VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 10_Soustava rozmnožovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.
Advertisements

Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
1 Lidské smysly Smysly jsou prostředkem, pomocí kterého vnímáme své okolí. Pět samostatných smyslových systémů reaguje na různé podněty: ooči umožňují.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_482_Vlasové ústrojí NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Přírodověda 5.tř. opakování
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Procvičení a upevnění učiva
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
DUM II. / 13. smysly Bc. Zdeněk Klíma.
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
Lidské smysly Naše tělo. ČLOVĚK A JEHO SVĚT Lidské smysly Radka Smetanová VY_32_INOVACE_lidskesmysly_03.
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Základní škola a mateřská škola Bukovec
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Slovesné třídy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012

Smyslová soustava NA ZAMYŠLENÍ : ŘEŠENÍ: Proč chráníme svoje smyslové orgány před poškozením? Jakým způsobem pečuješ o své smyslové orgány ty sám? ŘEŠENÍ: Smyslové orgány nám umožňují prostřednictvím smyslů vnímat a poznávat okolní prostředí.

Zkus popsat části jednotlivých smyslových orgánů 1. 1. 2. 2. 3. 6. 3. 4. 5. 5. 4. 6. 7. 8. 7. 9. 8. 9. nosohltan 8. dutina nosní rohovka 5. 9. duhovka 6. čichové nervy 7. zornice 4. zrakový nerv 3. sítnice 2. oční čočka 1.

5. hlemýžď 6. 1. vnější ucho 1. 2. 4. 2. 3. 3. 5. 6. 4. 5. 6. 8. 7. 7. 8. 4. 13. sladká chuť vnitřní ucho 9. 10. 9. 11. 1. vnější ucho 12. kyselá chuť 10. 13. 11. 11. 12. hořká chuť Eustachova trubice 10. sluchovod 8. 7. 13. slaná chuť střední ucho 2. chuťové pohárky 9. bubínek 12. 3.

Kviz.Ověř si své znalosti.Zakroužkuj správnou odpověď a,b,c. Vlákna, která vedou zprávy do mozku a) nervy b) žíly c) svaly Svazek nervů procházející páteří a) tepna b) mícha c) chrupavka Částí nervové soustavy je a) hlava b) mozek c) tepna Řídící centrum celého těla je uloženo v a) míše b) kostře c) mozku Nejvíce podnětů vnímáme a) sluchem b) zrakem c) čichem Vady oka se nazývají a) krátkozrakost b) slepota c) šilhavost Slepce na ulici poznáte podle a) bílé hole b) pásky na očích c) velkého psa Slepí lidé čtou pomocí písma a) číselného b) klínového c) Brayllova Hluchoněmí lide se dorozumívají a) posunky b) znakovou řečí c) skřeky Sluch může nejvíc poškodit a) smích b) pláč c) hluk Nabízím ti čtyři možná řešení, jedno z nich je správně – klikni myší 1c,2 b,3b,4a,5b,6b,7a,8c,9a,10c 1a,2 b,3b,4c,5b,6a,7a,8c,9b,10c 1a,2 a,3b,4c,5c,6a,7a,8b,9b,10c 1a,2 b,3b,4c,5a,6a,7c,8c,9b,10c

VÝBORNĚ !!! VŠECHNY ODPOVĚDI JSI ZVOLIL SPRÁVNĚ. Pokračuj k dalšímu úkolu.

CHYBIČKA SE VLOUDILA. Klikni na obrázek a zkus to ještě jednou.

Na závěr křížovka ve vnitřním uchu je uloženo centrum …. s h b B r - i   s h b B r  - i ú o g á n p v j pomocí kterého smyslu slepci čtou své písmo červené, zelené, modré …. světlo dopadá na … oka jak se nazývá slepecké písmo vnější ucho zachycuje zvuky ušním … povrchová část oka prostředí, kde žijeme by mělo být co nejméně … asi 85% … přichází do mozku prostřednictvím zraku ve vnitřním uchu je uloženo centrum sluchu a … rovnováhy sídlem chuti jsou chuťové … čichové buňky nám umožňují rozeznávat pachy a … … je sídlem chuti

Řešení křížovky, tajenka = smyslové orgány   s l u c h m a t b r v y í n i B o e k č é f ú j g á p ů ě z

Metodický list Tento digitální učební materiál je určen pro předmět Přírodověda, 5.ročník, oblast Lidské tělo. Opakuje a procvičuje základní znalosti o smyslových orgánech. Je vhodný pro práci s interaktivní tabulí a popisovačem. Snímek č.2 : žáci si nejprve podle obrázku připomenou a zopakují smyslové orgány, jejich jednotlivé části; kliknutím myší se zobrazí otázky k zamyšlení , dalším klikem se objeví správná odpověď na první otázku, druhá je určena k diskusi. Snímek č.3 a 4: zde si žáci procvičí jednotlivé části oka, ucha, nosu a jazyka s nápovědou; záleží na učiteli, zdali si prověří znalosti ústně nebo žáci napíší své odpovědi na tabuli; klikem myši se opět zobrazí správné odpovědi. Snímek č.5 : žáci hledají správné odpovědi na otázky v kvízu, jsou jim nabídnuty čtyři možné kombinace odpovědí, jedna z nich je správná; po kliknutí na zvolenou odpověď se ukáže, je-li správná či nikoli. Snímek č.8 : žáci podle nápovědy doplňují křížovku, její řešení je na snímku č.9.

Použitý materiál Přírodověda 5; učebnice pro 5.ročník základní školy Člověk a jeho svět; Matyášek, Štiková, Trna, nakl. Nová škola 2010 Soubor námětů úkolů a zajímavostí k přírodovědnému učivu pro 5.ročník; Mühlhauserová, 2004 Obr.na snímku č.2 : a)Přírodověda 5, učebnice pro 5.ročník základní školy Člověk a jeho svět, nakl. Nová škola 2012, str. 62 b)galerie klipartů PowerPoint Obr.na snímku č.3 : www.cmis.cz/dum; http://graphics.samsclub.com/images/optical-eye-diagram1.jpg http://lidske-smysly.wbs.cz/cich/nos.jpg Obr.na snímku č.4 : www.cmis.cz/dum; http://www.scientificpsychic.com/workbook/ear2en.jpg http://www.collapseboard.com/wp-content/uploads/2012/03/How-taste-is-formed.jpg Obr.na snímku č.6 : www.cmis.cz/dum; http://buzzbo.com/cle/files/2011/09/smiley_with_thumbs_up.gif Obr.na snímku č.7 : www.cmis.cz/dum; http://www.camaro5.com/forums/attachment.php?attachmentid=37101&d=1247114603