Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Teorie sportovní přípravy Školení trenérů baseballu II.tř. Nymburk 2010.
Advertisements

Pohyb v prevenci nádorového onemocnění V. Březková, Z. Bartošová Podpořeno z programu MZ ČR "Národní akční plán a koncepce na rok 2013", prevence nádorových.
© 2010 Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_18.
VYUŽITÍ ERGONOMIE PŘI PRÁCI Michal Kalina. ERGONOMIE Sníží náklady na nemocnost a úrazovost Zvýší výkonnost Ulehčí práci VYUŽITÍ POZNATKŮ ERGONOMIE Optimalizace.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Lidská motorika Čtyři konstrukty vytvářejí lidskou motoriku 1) Pohybové schopnosti 2) Pohybové dovednosti 3) Pohybová činnost 4) Pohybová výkonnost.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Kriminalistická charakteristika trestného činu
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Testy vytrvalostních schopností
Plánování ve školní tělesné výchově
Rozšiřující testy kondičních schopností
Vytrvalostní schopnosti
Fyziologické faktory sportovního výkonu
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
UČENÍ.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Výkonové vlastnosti osobnosti
Didaktika sportovních činností
Příspěvek na konferenci
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Pracovnělékařské služby
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Název prezentace (DUMu):
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychologie zdraví.
PRÁCE Z TERÉNU – sportovní gymnastika Veronika Krupková
Efektivita vyučovací jednotky a. Specifické didaktické formy
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
ATLETIKA přednáška.
Pedagogika školního sportu
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
Přehled nejdůležitějších novinek
Spirometrie.
Psychologie test.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Zdravotní tělesná výchova (ZTV)
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Vytrvalostní schopnosti (endurance abilities, Ausdauerfähigkeit)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
OSOBNOST.
Centra kolegiální podpory
Diferencované stravování
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Kondiční PŘÍPRAVA LAKROS.
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově Bc. Jaroslav Mikyna 380873

Zdatnost „připravenost organismu člověka vyrovnávat se s aktuálními vlivy okolí“. „způsobilost organismu člověka reagovat optimálně na různé podněty z okolního prostředí, zasahující různé oblasti lidské činnosti (tělesná, psychická, sociální a emocionální)“.

Tělesná zdatnost Dále se definuje jako: „stav organismu člověka umožňující provádět denní pohybovou činnost bez nepřiměřené únavy a s dostatečnou rezervou pro trávení volného času“. „způsobilost k optimální reakci na podněty vyžadující tělesnou činnost“. „míra fyziologické adaptace na tělesnou zátěž“. Dále se definuje jako: způsobilost vykonávat každodenní úkoly energicky bez známek únavy využívat s potěšením volný čas čelit nepříznivým jevům vzdorovat stresu a snášet jej a přežívat v obtížných podmínkách, které by nezdatný jedinec musel opustit

výkonově orientovaná zdatnost „zdatnost podmiňující pohybové výkony ve sportovních specializacích odrážející výkon“. zdravotně orientovaná zdatnost „zdatnost orientovaná na adekvátní zdravotní stav a preventivní působení na zdravotní problémy“.

Zdravotně orientovaná zdatnost Aerobní zdatnost Svalová zdatnost Svalová rovnováha a flexibilita Složení těla

Zdravotně orientovaná zdatnost Aerobní zdatnost „jde o schopnost přijímat, transportovat a využívat kyslík. Základem je rozvoj vytrvalostních schopností a k diagnostice jsou využívány déletrvající vytrvalostní lokomoce“. Testování: běh po dobu 12 min chůze na vzdálenost 2 km vytrvalostní člunkový běh na 20m Ruffierův test nebo Connconiho test

Zdravotně orientovaná zdatnost Svalová zdatnost statická síla Testování - ruční dynamometrie - výdrž ve shybu nadhmatem dynamická síla Testování - shyby nadhmatem - sed-leh opakovaně - kliky výbušná (explozivní) síla Testování - vertikální výskok - hod obouruč - skok daleký

Zdravotně orientovaná zdatnost Svalová rovnováha a flexibilita Kloubní spojení, rozsah páteře Svalová nerovnováha (svaly fázické a tonické) Pletenec ramenní a oblast bederní, hrudní a pánevní Držení hlavy Postavení dolních končetin Testování: Hodnocení posturálního stereotypu - dle Kleina, Thomase a Mayera - dle Mathiase Testování podle Jaroše a Lomíčka

Zdravotně orientovaná zdatnost Složení těla Tělesná výška Tělesná hmotnost Body Mass Index (BMI) Měření podkožního tuku (kaliperační kleště, bodystat)

Pohybové schopnosti a dovednosti Vnitřní biologické předpoklady k pohybové činnosti Senzitivní období Doba optimálního rozvoje některé z motorických schopností Pohybové dovednosti Učením získaný předpoklad správně, rychle a úsporně řešit určitý pohybový úkol

Struktura pohybových schopností

Rozvoj pohybových schopností ve školní TV Obecný princip tělesné zatěžování (objem, intenzita, frekvence a složitost) odpočinek (délka a charakter) Pravidla senzitivní období rozvoj všech pohybových schopností postupné zvyšování plánovitě a pravidelně přiměřené dávkování pravidelně dosažené výsledky kontrolovat a testovat

Použitá literatura http://www.fsps.muni.cz/impact/didaktika-telesne-vychovy/edukant-jako-subjekt-i-objekt-edukace/zdravotne-orientovana-zdatnost-ve-skolni-tv/ http://www.ftvs.cuni.cz/katedry/ppd/materialy/skriptadidaktika/ http://projekty.osu.cz/synergie/dok/opory/klimtova-metodika-vyuky-telesne-vychovy-na-2-stupni-zs.pdf

Děkuji za pozornost