Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Trh a jeho zákonitosti.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Pozorování prezentuje: Václav Bubeníček.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
“Smyslem podnikání je získat a udržet zákazníka.” Theodore Levitt
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
úvod pojetí a obsah marketingu
Situační analýza.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
MARKETING.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Trh Pavel Šuranský.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Nákupní chování spotřebitele
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Nákupní rozhodování.
Mikroprostředí firmy.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Nákupní chování

Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby

Typy kupujících domácnost – kupující nerozhoduje sám, radí se s ostatními členy domácnosti, nebo sám nakupuje, ale při výběru zboží přihlíží k potřebám celé domácnosti

Typy kupujících organizace – každý z jejich členů má určitou funkci, proces koupě má své předepsané specifické procedury

Typy nákupního chování Stereotypní – automatické, rutinní, vychází ze zvyku,, týká se velkého množství výrobků, které se nakupují pravidelně. Reklama se zaměřuje na vytváření povědomí o výrobku, ne na jeho přednosti. Účinné jsou slevy, vzorky a prodejní akce.

Typy nákupního chování Chování spotřebitele hledajícího rozmanitost - spotřebitel není nespokojený, ale hledá změnu, na nákupu mu příliš nezáleží, nedělá rozsáhlý průzkum, využívá aktuální nabídky. Reklama by měla zdůrazňovat „něco nového“ a měla by být doplněna o podporu prodeje – např. vzorky, ochutnávky novinka

Typy nákupního chování Komplexní chování spotřebitele – nákladné výrobky, jsou mezi nimi podstatné rozdíly, nenakupují se často. Zákazník se snaží získat co nejvíc informací, rozhoduje se déle. Propagace by se měla zaměřit na zdůraznění výhod a rozdílů, důležitý je prodejní personál.

Proces nákupního chování Poznání potřeby Shromažďování informací Hodnocení alternativ Rozhodnutí o koupi

Chování po koupi Nespokojený zákazník Reklamace, stížnost Negativní reklama Ztráta důvěry