7. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
Krajská inkluzivní koncepce
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
8. zasedání PS Vzdělávání
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
PORADA S PRACOVNÍKY OBCÍ S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ ZA OBLAST ŠKOLSTVÍ
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

7. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje

1. zahájení, schválení programu, schválení hostů

Program zasedání 1. Zahájení, schválení programu, schválení hostů 2. Aktuální informace k realizaci projektu „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Plzeňského kraje“ 3. Schválení Rámce pro podporu infrastruktury a investic 4. Příprava odborné konference na téma „Společnost 4.0 a její vliv na střední školství“ 5. Představení projektu „Podpora odborného vzdělávání v Plzeňském kraji“ 6. Diskuse, různé 7. Závěr

2. Aktuální informace k realizaci projektu KAP

Kontrola na místě (MŠMT) 27.3.2017 2. zpráva o realizaci projektu 28.4.2017 odevzdána na MŠMT Audit projektu (Ministerstvo financí) 21.-22.8.2017 Spolupráce s MAP Spolupráce na přípravě projektu „Podpora odborného vzdělávání v Plzeňském kraji“

podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony pro SŠ a VOŠ I (seminář pro žadatele) 1. března 2017 Základní informace k výzvě Představení jednotlivých šablon Práce v systému IS KP14+

seminář k využívání digitálních technologií (zejména tabletů) ve výuce 16. března 2017 Digitální technologie do výuky Praxe používání tabletů na Gymnáziu Klatovy Učebnice aj. materiály – současný stav a výhled Ukázky výuky s tablety ve třídách v různých předmětech

Výchovný poradce v souvislostech s novou legislativou 5. dubna 2017 Teoretická část legislativa povinnosti školy a standardní činnosti výchovného poradce v souvislosti se společným vzděláváním Praktická část aktivní práce s jednotlivými dokumenty

Analýza věkové struktury a aprobovanosti pedagogických pracovníků Do 30.6.2017 sběr dat 43 krajských škol 3 soukromé školy 1církevní škola Zpracování výstupů do konce října

marketing technických a řemeslných oborů (2) WEBOVÝ PORTÁL během září/října budou spuštěny webové stránky pro technické a řemeslné obory – www.technikaaremeslo.cz v tuto chvíli je na webovém portálu prezentováno 25 středních škol s technickými a řemeslnými obory součástí webového portálu je: mapa s rozmístěním škol technických a řemeslných oborů popis jednotlivých oborů popis zapojených škol včetně grafů s počty uchazečů do jednotlivých oborů a počty přijatých kontaktní informace na školy aktuality ze škol a z kraje (dny otevřených dveří, akce konané na podporu technického a řemeslného vzdělávání, apod.) informace k přijímacímu řízení dále budou stránky obsahovat příběhy úspěšných podnikatelů z jednotlivých oborů

marketing technických a řemeslných oborů (2) WEBOVÝ PORTÁL zapojené školy již dostaly informační email zapojené školy budou pravidelně na kontaktní osoby zasílat informace o aktivitách školy směrem k řemeslnému a technickému vzdělávání a také informace o konaných akcích během září proběhne informační schůzka zapojených škol DALŠÍ AKTIVITY během října a listopadu bude spuštěna kampaň na propagaci webu – tisk, rádio, internet bude spuštěn facebookový profil

harmonogram dalších aktivit Konference „Společnost 4.0 a její vliv na střední školství“ Plzeň, 16. 10. 2017 Setkání s řediteli SŠ Soukromé a církevní školy SŠ s převahou učebních oborů, 15.-16.11.2017 Gymnázia, 21.-22.11.2017 SŠ s maturitními obory, 4.-5.12.2017 Další připravovaná témata: Výuka odborného NJ, Mediální výuka, Kariérové poradenství pro výchovné/kariérové poradce apod. Další aktivity: Školská inkluzivní koncepce kraje, sběr informací k obecnému nařízení na ochranu osobních údajů

