VY_32_INOVACE_043_Úměrnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
Přímá úměrnost Trojčlenka
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Fyzika Transformátor.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Přímá a nepřímá úměrnost
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Graf nepřímé úměrnosti
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Graf nepřímé úměrnosti
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Graf nepřímé úměrnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Přímá a nepřímá úměrnost
VY_32_INOVACE_M7.10 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Nepřímá úměrnost
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Procenta jako přímá úměrnost
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_043_Úměrnost

Úměrnost Autor: Ing. Janeček Jaroslav

Přímá úměrnost Vztah mezi dvěma veličinami nazýváme přímá úměrnost, pokud platí: Kolikrát se zvětší jedna veličina, tolikrát se zvětší druhá veličina. Kolikrát se zmenší jedna veličina, tolikrát se zmenší druhá veličina. V jakém poměru se zvětší jedna veličina, v takovém poměru se zvětší druhá veličina. V jakém poměru se zmenší jedna veličina, v takovém poměru se zmenší druhá veličina.

Přímá úměrnost Příklad: 1 kilogram brambor stojí 15 Kč. Za 2 kg brambor zaplatíme 30 Kč atd. Vše zapíšeme do tabulky: Hmotnost brambor v kg 0,5 kg 1 kg 2 kg 5 kg 10 kg Částka v Kč 7,50 15,0 30,0 75,0 150,0 Jestliže se mění hmotnost brambor, mění se i částka, kterou za ni zaplatíme.

Prověření pochopení tématu 1A – Z 3 kg mouky se vyrobí 2 bochníky chleba, kolik bochníků chleba se vyrobí z 15 kg mouky? 2A – 1 kg jahod mimo sezonu stojí 75,- Kč. Kolik stojí 800 gramů těchto jahod? 1B – 450 mililitrů vody má hmotnost 0,45 kilogramu, jakou hmotnost má 1 litr vody? 2B – Zedník za 2 hodiny práce postaví 6 m2 zdi, za jak dlouho postaví 21 m2 zdi?

Výsledky 1A – 10 bochníků 2A – 60,- Kč 1B – 1 kilogram 2B – 7 hodin

Nepřímá úměrnost Vztah mezi dvěma veličinami nazýváme nepřímá úměrnost ,pokud platí: Kolikrát se zvětší jedna veličina, tolikrát se zmenší druhá veličina. Kolikrát se zmenší jedna veličina, tolikrát se zvětší druhá veličina. V jakém poměru se zvětší jedna veličina, v takovém poměru se zmenší druhá veličina. V jakém poměru se zmenší jedna veličina, v takovém poměru se zvětší druhá veličina.

Nepřímá úměrnost Příklad: Kniha má 360 stran. Čím více stran denně přečteme, tím méně dní budeme potřebovat na přečtení celé knihy. Řešení: 10 stran denně a kniha bude přečtena za 36 dní, 20 stran denně a kniha bude přečtena za 18 dní, 30 stran denně a kniha bude přečtena za 12 dní, Počet dní a počet denně přečtených stran se mění v převráceném poměru – obě veličiny jsou nepřímo úměrné.

Nepřímá úměrnost Další příklady nepřímé úměrnosti: Počet dní na vykonání práce a počet pracovníků. Délka a šířka obdélníku při stejném obsahu. Rychlost vozidla a čas, který potřebuje vozidlo na zdolání stejné vzdálenosti.