MATEMATIKA – GEOMETRIE 6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Obecné řešení jednoduchých úloh
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Osová souměrnost – pojmy, postup konstrukce
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Digitální učební materiál
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Obsahy útvarů a čtvercová síť
SHODNÁ A PODOBNÁ ZOBRAZENÍ
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Elektronická učebnice - II
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Shodná zobrazení Osová souměrnost Matematika 6.ročník ZŠ
Osová souměrnost.
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
21.1 Útvary souměrné podle osy
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
VY_42_INOVACE_115_STŘEDOVÁ, OSOVÁ SOUMĚRNOST
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_24 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Směrnicová rovnice přímky
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
PENTOMINO - HLAVOLAM NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_M8_PENTOMINO TEMA: PENTOMINO - HLAVOLAM.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
TÉMA: Osová souměrnost
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osová souměrnost Název : VY_32_inovace_14 Matematika - osová souměrnost.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Osová souměrnost.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Geometrie v rovině, osová souměrnost ve čtvercové síti.
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – GEOMETRIE 6 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_M6_OSOVÁ SOUMĚRNOST TEMA: OSOVÁ SOUMĚRNOST ve čtvercové síti DATUM VYTVOŘENÍ: 28.3.2013 MATEMATIKA – GEOMETRIE 6 OSOVÁ SOUMĚRNOST ve čtvercové síti

CO UŽ VÍME O OSOVÉ SOUMĚRNOSTI? Osová souměrnost je GEOMETRICKÉ ZOBRAZENÍ. VZORY a OBRAZY jsou souměrné podle osy o. Vzor i obraz jsou STEJNĚ VZDÁLENY od osy souměrnosti. Spojnice vzoru a obrazu je vždy KOLMÁ na osu souměrnosti.

ČTVERCOVÁ SÍŤ Někdy nám pomůže ČTVERCOVÁ SÍŤ, kde jsou již přímky na sebe kolmé a vzdálenosti od osy lze určit odpočítáním jednotlivých čtverečků. Následují úlohy tematicky zaměřené pro dívky a chlapce. Tak si vyberte a pojďme řešit.

DÍVČÍ ÚLOHA: Módní návrhář navrhl šaty, ale pouze jejich polovinu DÍVČÍ ÚLOHA: Módní návrhář navrhl šaty, ale pouze jejich polovinu. Dokresli zbývající část symetricky, podle podélné osy. Následně šaty vyzdob symetrickými ornamenty.

DÍVČÍ ÚLOHA: SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ 3 3 2 2 4 4

CHLAPECKÁ ÚLOHA: Automobilový designer navrhl automobil, ale pouze jeho polovinu. Dokresli zbývající část symetricky, podle svislé osy. Následně automobil vyzdob symetrickými ornamenty.

CHLAPECKÁ ÚLOHA: SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ 3 3 2 2 9 9

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván při hodině geometrie v 6. ročníku jako úvod do osové souměrnosti. Na začátku hodiny si utřídíme co víme o osové souměrnosti. Následují dva druhy motivačních úloh (dívčí a chlapecká). Žáci si vyberou pracovní list s polovinou nákresu. Spolu s interaktivní tabulí žáci doplňují správné řešení. Při práci si zopakujeme, že je důležitá stejná vzdálenost od osy. Na závěr si každý svůj obrázek souměrně dozdobí. použitá literatura: učebnice Geometrie 6 – Aritmetika, Binterová, Fuchs, Tlustý; nakladatelství Fraus, Plzeň 2007