Biologie člověka - KOSTRA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Vylučovací soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.34_Prvni_pomoc_zlomeniny.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Opěrná soustava. Typy opěrných soustav Vnitřní (obratlovci) Vnejší (bezorbratlí, ostnokožci, apod.)
Název:VY_52_INOVACE_PRV_01Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44 Autor: Mgr. Martina Joujová Ročník:4. Tematický okruh, předmět: Člověk a jeho zdraví,
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_02_16C_Zuby Téma: Biologie člověka Registrační.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - kosti Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ELEKTROMAGNET Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR Trávicí soustava - chrup 8. ročník Zpracovala: Mgr. Jana Richterová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Kožní soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „kůže“
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Tvoří ji páteř a hrudník.
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nervová soustava vyšších obratlovců
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_10_Kostra dolní
Ocelové lešení CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_08
Technická mechanika – Úvod do statiky
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Fyzika – Elektrolýza.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kosterní soustava Funkce – opora těla - spolu se svaly umožňuje pohyb
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Strunatci obratlovci.
Matematika Směrnicový tvar přímky
DUM II. / 6. lidské tělo Bc. Zdeněk Klíma.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
SOUSTAVA OPĚRNÁ páteř.
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Mgr.Martina Dundová VY_32_INOVACE_4C_16_Přírodověda Kostra a svaly
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava člověka I.
Inf Teorie informace.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
zpracovaný v rámci projektu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Parametrická rovnice přímky
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8
Technická mechanika – Těžiště
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
Informatika – Grafika.
Fyzika – Magnetická síla
Opěrná soustava - kostra
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Informatika – Základní operace s buňkami
Test popis kostry.
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
KOSTRA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Biologie člověka - KOSTRA Přírodopis 8.třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR KOSTRA HLAVY ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR PÁTEŘ KOSTRA TRUPU ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

Biologie člověka – Kostra člověka (shrnutí) 1. Jaký význam má kostra pro člověka a ostatní druhy obratlovců? …………………………………………………………………………………………………..………………… 2. Na které 3 základní části dělíme kostru člověka: …………………………………………..……………….… ………………………………. ………………….……….... ……………………………………………………………... 3. Popište stavbu kosti: 4. Odpovězte: Čím je důležitá kostní dřeň? ………………………………………………. b) Jaký význam má okostice? …………………………………………………….. ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 5. Napiš názvy kostí na lidské lebce: 6. Kdy (v kolika letech) dochází k ukončení vývoje kostry člověka? …..…………………..... 7. Vyjmenuj onemocnění, která se mohou vyskytnout na kostře člověka: …………………………………………………………………… 8. Jak laicky ošetříš zlomeninu kosti? Popiš: ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR c) Jaké spojení (kromě kloubů) na kostře člověka ještě najdeme. d) Vyjmenuj je a ukazuj na obrázku kostry. 9. a) Doplň názvy kostí: b) Vyznač kroužkem pohyblivá spojení: 10. Popiš stavbu obratle: ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 11. Kudy prochází mícha u obratlovců? ……………………........................................................ 12. Popiš stavbu páteře (můžeš využít nápovědy: kostrč – čepovec – atlas – hrudní ob. – bederní ob. – krční ob. – křížové ob.) : ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 13. Vyjmenuj zástupce obratlovců, kromě člověka. 14. Charakterizuj jednotlivé skupiny obratlovců (společné znaky jednotlivých tříd obratlovců) ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR

ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR Zdroje obrázků: Materiály ke stažení z Datakabinetu (kostra); www.datakabinet.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PercheCommune.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:HylaArborea-CallingMale.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Natrix_natrix_%28Karl_L%29.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alcedo_atthis_2_%28Lukasz_Lukasik%29.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Loutre2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:White_shark.jpg ICT2-1-36 Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR