Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Advertisements

MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
Číslo v digitálním archivu školy
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Elektronická učebnice - I
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_14.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_03
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Andrea Kolářová
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Převody jednotek obsahu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
Převody jednotek délky
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Převody jednotek délky
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Elektronická učebnice - I
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: 3.1.2012 Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky - Délka Ročník: 6. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Opakování kapitoly délka, měření délky, jednotky, převody jednotek

Zapiš, jak se značí následující veličina a doplň její jednotky Délka Jednotka základní Jednotky odvozená Značí se nejčastěji písmenem d (někdy také l nebo s) Metr, značíme písmenem m km, cm, mm, dm,

Doplň do vět vhodné jednotky délky. m Třída je dlouhá 12 ___. Narýsovali jsme úsečku dlouhou 5 ____. Autobus ujel 180 ____. Tloušťka kancelářského papíru je asi 0,12 ___. Nejbližší hvězda je od Slunce vzdálená asi 4,3 ________________. cm km mm světelných let

Převeď na základní jednotku délky: 63 000m 63 km= ___________ 0,3 km=___________ 240 dm=__________ 0,7 dm=___________ 4 000cm= __________ 33,1 cm=___________ 700 mm=___________ 300m 24m 0,07m 40m 0,331m 0,7m

Spoj správné dvojice z údajů v jednotlivých sloupcích: 4,4 km 4 400 mm 0,44 m 0,044 km 44 dm 0,44 km 4,4 m 4 400m 440 m 4,4 dm 44 m 440 cm

Jaké nejvhodnější délkové měřidlo zvolíš, když budeš chtít změřit: posuvné měřitko s noinem tloušťku kompaktního disku - ___________ délku skoku do dálky - _________________ výška židle - __________________________ délka úsečky v učebnici - ________________ šířku pasu maminky - ___________________ Máš na výběr tato měřidla: pravítko, měřící pásmo, posuvné měřítko s noinem, skládací metr, krejčovský metr měřící pásmo skládací metr pravítko krejčovský metr

Vyřeš slovní úlohy: 1. Délka rovníku je 40 075 km. Kolik vozů Ford Fusion o celkové délce 4,013m by se mohlo postavit za sebou, aby dohromady daly délku rovníku? 2. Kolik učebnic poskládaných za sebou se vejde na šířku do vaší třídy?

Řešení slovních úloh: 1. úloha Rovník …40 075 km Fusion …4,013m 40 075 km=40 075 000m 40 075 000 : 4,013 = 9986294,542 Je třeba asi 9 986 294 automobilů Ford Fusion. 2. úloha Nejdříve změř šířku třídy, získaný údaj převeď na centimetry. Změř v centimetrech délku učebnice fyziky. Šířku učebny vyděl délkou učebnice.

Aritmetický průměr Adélka měřila délku svého biče na koně. Naměřené hodnoty zapsala do tabulky. Číslo měření 1 2 3 4 5 Naměřená délka v cm 110,2 109,8 110,1 109,7 Vypočítej z naměřených hodnot aritmetický průměr. Jaká myslíš, že má být správná délka drezurního biče? 110 cm. 109,98 cm

Domácí úkol: Změř délku a výšku tvého domácího mazlíčka. Zjisti vzdálenost tvé obce nebo města od Londýna. Jak je dlouhá strana dopravní značky tvaru trojúhelníku? Jaké značky to jsou? Jaká je délka hokejového hřiště?

Anotace Cíl hodiny: Opakování pojmů délka, šířka, výška tělesa, používání různých jednotek délky, odhady a měření vzdáleností, využívání fyzikální veličiny v praxi. Práce s prezentací: Možnost společného opakování učiva, použit jako test – bez úloh týkajících se měření třídy, využití pro skupinovou práci. Průřezová témata: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D

Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com Fyzika 1. Praha: SPN a.s., 2007. ISBN 978-80-7235-347-7. JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-315-9. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1. díl. Praha: SPN , 1992. ISBN 80-04-26025-X.