ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present perfect X past simple
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Short answer VY_22_INOVACE_26 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_13_08_A7_Bartonkova TÉMA : Složeniny some – thing, body OBSAH : Složeniny some – thing, body ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 20 – Past simple 7. tř. TEMA: Anglický.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_08_Questions, question tags TEMA:Gramatika.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
I haven´t seen your ID card.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Předpřítomný čas průběhový
Autor: Mgr. Kateřina Suková
WH-QUESTIONS.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Radka Fuchsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03A8_Making questions TEMA: Gramatika – A1, A2 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 11.5. 2013

Anotace DUM na téma „Making questions“ má za cíl seznámit žáky s pravidly o tvoření různých typů otázek v angličtině a zároveň tuto látku procvičit. V první části DUM učitel žákům vysvětlí, popř. žáci sami čtou pravidla tvoření „Yes/no“ otázek a krátkých odpovědí, což si ihned procvičí, a to doplňováním krátkých odpovědí k otázkám. K tomu mohou žáci nebo učitel využít digitální pero. Další částí DUM je přehled tázacích výrazů a cvičení, kde vždy jeden žák u tabule digitálním perem označí správnou variantu. Případné chyby opravuje učitel. V další části se žáci seznámí s pravidly tvoření a používání a také příklady podmětných a předmětných otázek. Následuje opakování, a to nejprve formou tvoření otázek na podtržené výrazy, potom překladem z Čj do Aj. Lze opět využít digitální pero, kdy se každým dalším klikem zobrazí další otázka (řádek) a po ní i správné řešení. DUM je určen žákům 1.-2. ročníku čtyřletého, popř. víceletého gymnázia, úroveň Elementary / Preintermediate. Materiál je určen k interaktivní výuce.

MAKING QUESTIONS

Yes / no questions We put the auxiliary verb before the subject e.g. Am I right?, Are you OK?, Did you come late?, Does he speak German?, Have you been to London? They are mostly followed with a short answer e.g. Yes, I am. / No, I´m not. Yes, she did. / No, she didn´t. Yes, we have. / No, we haven´t.

Practise the short answers: 1. Have you been there recently? ____________ 2. Do your parents know I´m coming? __________ 3. Are your neighbours friendly? __________ 4. Did Jack help you? __________ 5. Is your sister going to university? ___________ 6. Are there any chairs in the room? __________ 7. Does he speak any foreign language? __________ 8. Could you ski when you were a child? __________ 9. Is this important for you? ___________ 10. Will Ann stay at home? __________

Question words who, what, which, whose, where, when, why, how, whose, how many, how much, how far, how long etc.

Circle the correct option. Sometimes more than one is correct. 1. ________ body was found in the park? a where b whose c which d why 2. ________ did you sleep last night? a how b who c what d where 3. __________ money do you need to save? a how many b what c how much d which 4. ________ did you do that? a what b when c how d why 5. ________ jacket would you like to buy? The red one or the blue one? a how b what c which d whose

Object questions What does she want to buy? She wants to buy a new car. Who did she marry? She married her friend from childhood. Who did you get the present from? I got the present from my boyfriend. What was the weather like yesterday? It was warm and sunny.

The question word is the object The auxiliary verb (do, does, did, will, have…..) is used to make a question. Questions with a preposition: the preposition comes at the end of the question

Subject questions Who discovered America? Christopher Columbus discovered America. What happened on 21 July 1969? The Americans first landed on the Moon. we do not use the auxiliary verb (do, does, did) the question word is the subject

Ask questions about the underlined words: 1. We would like to buy the green Ford, not the blue one. Which Ford would you like to buy? 2. James is the most intelligent student in the class. Who is the most intelligent student in the class? 3. I saw Foo Fighters at the festival in Dublin last year. Who did you see at the festival in Dublin last year? 4. Kate´s father works in Germany. Whose father works in Germany? 5. He´s been playing ice-hockey for eight years. How long has he been playing ice-hockey? 6. I was given 250 dollars. How much money were you given?

Translate to English: Kdy musíš jít domů? When / what time do you have to go home? Jak dlouho už se učíš anglicky? How long have you been learning English? 3. Kolikrát týdně chodíte plavat? How many times a week do you go swimming? Kolik stál ten mobil? How much was the mobile / did the mobile cost? Co se mu stalo? What happened to him? Proč jsi mu neřekl pravdu? Why didn´t you tell him the truth?

S kým chcete mluvit? Who do you want to speak to? 8. Čí je ta taška? Whose bag is it? / Whose is this bag? Na koho tady čekáš? Who are you waiting here for? 10. Kam jedete letos na dovolenou? Where are you going on holiday this year? 11. Co sis včera koupila? What did you buy yesterday? 12. Kdo chce jet s námi? Who wants to go with us? 13. Odkud pocházíte? Where do you come from? 14. Proč tak křičíte? Why are you yelling so much?

Použité zdroje: archiv autorky