a zebry.

Řekni větu se slovesem v budoucím čase. 400 Pletu si svetr z ovčí vlny. Upletu si svetr z ovčí vlny. (Budu si plést svetr z ovčí vlny.)

Dej sloveso do správného tvaru. 500 Křičet – 2. os., č. mn., čas minulý křičeli jste

Z vyjmenovaných slov po M vyhledej podstatná jména. 100 hmyz, myš, hlemýžď, chmýří, Litomyšl

Z vyjmenovaných slov po S vyhledej přídavná jména. 200 sytý, syrový, sychravý

Z vyjmenovaných slov po L vyhledej podstatná jména. 300 mlýn, lýtko, lýko, lyže, pelyněk, plyš

Z vyjmenovaných slov po Z vyhledej příslovce. 400 brzy

Z vyjmenovaných slov po M a V vyhledej zájmena. 500 My,vy

Použité materiály: Obrázky - Klipart http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97 [online, cit. 2011.11.25]