MATEMATIKA – ARITMETIKA 6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kryptografie Šifrování
Advertisements

Tomáš Kuča Prezentace pro paní Cahelovou
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
Šifrování Jan Fejtek – Gymnázium, Dukelská 1, Bruntál
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Teorie čísel a kryptografie
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Historie kryptografie
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Rozklad čísel na prvočísla
Prvočísla, čísla složená, rozklad na součin prvočísel
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_12_ PL Právo a jeho druhy Číslo projektu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PENTOMINO - HLAVOLAM NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_M8_PENTOMINO TEMA: PENTOMINO - HLAVOLAM.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Zdeněk Kubík Název: VY_32_INOVACE_00_A_06_prvocisla_a_slozena_cisla Téma: Matematika 6. ročník.
Matematika zábavně Natálie Kozáková, 9.c.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Martina Dostálová
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 6
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
dZákladní škola, Klášterec nad Ohří, Krátká 676, okres Chomutov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Procvičování měsíců v roce
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Autor: Mgr. Monika Kysilková
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – ARITMETIKA 6 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_M6_PRVOČÍSLA - ŠIFROVÁNÍ TEMA: PRVOČÍSLA - ŠIFROVÁNÍ DATUM VYTVOŘENÍ: 5.3.2013 MATEMATIKA – ARITMETIKA 6 PRVOČÍSLA - ŠIFROVÁNÍ

PRVOČÍSLA A ČÍSLA SLOŽENÁ ÚKOL: daná čísla roztřiďte podle dělitelnosti na prvočísla a čísla složená: 89 27 57 43 67 63 7 41 77 23 83 1 19 81 73 71 13 48 29 93

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: PRVOČÍSLA SLOŽENÁ ČÍSLA

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: PRVOČÍSLA SLOŽENÁ ČÍSLA 67 89 7 43 77 83 27 41 57 63 71 13 73 81 48 19 29 1 93 23 1 není prvočíslo, ani číslo složené

VYUŽITÍ PRVOČÍSEL praktický význam mají prvočísla v kryptografii KRYPTOGRAFIE je ŠIFROVÁNÍ a následné luštění zašifrovaných zpráv slovo kryptografie pochází z řeckého– kryptós - skrytý a gráphein – psát SUBSTITUČNÍ ŠIFRA spočívá v NAHRAZENÍ každého znaku zprávy jiným znakem PODLE NĚJAKÉHO PRAVIDLA my v dnešní úloze použijeme substituční šifru

ROZLUŠTI ŠIFROVANOU ZPRÁVU: S X T P E R I N B G W 6 7 21 12 89 27 31 5 11 4 13 45 C A O E T M I N G S 67 6 3 27 12 41 5 11 13 7 JAK NA TO? V tabulce vyhledáme pouze PRVOČÍSLA a příslušná písmena budou tedy součástí šifry.

ŠIFROVANÁ ZPRÁVU - ŘEŠENÍ: S X T P E R I N B G W 6 7 21 12 89 27 31 5 11 4 13 45 C A O E T M I N G X S 67 6 3 27 12 41 5 11 13 21 7 ŠIFRA: SPRINGISCOMINGSOON ?????? Aha je to anglicky: SPRING IS COMING SOON BRZY BUDE JARO

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván při hodině aritmetiky v 6. ročníku jako doplňkový, pro relaxační chvilku a hravou matematiku. Nejprve si utřídíme co víme o prvočíslech a složených číslech. Následuje krátký test, pro upevnění dovedností. Pak objasníme pojem kryptografie a využití znalostí prvočísel pro šifrování. Následuje vlastní šifra s návodem na práci, žáci pracují sami na pracovní list. Pro kontrolu je uvedeno správné řešení. Šifra je záměrně zvolena v anglickém jazyce, aby nebyl předem zřejmý výsledek. použitá literatura: učebnice Matematika 6 – Aritmetika, Binterová, Fuchs, Tlustý; nakladatelství Fraus, Plzeň 2007