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony pro SŠ a VOŠ Vyhlášena 20. 12. 2016, příjem žádostí do 30. 9. 2017 28 krajských škol, požadovaná částka cca 30 mil. Kč Nejčastěji volené šablony: Vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem (21) Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ (13) Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ (13) Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ (12)

Informace o procesu hodnocení jednotlivých projektů v IROP 32. výzva IROP Infrastruktura pro SŠ a VOŠ bez SVL 2 projekty (v celkové výši téměř 11 mil. Kč) 33. výzva IROP Infrastruktura pro SŠ a VOŠ se SVL k 24. 8. 2017 doporučeno k financování 9 projektů (v celkové výši téměř 135 mil. Kč) 66. výzva IROP Infrastruktura do vzdělávání – integrované projekty ITI k 24. 8. 2017 doporučeno k financování 6 projektů (v celkové výši cca 53,5 mil. Kč) 56. a 57. výzva IROP Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání (bez SVL/SVL) zatím běží proces hodnocení

Harmonogram výzev IROP 66. výzva IROP Infrastruktura do vzdělávání – integrované projekty ITI Výzva ITI č. 18 k předkládání projektových záměrů na „Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro střední vzdělávání včetně bezbariérových opatření“ v termínu od 25.8.2017 do 26.9.2017

Harmonogram výzev OP VVV Vyšší odborné školy vyhlášena 11. 4. 2017, příjem žádostí do 14. 9. 2017 Implementace krajských akčních plánů I vyhlášena 12. 6. 2017, příjem žádostí do 20. 12. 2017 Inkluzivní vzdělávání pro sociálně vyloučené lokality (SVL) vyhlášena 22. 8. 2017, příjem žádostí do 29. 12. 2018 Šablony pro SVČ vyhlášení říjen 2017, ukončení příjmu žádostí říjen 2018

Změny v PS Vzdělávání RIS3 manažer člen: Ing. Jan Naxera náhradník: Ing. Petra Ježková Agentura pro sociální začleňování člen: Bc. Markéta Fišarová náhradník: Mgr. Mikuláš Tichý Změny náhradníků: Mgr. Radka Štruncová (zástupce NIDV), Mgr. Lenka Kůsová (zástupce garanta MAP), Ing. Kateřina Kuklíková (zástupce RHK PK)

3. schválení rámce pro podporu infrastruktury a investic

II. aktualizace Rámce podporu infrastruktury a investic v Plzeňském kraji za všechny zřizovatele I. aktualizace „Rámce“ proběhla k 1. únoru 2017 Schvalovací proces: Schválení platformou Polytechnické vzdělávání s důrazem na infrastrukturu a investice: II. aktualizovaná verze „Rámce“ byla schválena platformou Polytechnické vzdělávání s důrazem na infrastrukturu a investice k 25. srpnu 2017 Schválení Pracovní skupinou vzdělávání 7. zasedání Pracovní skupiny vzdělávání – 1. září 2017 Schválení Regionální stálou konferencí ihned po schválení dokumentu Pracovní skupinou vzdělávání bude aktualizovaná verze zaslána k hlasování „per rollam“ členům RSK

II. aktualizace Rámce podporu infrastruktury a investic v Plzeňském kraji za všechny zřizovatele Odděleny projektové záměry: č. 1 až č. 14 – podány v období platnosti první verze „Rámce“ č. 15 až č. 36 – podány v období platnosti první aktualizované verze „Rámce“ Tyto projektové záměry musí být v „Rámci“ ponechány a to bez jakékoliv změny Změny v „Rámci“: Žlutě označené projektové záměry byly aktualizovány: č. 55 Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy elektrotechnické, Plzeň, Koterovská 86 č. 63 až č. 66 Techmanie Science Center, o. p. s. Zeleně vyznačené projektové záměry jsou nově zařazené: č. 44 Středního odborného učiliště elektrotechnického, Plzeň, Vejprnická 56 č. 48 Střední školy informatiky a finančních služeb, Plzeň, Klatovská 200 G č. 60 Obce Klášter č. 68 Vyšší odborné školy zdravotnické, managementu a veřejnoprávních studií, s. r. o.

