Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Advertisements

Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Zemědělské plodiny DUM 14/1
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Miroslava Melicharová
Pole.
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Zemědělství.
Užitkové rostliny.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Společenstva polí ROSTLINY a ŽIVOČICHOVÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pospíšilová Základní škola Kolín III.,
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ROSTLINY POLÍ.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ekosystém pole Rostliny
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Pole - kulturní rostliny
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: PÍCNINY
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_28_OPAKOVANI_ROSTLINY-OBRÁZKY
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 20-26 – Př4 – hospodářské rostliny

Společenstva polí Na polích pěstujeme hlavně obilniny, okopaniny, luskoviny, olejniny, pícniny, zeleniny, průmyslové rostliny, nazýváme je hospodářský-mi rostlinami. Pole jsou společenstva uměle vytvořena lidmi.

Hospodářské rostliny Obilniny pěstují se na nejúrodnějších půdách v nížinách patří sem: pšenice, žito, ječmen, oves, kukuřice obilí má dlouhé stéblo s kolénky obilná zrna jsou v klasech sklízí se kombajny, které zároveň klasy vymlátí potom se zrna semelou na mouku zbylá sláma se využívá jako podestýlka ve chlévech a stájích

Okopaniny u nás se pěstuje hlavně řepa cukrovka, řepa krmná a lilek brambor Řepu pěstujeme v nížinách pro bulvu, cukrovka se zpracovává na cukr, krmná se pěstuje jako krmivo pro hospodářská zvířata. Lilek brambor se pěstuje ve vyšších polohách pro podzemní hlízy, jsou důležitou potravinou. Z brambor se také vyrábí škrob, líh a polotovary. Sadbu brambor zemědělci uskladní a na jaře znovu vysadí.

Luskoviny patří sem: hrách, fazol, čočka, sója pěstujeme je pro semena ukrytá v lusku jsou bohaté na bílkoviny a tuky

Olejniny - patří sem: brukev řepka olejka, slunečnice roční

Jeteloviny - např. jetel luční, tolice vojtěška

Pícniny - např. bojínek luční, ovsík vyvýšený, srha říznačka

Zelenina - např. lilek rajče, paprika roční, okurka setá

Průmyslové rostliny - např. len setý

Použité obrázky: [1] KOŠKOVÁ, S.