PŘÍSTUPNOST DOPRAVY PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM V PARDUBICKÉM KRAJI 30.11.2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Tyflokabinet České Budějovice, o.p.s. se zrakovým postižením
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012
FAKULTA INFORMATIKY Botanická 68a, Brno Díky tomu, že se na fakultě nachází část střediska Teiresiás, prošla budova z hlediska bezbariérovosti změnami.
a samostatného pohybu těžce zrakově postižených dětí
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Seznam.gov.cz Seznam fyzických osob, podnikajících fyzických osob, právnických osob a orgánů veřejné moci, které mají zřízenu a zpřístupněnu datovou schránku.
Vsetín – město bez bariér
Bezbariérovost veřejné dopravy
Akustické hlášení na drahách celostátních a regionálních v České republice Matěj Bartoš.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Letecká záchranná služba
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Využitelné služby z Informačního systému katastru nemovitostí pro městské části ISSS, Hradec Králové, Rastislav Wartiak Ness Czech s.r.o.
Bc. Helena Selucká, Bc. Zdena Rousková SKIP Sekce služeb osobám se specifickými potřebami
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
ENA s.r.o. – energetické analýzy ŘÁDY PROVOZOVATELŮ Význam a základní obsah Ing. Vladimír Ing. Zdeněk
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
e-Komunikace nevidomých občanů s veřejnou správou
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Přístupnost IDS pro OOSPO
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Příspěvek na péči MUDr. Jarmila Lamková MUDr. Jarmila Lamková Ministerstvo práce a sociálních věci, Ministerstvo práce a sociálních věci, odbor posudkové.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Petr Machovec.  Možnosti turistiky pro postižené ◦ Turistika s průvodcem ◦ Speciální značení ◦ Informace o schůdnosti a dostupnosti ◦ Doprava  Rozdělení.
Josef Konečný odstraňování bariér ze života nevidomých
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Zpřístupňování železniční dopravy osobám se zdravotním postižením v Plzeňském kraji ČD, a.s., ROC Plzeň , Plzeň.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Bezbariérová Knihovna města Hradce Králové
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Stárnutí a veřejný prostor – Praha 2017
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Zásady železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Prezentace pro OS tramvají
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

PŘÍSTUPNOST DOPRAVY PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM V PARDUBICKÉM KRAJI 30.11.2010

Osnova Požadavky handicapovaných cestujících Infrastruktura Vozidlový park Informační a orientační systémy Současný stav v přepravě zdravotně postižených v Pardubickém kraji Železniční doprava Autobusová doprava Výhled do budoucna Plány a možnosti Postižení – sluchově, zrakově, tělesně

Požadavky handicapovaných cestujících Infrastuktura Bezbariérovost Výtahy, schodišťové plošiny Zvýšené nástupní hrany Vozidlový park Nízkopodlažnost, zdvihací plošina Vybavenost informačním systémem Tento slajd obsahuje takové ty úvodní obecné „kecy“ Bezbariérovost … týká se zejména vozíčkářů

Požadavky handicapovaných cestujících Informační a orientační systémy Vizuální systém Úplnost informace Aktuálnost informace Srozumitelnost Vhod.ná podoba LED x tištěný zdroj, druh písma Akustický systém Slyšitelnost Požadavek úplnosti je jednou z nutných a nezbytných podmínek úspěšné přepravy, a i když není definován přímo v zákoně, je běžné a logické podávat pouze úplnou informaci. Neúplná či částečná informace cestujícího spíše zmate a v mnoha případech je horší než žádná informace. Aktuálnost patří v dopravě, kde klíčovou roli hraje čas, mezi nejdůležitější vlastnosti informace. V žádném případě nesmí být opomíjena a to ani při mimořádných situacích, kdy může být běžný informační řetězec narušen či informace dochází se zpožděním. O to rychleji by takové informace měly být ověřeny a předány cestujícím. Srozumitelnost a viditelné (slyšitelné) umístění periferních zařízení je mimořádně důležité pro zrakově postižené cestující a bude se mu věnovat část této práce Hlasové informační systémy – jsou využívány v součinnosti s nadřazeným elektronickým vizuálním informačním systémem. Srozumitelnost podávané informace závisí na mluvčím – tónu hlasu, frázování a rychlosti. Oproti výše uvedeným formám informování se tato řadí k nejdůležitějším pro nevidomé a těžce zrakově postižené cestující. Mezi hlasové IS je možné z pohledu této práce zařadit i akustické a zvukové orientační majáčky, které byly vyvinuty pro nevidomé občany a které je informují o obecné orientaci v prostoru s možnou doplňující informační frází. Hmatem vnímané informace – tvoří v součinnosti s hlasovými informacemi páteř orientačních systémů pro nevidomé. Jsou zastoupeny štítky s Braillovým písmem a nápisy provedenými v reliéfním (vystouplém hmatově čitelném) písmu. orientační bod pro zrakově postižené osoby, – orientační znak pro zrakově postižené osoby, – vodicí linie, – akustický orientační maják, – dálkové ovládání akustických a dalších zařízení Existují požadavky na druh a velikost písem

Železniční doprava pro handicapované v PK Jediným dopravcem ČD a.s. Výborné předpoklady pro cestování Dostupnost rychlé ŽD do všech krajů v ČR Dálková doprava do SRN, Rakouska, SR, Polska a Maďarska

