NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hadi Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Advertisements

Plazi.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Vypracovala: Jedličková Helena 2.A
Poznávačka PLAZI Zástupci označení * nejsou povinní.
Plazi opakování Pro 7. třídy.
Třída: Obojživelníci znaky:
Čeleď: Šelmy kočkovité
Hadi Hadi (Serpentes) jsou podřád plazů z řádu šupinatých
Autor: Mgr. Marie Boučková
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
HADI
Plazi.
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
Barbora Kopřivová 3.A Biologie
SAMOSTUDIUM TEST JEŠTĚRKA OBECNÁ JEŠTĚRKA ŽIVORODÁ JEŠTĚRKA ZELENÁ
Hadi Kvíz spustit.
1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
Podřád: Hadi (serpentes)
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ohrožené druhy živočichů II.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
CIZOKRAJNÍ JEŠTĚŘI A HADI
PLAZI - ŠUPINATÍ 7. třída.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - opakování.
PLAZI.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Zoo Praha - Hadi
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Plazi
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
Obratlovci - plazi.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Třída: PLAZI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ještěři a hadi Šupinatí plazi.
Zvířata v Lese – užovka hladká autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Riskuj Plazi vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
CIZOKRAJNÍ HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
RISK Plazi ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Základní škola, Hradec Králové
Plazi VY_52_INOVACE_1A_27 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Vy_52_Inovace_38_Hadi Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann.
Ještěři a hadi.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._3.HADI TÉMA: HADI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349 ANOTACE: Cílem prezentace je seznámit žáky s typickými znaky hadů a s jejich vybranými zástupci (našimi i cizími).

Hadi Víš, jak se jmenujeme? chřestýš kobra

Typické znaky • protáhlý tvar těla (párové orgány za sebou nebo jedna část chybí) • úplná ztráta končetin • tělo kryto šupinami, které se překrývají • kůži svlékají vcelku • srostlá oční víčka • rozeklaný jazyk přenos hmatových a chemických (čichových) vjemů

• kořist polykají vcelku roztažitelné čelisti • někteří mají jedové zuby • nedokonalý zrak • nemají vnější sluchové orgány ani střední ucho – jsou hluší • Jacobsonův orgán – důležitý smyslový orgán k vnímání pachů • vyskytují se především v tropech a subtropech

Zástupci Jedovatí: „Škrtiči“: • Zmije obecná • Užovka obojková - náš jediný jedovatý had - naše nejhojnější užovka - za hlavou má na každé straně těla bledožlutou poloměsíčitou skvrnu (jako obojek) - trojúhelníkovitá hlava - červené oči, svislá zornička - klikatý pruh na hřbetě - ohrožená, chráněná - zarostlé břehy stojatých a pomalu tekoucích vod - slunná, ale vlhká místa v lesnaté krajině • Kobry - př. královská, indická • Užovka hladká - při podráždění roztahují krční žebra a vztyčují přední část těla - zaměňována se zmijí ! - kulatá zornička - některé druhy umí vystřikovat jed - ohrožená, chráněná - Afrika, Asie

Jedovatí: „Škrtiči“: • Mamby – př. černá, zelená • Užovka stromová - Afrika - u nás velmi vzácná, ohrožená • Chřestýši • Užovka podplamatá - Severní Amerika • Taipani - u nás pouze ostrůvkovitě v okolí větších toků - Austrálie • Hroznýši - pestré žlutohnědé nebo červenohnědé zbarvení - Jižní Amerika • Krajty - jihovýchodní Asie, Austrálie, Afrika nejdelší hadi světa • Anakondy - Jižní Amerika

První pomoc při uštknutí Věděl by jsi, jak postupovat? První pomoc při uštknutí ! jed NEVYSÁVÁME ! - končetinu stáhneme asi 5 cm nad rankou - každých 10 – 30 minut stažení na chvilku povolíme (a provedeme o kousek výše) - postiženého co nejrychleji dopravíme k lékaři Hezké toulky přírodou – bez potíží s hady. ☺

Opakování 1) V jakých oblastech se můžeš nejčastěji setkat s hady? 2) Jak vypadá jazyk hadů a k čemu slouží? 3) Může na tebe had mrknout? 4) Co umožňuje hadům vcelku pozřít i velkou kořist? 5) Jmenuj 2 jedovaté a 2 nejedovaté zástupce hadů. 6) Podle čeho poznáš našeho jediného jedovatého hada? 7) Co bychom nikdy neměli dělat při poskytování první pomoci v případě uštknutí jedovatým hadem?

Použité zdroje použité obrázky – kliparty galerie MS Office 2010