4. Příprava odborné konference na téma „Společnost 4 4. Příprava odborné konference na téma „Společnost 4.0 a její vliv na střední školství“

16. října 2017, 10:00, Techmania Science Center ve spolupráci se Svazem průmyslu a obchodu Předběžný program: JUDr. Jaroslava Havlíčková, Mgr. Vlastimil Volák (úvodní slovo) PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D. (rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení u žáků + aktuální informace k revizi Strategie digitálního vzdělávání ČR) Ing. Dagmar Divišová (moderní přístupy ve vzdělávání v důsledku společnosti 4.0) Daniela Růžičková (problematika ICT v kurikulu) Ing. Miloslav Zeman zástupce Svazu průmyslu a obchodu prof. Dr. Michal Pěchouček, MSc. ???

5. Představení projektu „Podpora odborného vzdělávání v Plzeňském kraji“

Projekt bude financován z OP Výzkum, vývoj, vzdělávání výzva Implementace Krajských akčních plánů I Realizace: 1.1.2018 31.12.2020 Maximální alokace: 91 208 600 Kč

zapojeno 14 středních škol Plzeňského kraje = partneři s finančním příspěvkem zapojeno 66 spolupracujících ZŠ a 12 MŠ

Střední odborné učiliště elektrotechnické, Plzeň, Vejprnická 56 (P2) Střední odborné učiliště, Domažlice, Prokopa Velikého 640 (P3) Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň, Karlovarská 99 (P4) Střední průmyslová škola strojnická a Střední odborná škola profesora Švejcara, Plzeň, Klatovská 109 (P5) Střední průmyslová škola, Tachov, Světce 1 (P6) Střední škola a Základní škola, Oselce (P7) Střední škola informatiky a finančních služeb, Plzeň, Klatovská 200 G (P8) Střední škola zemědělská a potravinářská, Klatovy, Národních mučedníků 141 (P9) Střední škola, Bor, Plzeňská 231 (P10) Střední škola, Horažďovice, Blatenská 313 (P11) Střední škola, Kralovice, nám. Osvobození 32 (P12) Střední škola, Rokycany, Jeřabinová 96/III (P13) Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola elektrotechnická, Plzeň, Koterovská 85 (P14)

Cíl: zatraktivnit technické a řemeslné obory prostřednictvím modernizace vybavení na školách zkvalitnit podmínky pro výkon práce pedagogů a dále rozvíjet jejich odborné kompetence podpořit sdílení zkušeností mezi pedagogickými pracovníky. motivovat žáky ZŠ a MŠ ke studiu technických a řemeslných oborů s důrazem na uplatnitelnost na trhu práce posílit spolupráci středních škol se základními a mateřskými školami a se zaměstnavateli systematicky rozvíjet kariérové poradenství na školách rozvíjet čtenářskou a matematickou gramotnost na školách podpořit vznik aktivit na rozvoj kompetencí k podnikavosti a zatraktivnění výuky německého jazyka efektivně využívat personální pozice zřízené v rámci šablon pro SŠ a VOŠ

Aktivity stanovené výzvou Povinné aktivity: Aktivita č. 1: Řízení projektu Aktivita č. 2: Implementace plánovaných aktivit k naplnění klíčových témat krajských akčních plánů: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol zaměstnavatelů Podpora karierového poradenství Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze

Povinně volitelné aktivity: Aktivita č. 3: Podpora čtenářské a matematické gramotnosti žáků 2. stupně základních škol Volitelné aktivity: Aktivita č. 4: Implementace plánovaných aktivit k naplnění nepovinných témat krajských akčních plánů Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Aktivita č. 5: Tvorba školské inkluzivní koncepce kraje Aktivita č. 6: Syntéza a zhodnocení produktů vytvořených v rámci grantových projektů a individuálních projektů ostatních OP VK

