Směsi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
VY_32_INOVACE_11_TŘÍDĚNÍ LÁTEK
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Procenta: složení roztoků. Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Směsi – opakování základních znalostí Autor: Mgr. Studená Iveta Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Třídění směsí © Aneta Krhovská příloha č. 10. pěna aerosol emulze pěna suspenze.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
Roztoky.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi – výklad jistě existuje spousta učebnic a publikací věnujících se problematice směsi a chemie vůbec, já bych však nezapomínal na sice starší, ale.
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Předtest – vlastnosti látek
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Chemicky čisté látky a zmesi
výpočty „kádinkovou“ metodou
výpočty „kádinkovou“ metodou
Roztoky Acidobazické děje
Název: VY_32_INOVACE_CH_8A_15G
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
Mgr. Jana Schmidtmayerová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Transkript prezentace:

Směsi

Směs Je soustava dvou nebo více složek (látek). Látka = chemicky čistá látka (chemické individuum) je látka, která obsahuje částice pouze stejného druhu. (Např.: sacharóza, chlorid sodný = kuchyňská sůl, měď, hliník…)

Směsi dělíme na: 1.) Různorodé ( heterogenní ) směsi Jejich částice je možné pozorovat okem, lupou nebo mikroskopem.

Druhy různorodých směsí: A) Emulze = kapalina + kapalina Př.: olej + voda

B) suspenze = pevná látka + kapalina Př.: písek ve vodě

C) pěna = plynná látka rozptýlená v kapalině. (Př C) pěna = plynná látka rozptýlená v kapalině (Př.: šlehačka) nebo v pevné látce (Př.: polystyren)

D) aerosol = kapalná látka rozptýlená v plynné. látce (Př D) aerosol = kapalná látka rozptýlená v plynné látce (Př.: mlha) nebo pevná látka v plynné látce (Př.: dým)

2.) Stejnorodé (homogenní) směsi Jejich částice nemůžeme pozorovat okem, lupou, ani mikroskopem. Nazýváme je roztoky.

Dělení roztoků podle skupenství: A) pevné roztoky – např. sklo, slitiny kovů

B) kapalné roztoky – např. čaj, minerálka

C) plynné roztoky – např. vzduch