VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odmocniny SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Advertisements

Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Definiční obor a obor hodnot funkce
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Mocniny s celočíselným exponentem
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
LOGARITMICKÉ ROVNICE Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR 1.
Lomené výrazy – smysl výrazu
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1 EXPONENCIÁLNÍ ROVNICE- řešení logaritmováním Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
Funkce. Funkce - definice Funkce je zobrazení, které každému číslu z podmnožiny množiny reálných čísel R přiřazuje právě jedno reálné číslo. Funkci značíme.
VY_32_INOVACE_63. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
VY_32_INOVACE_70. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Užití geometrické posloupnosti Název sady:Posloupnosti a finanční matematika.
Funkce 1 Exponenciální rovnice VY_32_INOVACE_FCE1_14.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
VY_32_INOVACE_FCE1_01 Funkce 1 Definice funkce.
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Grafické řešení rovnice a nerovnice
VY_32_INOVACE_FCE1_05 Funkce 1 Vlastnosti funkce 2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Řešené úlohy na lineární rovnice
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Kvadratické nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_RONE_14 Rovnice a nerovnice Kvadratické rovnice 3.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_12 Funkce 1 Exponenciální funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
VY_32_INOVACE_FCE1_04 Funkce 1 Vlastnosti funkce 1.
VY_32_INOVACE_FCE1_15 Funkce 1 Logaritmus.
VY_32_INOVACE_FCE1_17 Funkce 1 Logaritmická rovnice 1.
VY_32_INOVACE_71.
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Lineární funkce a její vlastnosti
VY_32_INOVACE_64.
VY_32_INOVACE_FCE1_06 Funkce 1 Lineární funkce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce

Zadání funkce Funkce může být zadána výčtem prvků - jen části prvků funkce předpisem neboli vzorcem - přesné, málo názorné graficky – názorné, ne vždy přesné slovním předpisem – praktické návody

Výčet prvků vhodné u funkcí s konečným počtem prvků Zadání tabulkou x 2 -5 -6 f(x) 3 9 1 -7 Zadání vyjmenováním prvků f: {[2,3];[-5;9];[0,1];[-6;-7]}

analyticky – nejrozšířenější, snadné výpočty Zadání rovnicí analyticky – nejrozšířenější, snadné výpočty Funkce je zadána, jestliže známe její definiční obor a pravidlo, které každému x D(f) přiřadí právě jedno y  H(f) Explicitní rovnicí f: y = x2  x  -3; 3  Implicitní rovnicí f: x2 – y = 0  x  -3; 3 

Zadání graficky nejvíce názorné lze odhadnout její definiční obor a prvky funkce

Určete, který graf je grafem funkce Příklad 1 Určete, který graf je grafem funkce a) b) c) ano ne ne

Vypočtěte funkční hodnoty pro x = -1; 0,5; 3, 2 3 Příklad 2 Je dána funkce f : y = 2x2 – 0,5. Vypočtěte funkční hodnoty pro x = -1; 0,5; 3, 2 3 f (-1) = 2 (-1)2 – 0,5 = 2 – 0,5 = 1,5 f (0,5) = 2 (0,5)2 – 0,5 = 0,25 – 0,5 = - 0,25 f (3) = 2 (3)2 – 0,5 = 2.9 – 0,5 = 17,5 x -1 0,5 3 2 3 f(x) 1,5 - 0,25 17,5 7 18

Zdroje VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, 124 s. ISBN 80-720-0012-8. HUDCOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, studijní obory SOU a nástavbové studium. PROMETHEUS, spol. s r.o. ISBN 10348405. ČERMÁK, Pavel. Odmaturuj! z matematiky. Vyd. 2.(opr.). Brno: Didaktis, 2003, 208 s. ISBN 80-862-8597-9. http://www.ucebnice.krynicky.cz/Matematika © RNDr. Anna Káčerová