Opakování učiva ze 4. ročníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodní společenstva
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Na poli.
Pole.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Obratlovci travních společenstev
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Ptáci okraje lesa křovin otevřené krajiny.
Který živočich do řady nepatří
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_404_ŽIVOČICHOVÉ V ZIMNÍ PŘÍRODĚ Téma: STOPY.
Savci.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 3
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mgr. Věra Vasiljevičová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Závěrečné opakování Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_15_Živočichové a rostliny v ročních obdobích Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
LOUKA živočichové.
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LOUKA
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém les Živočichové
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Živočichové v lese 3. ročník.
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
VY_32_INOVACE_E – Př4 – okolí lidských obydlí
Transkript prezentace:

Opakování učiva ze 4. ročníku

1. Býložravci se živí: A výhradně masitou potravou výhradně rostlinnou potravou rostlinnou a masitou potravou B C

2. Mezi užitkové rostliny nepatří: mák setý kukuřice setá svlačec rolní B C

3. Mezi obiloviny patří: A lilek brambor řepa obecná žito seté B C

4. rostliny, které snižují úrodu, nenazýváme: plevele užitkové rostliny plané rostliny B C

5. Blízko vod žije: A ježek západní ledňáček říční koroptev polní B C

6. Opadavým jehličnanem je: tis červený jedle bělokorá modřín opadavý B C

7. Mezi nepoživatelné lesní plody patří: jahodník obecný ostružiník křovitý lýkovec vonný B C

8. Houba vyrůstá: A z podhoubí z podzemní bulvy z podzemní hlízy B C

9. Mezi usazené horniny patří: žula mramor pískovec B C

10. V zimní přírodě můžeme spatřit: havrana, zajíce, jelena vlaštovku, srnce, netopýra sýkoru, skřivana, ježka B C

11. Ve stavu strnulosti zimu přečkávají: medvěd, křeček, netopýr ježek, veverka, jezevec užovka, ještěrka, zmije B C

12. Mezi veličiny nepatří: metr délka hmotnost B C

13. Základní jednotkou času je: hodina sekunda minuta B C

14. Hmotnost měříme: A hodinami váhou délkovým měřidlem B C

15. Mezi bezobratlé živočichy nepatří: kobylka cvrčivá čmelák zemní vrabec polní B C

16. Mezi obratlovce nepatří: žížala kočka kos B C

17. Do cizích hnízd klade vajíčka: drozd zpěvný kukačka obecná hrdlička zahradní B C

18. Kočka je: A masožravec býložravec všežravec B C

19. Sklizeň obilí nazýváme: senoseč otava žně B C

20. Rybíz řadíme mezi: A malvice peckovice bobule B C

Tak jak ti to jde? Pokračuj směle dál!

21. Který savec obývající pole žije v podzemí? hraboš polní krtek obecný křeček polní B C

22. Jaké základní podmínky k životu poskytuje neživá příroda? voda, vzduch, nerosty, půda, teplo a světlo voda, vzduch, minerály, půda, teplo a světlo ze Slunce voda, vzduch, nerosty a horniny, půda, teplo a světlo B C

23. Jakými měřidly měříme čas a objem? hodiny a odměrný válec hodiny a váhy délková měřidla a odměrný válec B C

24. Proč u nás nemohou přezimovat tažní ptáci? nemají potravu a ochranu před chladem nemají potravu, při sněžení nemohou létat nemají potravu a honí je vrány B C

25. K jakým účelům se pěstuje len setý? pro květ a vlákno pro semena a vlákno pro semena a květ B C

26. Znáš části houby? A kořeny, noha, klobouk podhoubí, noha, klobouk podhoubí, třeň, klobouk B C

27. Které lesní rostliny nemají jedovaté plody? brusnice brusinka, brusnice borůvka, vraní oko čtyřlisté brusnice brusinka, ostružiník křovitý, jahodník obecný konvalinka vonná, lýkovec jedovatý, rulík zlomocný B C

28. Čím je tvořeno tělo hmyzu? A hlavohruď a zadeček, končetiny hlava, hruď a zadeček, končetiny hlava, krk, trup, končetiny B C

29. Který je u nás nejrozšířenější nerost? A křemen slída živec B C

30. K čemu slouží pícniny? ke konzumaci ke krmení k dalšímu zpracování B C

31. Jakými hlavními znaky se od sebe liší vlaštovka a jiřička? hnízdo, ocas, křídla, zbarvení potrava, ocas, křídla, zbarvení let, ocas, křídla, zbarvení B C

32. Co v Celsiově stupnici znamenají body 0 a 100? bod mrazu a bod varu oleje bod zimy a bod horka bod mrazu a bod varu vody B C

33. Jak se rostliny vyživují? fotosyntézou fotografií fonografem B C

34. Kolik lesních pater rozlišujeme? 4 5 6 B C

35. Kde jsou na obilí uložena zrna? kolénko klas stéblo B C

36. Jaké energetické suroviny se v přírodě nacházejí? uhlí, ropa, zemní plyn Slunce, voda, vzduch voda, živiny, humus B C

37. Jaká zvířata chováme doma v teráriích, jaká v kleci? ryby, ptáci a šelmy plazi, ptáci a hlodavci plazi, ptáci, ryby B C

38. Čím se liší houby od rostlin a živočichů? vyživují se z mrtvých těl rostlin a živočichů nedýchají nereagují na změny v přírodě B C

39. Uveď příklad horniny vyvřelé, usazené a přeměněné. křemen, žula, pískovec žula, vápenec, mramor mramor, žula, pískovec B C

40. Jak jinak nazýváme zvířata chovaná pro radost? hospodářská zvířata domácí zvířata domácí mazlíčci B C

Jakpak to dopadlo? Jsi šikulka, nebo se ještě musíš učit?

Správně, jsi šikula!

Špatně, zkus to znovu!