NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Projektový den s prvky OSV
Předmět a očekávaný výstup
Lichokopytníci.
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
SLONI Michaela Pastoreková.
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
PRVOUKA A VŠEOBECNÉ ZNALOSTI
CHOBOTNATCI Největší skupina suchozemských savců
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Moje první prezentace Panda velká ŽIRAFA AFRICKÁ ŽIRAFA AFRICKÁ
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Chobotnatci.
Lichokopytníci.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_477_Převody jednotek času AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Chobotnatci (Proboscidea)
SUDOKOPYTNÍCI asi 190 druhů opírají se o dva prsty, třetí a čtvrtý
Hyracoidea Damani.
Řád: sudokopytníci.
Moje první prezentace. Téma : zvířata.
Savci – řád: chobotnatci
MAMUT Antonín Hejtmánek.
Chobotnatci.
SAVANY A STEPI ANETA SMOLÍKOVÁ 4.UBZ.
Sloni.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
Savci.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Lichokopytníci Martin Gebek.
Název projektu: Živá příroda ve škole
CHOBOTNATCI Adéla Kohoutová 3.G.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Anotace – Lichokopytníci - nosorožec, slon Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností,
Správná odpověď ► klik na obrázek
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._29.RAKOVCI TÉMA: RAKOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 005 ING. JANA POLIAČÍKOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Vypracoval: Michal Horejš Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zoologie bezobratlých a obratlovců
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
Přírodopis – 8.ročník Savci - chobotnantci VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Lichokopytníci.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._2.CHOBOTNATCI TÉMA: CHOBOTNATCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349 ANOTACE: Cílem prezentace je seznámit žáky s typickými znaky a zástupci chobotnatců a s některými zajímavostmi z jejich života.

Chobotnatci

Charakteristické znaky ▪ největší suchozemští savci Víš, kolik asi vážím a měřím? ▪ malá nápověda: a) 1 – 2 t; 2 m b) 2 – 3 t; 2.5 m c) 3 – 6 t; 3 – 4 m

Zkus odhadnout, co jsou kly. ▪ mají chobot vznikl prodloužením a srůstem nosu a horního pysku ▪ kly Zkus odhadnout, co jsou kly. ▪ nápověda: a) přeměněné špičáky b) přeměněné řezáky c) přeměněné stoličky

▪ sloupovité nohy ▪ býložravci - mají rádi např.:

Zástupci Slon africký větší delší kly větší uši chobot zakončen 2 hmatovými prstíky ohrožený Afrika Slon indický menší kratší kly a pouze u samců menší uši chobot zakončen 1 hmatovým prstíkem kriticky ohrožený Indie, Srí Lanca, jihovýchodní Asie využíváni i k práci

Víte, že … ? ▪ přes svoji velikost a hmotnost se dokáží pohybovat téměř neslyšně ▪ chobot je složen z tisíců svalů - je citlivý na čichové vjemy a dotek, slon jím např. trhá potravu a saje vodu ▪ mohutné stoličky jsou po opotřebení nahrazeny dalšími; po opotřebení poslední – šesté, zvíře hyne hladem ▪ sháněním potravy stráví až 16 hodin denně; za den sežere okolo 200 kg potravy a vypije asi 100 l vody

▪ mají nejdelší dobu březosti u savců – 22 a 21 měsíců ▪ mají vynikající paměť ▪ ke komunikaci využívají infrazvuk ▪ poznají kosti jiných slonů

Opakování Z čeho a jak vznikl chobot chobotnatců? Který typ zubů se změnil v kly? Čím se živí chobotnatci? Jmenuj alespoň 2 rozdíly mezi slonem africkým a indickým.

Tak nashledanou třeba na savaně. ☺

Použité zdroje: použité obrázky – kliparty galerie MS Office 2010