DOTAZNÍK Zásady tvorby dotazníku Termín návratnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Základní statistické pojmy
Operace s vektory.
Třídění dat OA a VOŠ Příbram. Třídění  rozdělení jednotek souboru do takových skupin, aby co nejlépe vynikly charakteristické vlastnosti zkoumaných jevů.
Zásady pro tvorbu dotazníků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
MĚŘENÍ, TYPY VELIČIN a TYPY ŠKÁL
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Obsah statistiky Jana Zvárová
Analýza dat.
Výzkum bývá intenzivnější než průzkum.
Biostatistika 10. přednáška
MATEMATIKA I.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Analýza kvantitativních dat II. / Praktikum Vícenásobné výběrové otázky (Multiple response) Jiří Šafr jiri.safr(zavináč)seznam.cz poslední aktualizace.
Náhodný jev A E na statistickém experimentu E - je určen vybranou množinou výsledků experimentu: výsledku experimentu lze přiřadit číslo, náhodnou proměnnou.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Základy pedagogické metodologie
Slovní druhy přehled.
Biostatistika 7. přednáška
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Metody sociální psychologie
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Základy zpracování geologických dat
Druhy otázek.
Pedagogická diagnostika
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A JEJICH JEDNOTKY.
Měříme délku s různou přesností
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Predikátová logika1 Predikátová logika 1. řádu Teď „logika naostro“ !
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Dotazník, škály
Základy pedagogické metodologie
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
Poissonovo rozdělení diskrétní náhodné veličiny
Základy pedagogické metodologie VÝZKUMNÉ METODY - ŠKÁLY.
Databáze MS ACCESS 2010.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Metodologie 2: Lekce 5 Lenka Slepičková. Dotazník Respondent = osoba, která vyplňuje dotazník Položka/otázka = prvek dotazníku Administrace dotazníku.
STATISTIKA 1. MOMENTY Vztah mezi momenty v rámci skupin a celku Data rozdělena do několika skupin S 1, …, S k Počty objektů v jednotlivých skupinách n.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Možnosti biostatistiky RNDr. Karel Hrach, Ph.D. Ústav zdravotnických studií UJEP Biomedicínský výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích ( )
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Zásady tvorby dotazníků Radka Štěpánová, IBA MU. Stavba dotazníku Úvod Otázky Identifikace.
… jsou bohatší lidé šťastnější?
Číslovky Bc. K. Matějková.
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
Spojitá a kategoriální data Základní popisné statistiky
ORDINÁLNÍ VELIČINY Měření variability ordinálních proměnných
Sociologický výzkum II.
Základy pedagogické metodologie
Slovní úlohy o společné práci − 2
Neparametrické testy pro porovnání polohy
RNDr. M. Žambochová, Ph.D. (KMS, M308) zápočet
Slovní úlohy o společné práci − 2
Základní zpracování dat Příklad
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Metody a techniky výzkumu II.
Statistika a výpočetní technika
Poissonovo rozdělení diskrétní náhodné veličiny
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Dotazník a výzkumná šetření
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Základy statistiky.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Základy popisné statistiky
Transkript prezentace:

DOTAZNÍK Zásady tvorby dotazníku Termín návratnosti Podrobný návod k vyplnění Otázky jednoduché a srozumitelné Minimalizovat dlouhé dotazy Neptat se na více věcí jedou otázkou Vyvarovat se sugesce Nabízené možnosti výběru odpovědí by měly být vyčerpávající a pokrývat všechny možné možnost

DOTAZNÍK ÚVOD oslovení respondenta účel výzkumu představení tazatele poděkování a podpis

DOTAZNÍK OTÁZKY uzavřené polootevřené otevřené

ŠKÁLOVÁNÍ Pomocí škálování lze měřit jinak neměřitelné kvality daných jevů Druhy škál Pořadová Intervalová Bipolární Likertova

POŘADOVÁ ŠKÁLA upořádání jevů do pořadí např. dle oblíbenosti většinou nelze zvolit dvakrát stejné místo v pořadí

INTERVALOVÁ ŠKÁLA polohám jde přiřadit číslo na stupnici Př. stále – velmi často – často – občas – nikdy 1 2 3 4 5

BIPOLÁRNÍ ŠKÁLA Sémantický diferenciál polohám jde přiřadit číslo na stupnici krajní polohy (póly škály) označují protikladné vlastnosti Zásady tvorby ve škále je třeba používat týž slovní druh: je-li na jedné straně přídavné jméno, musí být i na druhé druhý výraz nemá být záporem prvního s předponou ne-

LIKERTOVA ŠKÁLA skládají se z výroku a stupnice na stupnici se vyjadřuje stupeň (ne)souhlasu

TYPY VELIČIN (X, Y,…) (proměnných; znaků) KATEGORIÁLNÍ nominální (slovní – neuspořádané ) má smysl pouze porovnání rovno – není rovno např. POBOCKA (a, b, c) alternativní (2 možnosti: 0-1) např. POHL (m/z), UKOL (splněn: ano/ne) ordinální (slovní – uspořádané) má smysl srovnání menší-větší, lepší-horší, … např. VZDEL (z < s < v) kardinální (číselné - diskrétní) má smysl počítání (sčítání, násobení, …) např. DETI (počet dětí)

TYPY VELIČIN (X, Y,…) (proměnných; znaků) NEKATEGORIÁLNÍ kardinální (číselné - spojité) má smysl počítání (sčítání, násobení, …) nabývá širokého spektra hodnot, nevytváří skupiny objektů se stejnými hodnotami např. DOBA (počet dní výcviku), VĚK (v letech), HMOTNOST (kg), PLAT (tis.Kč)… v příkladech je údaj vlastně zaokrouhlen, záleží na zvolené přesnosti; lze převést na kategoriální typ (jak, jaký?)