Možnosti přepravy pro tělesně postižené občany PK jeden z nejlépe vybavených krajů 9 stupňů bezbariérové přístupnosti stanic – k nahlédnutí na webu ČD a.s. Bezbariérový přístup na všechna nástupiště v 28 stanicích a zastávkách 17 % z celkového počtu stanic a zastávek Vybavená stanice v bydlišti pro cca 40 % obyvatel PK Mobilní zvedací plošiny Česká Třebová, Choceň, Pardubice hl. n., Přelouč, Svitavy 38 % regionálních spojů s bezbariérovými vozy Označení bezbariérových vlaků v jízdních řádech Bezbariérový přístup na všechna nástupiště = nástup do bezbariérového vozu nebo pomocí mobilní plošiny

Bezbariérový přístup na nástupiště Bezbariérové nástupistě de facto ve všech významných stanicích řečany nad labem česká třebová ústí n/o město březová nad svitavou přelouč hlinsko choceň chvaletice rozhraní moravany pardubice hl. n. kostěnice skuteč moravská chrastová litice nad orlicí uhersko opatov pardubice rosice zámrsk rudoltice v čechách polička žďárec u skutče semanín svitavy svitavy lačnov třebovice v čechcách vysoké mýto vysoké mýto město

Možnosti přepravy pro smyslově postižené občany Zrakově postižení Vodící linie, varovné pásy, hlasové majáčky Přístupnost v Pardubicích hl. n. a Rudolticích v Čechách, v přípravě Česká Třebová Přeprava vodících psů na ČD zdarma Sluchově postižení Panely pro vizuální informace Přístupnost v 15 stanicích Ve stanicích přístupných pro sluchově postižené jsou kromě stálých jízdních řádů k dispozici i aktuální grafické informace o zpožděních, výlukách a mimořádných událostech. Tyto údaje se zobrazují prostřednictvím obrazovek či jiných vizuálních zařízení. Vodící psy nevidomých držitelů průkazů ZTP/P a asistenční psy přepravujeme zdarma. Vodící pes nevidomého i asistenční pes je bezplatně přepraven v 1. i 2. třídě. Vodící pes nevidomého neplatí cenu za místenku v místenkovém voze nebo povinně místenkovém vlaku. http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/s-cd-bez-prekazek/sluzby-pro-vozickare/-3700/

Jízdní park pro tělesně postižené vozy přizpůsobené pro přepravu vozíčkářů 814 RegioNova Pardubice – Chrudim – Hlinsko Česká Třebová – Letovice, Česká Třebová – Zábřeh, Česká Třebová – Lanškroun 680 Pendolino vozy přizpůsobené pro přepravu vozíčkářů + zdvihací plošina Jednotka 471 City Elefant (interval 1 hod. směr Praha) Vůz 954 (od 12/2010 Letohrad – Hradec Králové) vozy přizpůsobené pro přepravu vozíčkářů = místa pro vozík a pro doprovod vozíčkáře, upravené WC Lze cestovat i ve služebních vozech

Pendolino

Vůz 954

Regionova

City Elefant

Postup při přepravě po železnici Zjištění bezbariérovosti nástupní a výstupní stanice Dle databáze stanic na webu dopravce Vyhledání spojení Knižní jízdní řád nebo internet – políčko pro filtraci bezbariérových vlaků Kontrola omezení provozu (výluky) – mapa výluk na webu dopravce Od dopravce (kontaktní centrum ČD) prostřednictvím online objednávkového formuláře Objednávka přepravy Nástup, přeprava, výstup Dle vybavení stanic a vozů za asistence dopravce či bez ní KJŘ …. Jsou tam piktogramy. Na fotce mobilni zdvihaci plosina

www.cd.cz/bezprekazek

Asistence při přepravě

Autobusová doprava Malý počet bezbariérových zastávek (zvýšená nástupní hrana) Veolia Transport VČ Plně bezbariérové terminály v Chrudimi, Holicích, Přelouči a Lázních Bohdaneč Aut. nádraží Pardubice nevyhovující cca 10 % nízkopodlažních busů s nástupní plošinou (umožňuje výstup a nástup na všech zastávkách) Ve vyznačených spojích garance bezbariérových busů ICOM Transport (ČSAD Ústí nad Orlicí) Plně bezbariérový terminál v České Třebové Částečně bezbariérové terminály v Litomyšli, Ústí n/O., Lanškrouně, Vysokém Mýtě, Moravské Třebové Nyní bez nízkopodlažních busů Celkově nízký počet nízkopodlažních autobusů Cca 3-4 %

SOR pětidveřový, nízkopodlažní NB 18

Autobusová nádraží přizpůsobená handicapovaným cestujícím Ty první plně bezbarierové, ostatní částečně

Legislativa a standardy kvality Zákon 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících Požadavky na zavedení standardů kvality v oblasti přepravy handicapovaných. V nejbližší době bude upřesněno nařízením vlády. Zřízení organizátora veřejné dopravy spol. OREDO s.r.o.

Výhled do budoucna Infrastruktura Vozidlový park Informační systémy Přestavba železničních stanic a autobusových terminálů Vozidlový park Nákup nových plně bezbariérových vozů Pardubice – HK – Jaroměř, Pardubice – Chrudim – Hlinsko (2013) Česká Třebová – Lanškroun (2012) Zavedení bezbariérových vozů Česká Třebová – Moravská Třebová, Pardubice – Holice (2012) Nákup dalších nízkopodlažních busů Informační systémy Instalace informačních panelů atd.

Ing. Leoš Beran Ing. Vladimír Mrázek Děkuji za pozornost Ing. Leoš Beran Ing. Vladimír Mrázek