Cílová skupina: kroužky, soutěže, exkurze děti, žáci, studenti (MŠ,ZŠ,SŠ a VOŠ) kroužky, soutěže, exkurze děti, žáci a studenti se speciálními potřebami polytechnický WS, vzbudit zájem o polytechnické učební obory rodiče dětí a žáků okrajově v rámci projektových dnů

pedagogičtí pracovníci škol (+ spolupracujících) rozvoj kompetencí formou: využití moderního přístrojového vybavení ve výuce setkávání s kolegy z jiných škol (sdílení zkušeností) vzdělávání na seminářích a workshopech (nové metody, modelové příklady, moderní trendy apod.) tandemová výuka (spolupráce lektora SŠ s lektorem ZŠ, MŠ na motivačních aktivitách) přímá práce se žáky v průběhu motivačních aktivit (osvojení si nových metod práce, modelových příkladů apod.)

Organizace projektu: žadatel = Plzeňský kraj (administrace partnerů) zapojené SŠ – partneři s finanční účastí ZŠ a MŠ – partneři bez finanční účasti

Očekávané změny v důsledku projektu: inovované prostředí středních škol vybavené moderním přístrojovým vybavení, které přispěje k rozvoji partnerských středních škol jako center technického a přírodovědného vzdělávání v příslušných regionech Plzeňského kraje moderní zázemí pro výkon práce pedagogů, rozvoj kompetencí pedagogů díky novému přístrojovému vybavení a aplikace těchto kompetencí ve výuce rozvoj spolupráce mezi pedagogickými pracovníky škol všech stupňů, navázání osobních kontaktů k další spolupráci a výměně zkušeností

prohloubení spolupráce škol se zaměstnavateli zvýšení počtu žáků studujících na technických a odborných středních školách v Plzeňském kraji zlepšení znalostí žáků (technické dovednosti, odborný německý jazyk, kompetence k podnikavosti) ověření komplexního přístupu ke kariérovému poradenství na středních školách a jeho implementace na další střední školy v kraji nezapojené do projektu využívání nových metod pedagogy k rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti napříč předměty, zlepšení studijních výsledků žáků

Plánované realizované aktivity v projektu: KA1: Řízení projektu KA2: Podpora polytechnického a odborného vzdělávání KA3: Rozvoj karierového poradenství na SŠ s přesahem na ZŠ KA4: Podpora čtenářské a matematické gramotnosti na SŠ a ZŠ

KA2: Podpora polytechnického a odborného vzdělávání nákup pomůcek a vybavení (zlepšení vybavenosti škol) rozvoj kompetencí pedagogů motivační aktivity škol (kroužky, projektové dny, exkurze apod.): pro žáky MŠ, ZŠ a SŠ motivační aktivity kraje (kempy, soutěž robotiky)

vícevřetenová vrtačka oscilační hranová bruska elektrická pec Nákup pomůcek a vybavení: vícevřetenová vrtačka oscilační hranová bruska elektrická pec stavebnicová sestava pro simulaci a ověření principů elektrotechniky a regulace tiskárna 3D zakružovačka profilů výukové programy a praktické panely k výuce kroužků KA2 - Hydraulika, tlakové ztráty v potrubí gravírovací laser dron model těla krávy, prasete, analyzátor mléka

Výstup 27 letních kempů (40 žáků na kemp) Motivační aktivity kraje: kemp robotiky (9x) kemp rozvoje kompetencí k podnikavosti (9x) kemp odborného německého jazyka pro ZŠ (3x) kemp odborného německého jazyka pro SŠ (3x) kemp polytechnika pro MŠ (3x) Výstup 27 letních kempů (40 žáků na kemp)

