3. Metody pedagogické diagnostiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

Současná pedagogická diagnostika a její metody Pro potřeby výchovných poradců zpracovala Dagmar Ženková.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
EU peníze školám Čtenářská gramotnost - záměr  Zlepšování čtenářských dovedností a zvyšování čtenářské gramotnosti ve všech ročnících  Obnovit knižní.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Setkání se studenty přijatými na FCHT Petr Zámostný proděkan pro pedagogickou činnost.
Jsou venkovské školy horší než městské?
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Individuálně, ale společně a jinak
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Pedagogická psychologie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Učitel s rozhledem – žák se šancí
Didaktické metody Androdidaktika.
Společenská odpovědnost ve školství
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Zjišťování výsledků VVP
Pedagogická diagnostika
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Příprava na výuku, Výukový projekt
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA III.
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Gymnasium Jižní Město Praha
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Andragogika Vzdělávání.
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Speciálně pedagogická diagnostika
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Centra kolegiální podpory
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Model intenzivní podpory
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

3. Metody pedagogické diagnostiky Metody pedagogické diagnostiky vycházejí z výzkumných metod metodologie pedagogiky. Jde o celý systém metod. Metody se liší svojí náročností na přípravu, provedení a vyhodnocení. Jejich používání vyžaduje jistou zkušenost diagnostika. Při diagnostické činnosti je třeba vhodně metody ped. diagnostiky kombinovat a nespoléhat se pouze na jednu metodu. K třídění metod vyjdeme z klasifikace metod podle M. Dvořákové [1], kterou upravíme. [1] M. Dvořáková. Diagnostika vnitřních podmínek výuky. In. KALOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. s. 189-190.

I. Diagnostické metody zaměřené na jednoho žáka nebo skupinu či třídu Ústní zkoušky orientační – formativní, klasifikační - sumativní Písemné zkoušky orientační (formativní) x klasifikační (sumativní) individuální x skupinové krátkodobé x dlouhodobé práce (projekty, čtenářské záznamy, deníky, záznamy pozorování…) zjišťování výsledků – úrovně dosažení kompetencí a výstupů jednotlivých oborů vzdělávání (vědomostí, dovedností, postojů…) Analýza produktů činnosti krátkodobé x dlouhodobé výsledky práce výrobky, výtvory, grafické práce…. Portfolio – soubor prací žáka za určité období Pozorování Diagnostický rozhovor Testy Dotazník Škálování Sociometrie Anamnéza Studium pedagogické dokumentace

II. Diagnostické metody zaměřené na posuzování výchovně vzdělávací práce učitelů, školy Pozorování – hospitace ve vyučování Rozhovory s učiteli, žáky Dotazník – pro učitele, žáky Rozbor produktů činnosti žáků i učitelů

III. Metody autodiagnostické Pozorování své činnosti prostřednictvím záznamu Analýza hodnocení žáků Analýza příprav na výuku – cílů, úkolů, metod, forem práce, činností Dotazník – např. vztahu žáků k předmětu Rozhovor s žáky, kolegy