Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Celá čísla Ing. Kamila Kočová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla teploměru Porovnej stupnice: metru kladné stupně (+) - teplo pouze jeden směr – kladné hodnoty (+) Co mají obě stupnice společné? nulový bod záporné stupně (-) - zima V čem se liší? ve směru postupu od nulového bodu Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Narýsuj si číselnou osu podle předlohy. záporné hodnoty (-) kladné hodnoty (+) Kladná a záporná čísla jsou v matematice ve stejném vztahu jako stupně tepla a zimy na teploměru. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Zapamatuj si: znaménka (+) a (-) jsou s vlastním číslem jakoby srostlá (-9) (čti: minus devět) (+9) (čti: plus devět) (-9) je od (+9) právě tak rozdílné, jako 9 stupňů pod nulou a 9 stupňů nad nulou na teploměru Pouhá 9 značí (+9), stejně jako výrazem 9 stupňů rozumíme (+9) stupňů, tedy 9 stupňů tepla Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla = jsou čísla: …; -9; -8; -7; -6; -5; -4; -3; -2; -1; 0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; … záporná celá čísla (-) kladná celá čísla (+) Je nula kladná nebo záporná? - není ani kladná ani záporná - ale patří mezi celá čísla Která čísla(o kterých jste se již učili) nepatří mezi celá čísla? - zlomky, desetinná čísla Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Na číselné ose sestroj obrazy celých čísel: 2, -6, 3, 1, -4, -2, -3, 5, 0, -7, -5 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Z daných čísel vypiš: 1,2; -8; -2,31; 0; 17; -25; -12,3; -12; 1; 38; -43 a) všechna celá kladná čísla b) všechna přirozená čísla c) všechna celá čísla d) všechna celá záporná čísla e) všechna kladná čísla Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Normální stav výšky hladiny řeky (normál) je 140 cm Jak se výška hladiny řeky může dostat nad normál? Urči odchylku od normálu nad normálem Když prší nebo taje sníh. 140cm normál Odchylka -2cm Jak se výška hladiny řeky může dostat pod normál? pod normálem Když neprší a je sucho. nebo 2cm pod normálem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Normální stav výšky hladiny řeky (normál) je 140 cm Odchylka +5cm Urči odchylku od normálu nad normálem nebo 5cm nad normálem 140cm normál pod normálem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Normální stav výšky hladiny řeky (normál) je 140 cm Odchylka +2cm Urči odchylku od normálu nad normálem nebo 2cm nad normálem 140cm normál pod normálem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Normální stav výšky hladiny řeky (normál) je 140 cm Urči odchylku od normálu nad normálem 140cm normál Odchylka -1cm nebo pod normálem 1cm pod normálem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.