NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy TEMA: Občanská výchova pro sedmý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Výukový materiál je určen žákům sedmého ročníku základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák je schopen definovat pojem společenské normy, je si vědom možného trestu při překročení norem Klíčová slova: norma, společnost, trest Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Učební materiál uplatňuje animaci – odpověď na otázku – kdo kontroluje dodržování norem Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání
Společenské normy
Společenské normy soubor závazných pravidel, která vymezují průběh společenského styku v důležitých životních situacích různé zákazy, tresty, ocenění, uznání… určují, co je správné a co je nesprávné, co se může, co se má, co se nemůže a co se nesmí dělat
CO se může stát při překročení pravidel? společnost porušování pravidel trestá – chrání členy společnosti smyslem trestů je, aby si daný jedinec uvědomil, že porušil pravidla
Kdo kontroluje, zda jsou společenské normy dodržovány? POLICIE, RODIČE, SOUSEDÉ, UČITELÉ… - ke kontrole užívají různých prostředků