GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Advertisements

GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Počítáme obvod geometrických útvarů
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obsahy rovinných útvarů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Převody – jednotky délky
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová

Střední příčky trojúhelníku
Množina bodů roviny daných vlastností
Podobnost trojúhelníků
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Počítáme obvod geometrických útvarů
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
Soustava souřadnic Oxy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody délky MATEMATIKA
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Délka kružnice, obvod kruhu
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Výukový materiál pro 9.ročník
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Množina bodů roviny daných vlastností
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Převody – jednotky délky
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Transkript prezentace:

GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ ČTVEREC Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Čtverec Obsah prezentace: Strany Úhlopříčky Vnitřní úhly Obvod čtverce Vrcholy Strany Úhlopříčky Vnitřní úhly Obvod čtverce Obsah čtverce

Čtverec

Čtverec Vrcholy čtverce D C A B

Čtverec Vrcholy čtverce D C A B vrcholy čtverce jsou body body označujeme velkými tiskacími písmeny každý čtverec má 4 vrcholy D C ÚKOLY: Co tvoří vrcholy čtverce? Jak se v geometrii označují? Kolik vrcholů má čtverec? A B

Čtverec Strany čtverce D C A B ÚKOLY: Kolik stran má čtverec? Co tvoří stranu čtverce? Podle čtvercové sítě na obrázku zjistěte délku jednotlivých stran. Dokážete říct, jaká vlastnost platí pro strany čtverce? A B

Čtverec Strany čtverce D C A B každý čtverec má 4 strany stranu čtverce tvoří úsečka všechny strany čtverce mají stejnou délku, jsou shodné D C ÚKOLY: Kolik stran má čtverec? Co tvoří stranu čtverce? Podle čtvercové sítě na obrázku zjistěte délku jednotlivých stran. Dokážete říct, jaká vlastnost platí pro strany čtverce? A B

Čtverec Sousední strany čtverce D C A B například strany AB a BC, společným bodem je bod B strany CD a DA, společným bodem je bod D najděte další sousední strany v tomto čtverci D C ÚKOLY: Sousední strany čtverce mají vždy jeden společný bod. Které strany čtverce na obrázku jsou sousední? Který bod mají společný? A B

Čtverec Sousední strany čtverce D C A B sousední strany čtverce jsou navzájem kolmé, svírají úhel 90° D C ÚKOLY: Do čtvercové sítě narýsujte libovolný čtverec. Pomocí trojúhelníkového pravítka s ryskou či listu papíru se pokuste zjistit, jaká je vzájemná poloha sousedních stran čtverce. A B

Čtverec Protější strany čtverce D C A B strany AB a CD strany AD a BC jsou v tomto čtverci ještě další protější strany? D C ÚKOLY: Protější strany čtverce nemají žádný společný bod. Podívejte se na obrázek a určete, které strany tohoto čtverce jsou strany protější. A B

Čtverec Protější strany čtverce D C A B protější strany čtverce jsou rovnoběžné AD // BC AB // DC D C ÚKOLY: Do čtvercové sítě narýsujte libovolný čtverec. Pokuste se zjistit, jaká je vzájemná poloha protějších stran čtverce. A B

Čtverec Úhlopříčky čtverce D C A B úhlopříčky mají stejnou velikost úhlopříčky jsou k sobě kolmé úhlopříčky se navzájem půlí D C ÚKOLY: Úhlopříčky jsou úsečky, jejichž krajními body jsou protější vrcholy čtverce. Narýsujte čtverec, vyznačte v něm úhlopříčky a pokuste se zjistit jejich vlastnosti. A B

Čtverec Vnitřní úhly čtverce D C A B

Čtverec Vnitřní úhly čtverce D C A B každý čtverec má 4 vnitřní úhly všechny úhly čtverce mají stejnou velikost (90°), jsou to úhly pravé D C ÚKOLY: Kolik vnitřních úhlů má čtverec? Pomocí trojúhelníkového pravítka či listu papíru zjisti, co pro všechny tyto úhly platí (využij náčrtku nebo modelu čtverce). A B

Obvod čtverce o = a + a + a + a o = 4 . a obvod je součtem všech stran čtverce o = a + a + a + a o = 4 . a D C a ÚKOLY: Připomeňte si, co už víte o stranách čtverce. Pozorně se podívejte na animaci a pokuste se navrhnout, jak obvod čtverce vypočítat. Udává se v mm, cm, dm, m, km. a a A B a

Obsah čtverce obsah je násobkem délek dvou sousedních stran čtverce D C a S = a . a ÚKOLY: Připomeňte si, co už víte o stranách čtverce. Sledujte animaci, přemýšlejte a zkuste navrhnout, jak obsah čtverce vypočítat. Udává se v mm², cm², dm², m², km². a a A B a