Soutěž robotiky: 3x za projekt spolupráce se ZČU – metodici připraví zadání, workshop pro pedagogy, portál 2 kategorie, 14 soutěžních týmů – žáci SŠ a ZŠ

Kroužky: Strojírensko-truhlářský kroužek Kroužek Stavebnice aut, dronů a robotů Kroužek Robotika a programování Kroužek technického kreslení Kroužek 3D modelování a multimédia Kroužek Obsluha CNC strojů Kroužek Diagnostika aut prakticky Polytechnický kroužek

KA3: Rozvoj karierového poradenství na SŠ s přesahem na ZŠ semináře pro ředitele SŠ podpora výchovných/karierových poradců na SŠ – min. 4WS/ poradce + osobní konzultace (obsahová náplň: kreativní techniky KP, práce s informačními zdroji, sdílení zkušeností) WS pro pedagogický sbor na každé partnerské SŠ – cílem je vytvoření pozitivního klimatu na školách směrem ke KP (účastni budou i ředitelé spolupracujících ZŠ a zástupci spolupracujících zaměstnavatelů) 2 semináře na míru pro lektory KA (3 osoby SŠ), modelové příklady, jak zahrnout KP do aktivit projektu (prvky KP v rámci kroužků, KP a spolupráce se zaměstnavateli) metodik vytvoří ve spolupráci s karierovým poradcem (šablony) koncepci karierového poradenství na škole každá škola vytvoří příklad dobré praxe směrem ke KP

KA4: Podpora čtenářské a matematické gramotnosti na SŠ a ZŠ metodik čtenářské a matematické gramotnosti 2 základní roviny: rozvoj kompetencí pedagogů k podpoře čtenářské a matematické gramotnosti (napříč předměty) motivační aktivity k rozvoji gramotností u žáků SŠ a ZŠ 84 WS za realizaci projektu motivační aktivity pro žáky: čtenářské kluby, školní časopisy, spolupráce s knihovnami, projektové dny

6. Diskuse, různé

Aktuální informace ve školství Plzeňský kraj je zřizovatelem 78 příspěvkových organizací: 43 středních škol 10 základních škol 7 dětských domovů 9 základních uměleckých škol 6 domů dětí a mládeže 3 školská zařízení

Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2016/17 Počet žáků 9. tříd - 4 107 Nabídka míst na středních školách Počet odevzdaných přihlášek Počet odevzdaných zápisových lístků Počet míst pro žáky 9. tříd 6 639 8 503 4150 Čtyřletá gymnázia 420 968 411 Obory s maturitní zkouškou 3 102 4 621 2262 Obory s výučním listem 2 585 2 565 1275 Jiné obory 532 349 202 Víceletá gymnázia celkem 540 1 452 501 Osmiletá gymnázia 360 1 121 351 Šestiletá gymnázia 180 331 150 zdroj: Kevis, k 18.8.2017

Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2016/2017 Poměr odevzdaných zápisových lístků zdroj: Kevis, k 16.8.2017

Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2017/18 Odvolání proti rozhodnutí ředitele školy o nepřijetí uchazeče ke vzdělávání ve střední škole Krajský úřad Plzeňského kraje, Odbor školství, mládeže a sportu vyřídil celkem 571 odvolání proti rozhodnutí ředitele školy o nepřijetí uchazeče ke vzdělávání ve střední škole 100 vyhověno 471 nevyhověno

Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2016/2017 Zápisový lístek slouží k potvrzení úmyslu uchazeče stát se žákem příslušného oboru vzdělávání na škole, na kterou byl přijat. Tato povinnost se nevztahuje na formy vzdělávání: večerní, dálková, distanční, kombinovaná a pro obory nástavbového studia, zkráceného studia s výučním listem nebo zkráceného studia s maturitní zkouškou.   K 29. 8. 2016 vydal Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor školství, mládeže a sportu 335 zápisových lístků.

Děkujeme za pozornost!