Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělujeme složky směsí
Oddělování složek směsí
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Procenta: složení roztoků. Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
VÝROBA CUKRU Chemie 9. ročník Ing. Bc. Jitka Moosová ZŠ Benešov, Jiráskova 888.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Směsi – opakování základních znalostí Autor: Mgr. Studená Iveta Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Směsi-II USAZOVÁNÍ, ODSTŘEĎOVÁNÍ, FILTRACE, KRYSTALIZACE, DESTILACE, REKTIFIKACE, SUBLIMACE Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Látky, tělesa, směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Třídění směsí © Aneta Krhovská příloha č. 10. pěna aerosol emulze pěna suspenze.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK CHEMICKÝCH SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Dělení směsí Chemie – 8. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Stejskalová Hana
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Sacharóza – výroba cukru
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Předtest – vlastnosti látek
2.1 Většina látek jsou směsi
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Směsi.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
Autor: Stejskalová Hana
Magmatické systémy Na rozdíl od povrchových procesů a vzniku sedimentárních hornin nemůžeme většinou magmatické procesy pozorovat přímo. Pouze ve výjimečných.
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Opakování 8.ročník - pojmy
výpočty „kádinkovou“ metodou
výpočty „kádinkovou“ metodou
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Název: VY_32_INOVACE_CH_8A_15G
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Vzduch - opakování Vysvětli pojem atmosféra a popiš složení vzduchu.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Vlastnosti alkanů.
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací Dělení směsí Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací RZ-15.7.2006

suspenze jde oddělit: Odstřeďováním Filtrací Usazováním

emulzi oddělíme: Dělící nálevkou Vypustit kohoutem Usadit vrstvy

Směsí není: Moč Krev Vzduch Dešťová voda Destilovaná voda

Při úklidu s vysavačem se odděluje prach od vzduchu: odstřeďováním

Při ždímání prádla v automatické pračce se odděluje voda z prádla: odstřeďováním

Křídu a vodu můžeme oddělit: filtrací

Destilací můžeme oddělit látky lišící se: Teplotou varu

Sůl rozpuštěná v mořské vodě se průmyslově získává: odpařováním

Které slovo je třeba doplnit? Kapalný… pevný… vodný… roztok

K O N E C