Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu: TŘÍDĚNÍ ZELENINY Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 2. Časová dotace: 45 min. Datum ověření: 25. 11. 2012 Jméno autora: Mgr. Ludmila Šírová Klíčová slova: Druhy zeleniny, kořenová zelenina, listová zelenina, plodová zelenina, cibulová zelenina. Výchovné a vzdělávací cíle: Žák pozná základní druhy zeleniny. Žák správně řadí druhy zeleniny. Rozvíjené klíčové kompetence: K řešení problémů - žák třídí podle zadání zeleninu do skupin. Sociálně personální – žák spolupracuje ve skupině, sdílí své názory, naslouchá ostatním žákům. Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivní prezentace se žáci seznámí s jednotlivými druhy zeleniny. Použité zdroje: Vlastní. Obrázky dostupné z http://www.receptyonline.cz/encyklopedie-zeleniny--1079.html Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace
DRUHY ZELENINY
Zeleninu dělíme podle toho, kterou část z ní my, lidé, jíme Například - kořen, list, plod nebo cibule
Podle těchto částí rozlišujeme tyto druhy zeleniny: kořenová, listová, plodová cibulová
Kořenová zelenina využíváme kořen Např. mrkev, petržel
Listová zelenina využíváme list Např. zelí, salát
Plodová zelenina využíváme plod Např. rajče, paprika
Cibulová zelenina využíváme cibulku Např. cibule, česnek
Poradíš si? Kam zařadíš: Okurek - ???????? Celer - ???????? Cuketu - ???????? Špenát - ???????? Ředkvičku - ???????? Pórek - ????????
Řešení: Okurek – plodová zelenina Celer – kořenová zelenina Cuketa - plodová zelenina Špenát – listová zelenina Ředkvička – kořenová zelenina Pórek – cibulová zelenina