Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_11_ PL-opakování Osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro 8. ročník. Slouží jako pracovní listy k procvičení naučené látky. Lze použít jako opakování před pololetní prací. Zopakuje si hlavní body témat Osobnost, Psychické procesy a stavy, Člověk v sociálních vztazích.
Pracovní listy - opakování OSOBNOST Pracovní listy - opakování
Správně spoj! Biologické změny Psychické změny Sociální změny Týkající se lidské společnosti Týkající se života Týkající se duše
Doplň větu ….! Člověk uzavřený, radši si vybere večer u knihy, než společnost se cizím slovem nazývá ……….. Člověk otevřený, má rád společnost a ruch kolem sebe se cizím slovem nazývá ………. . introvert extravert
Potřeby! Biologické potřeby Sociální a psychické potřeby Napiš tři příklady k základním potřebám. Biologické potřeby Sociální a psychické potřeby Jídlo, pití, sex. potřeba Potřeba poznávat, prožívat, společenský styk, sebeuplatnění
Dokážeš podle obrázků přiřadit věkové období člověka? kojenec stáří batole Školní věk novorozeně dospělost adolescent předškolák
Ke každému temperamentovému typu doplň stručnou charakteristiku melancholik cholerik Náladový, tichý, obětavý, citlivý, uzavřený, věrný Aktivní, vznětlivý, výkonný, žárlivý Hovorný, vnímavý, optimistický, společenský Pasivní, pomalý, lhostejný, trpělivý flegmatik sangvinik
Okolní svět vnímáme pomocí …….. Ty jsou? (přiřaď k obrázkům) smyslů chuť čich hmat zrak sluch
Jaký je rozdíl mezi představou, fantazií a myšlením? Fantazie = věc si pouze představuji, nikdy jsem ji neviděl Představy = danou věc, už jsem někdy viděl, slyšel… a teď si ji vybavuji
Vysvětli pojmy analýza a syntéza? Jsou to myšlenkové operace, patří k myšlení. Analýza: celek členíme na části Syntéza: z částí vytváříme celek
K myšlení neodmyslitelně patří řeč. Vzpomeneš si, jak dělíme řeč? Vnitřní: „pro sebe“ Vnější: vyjadřujeme své myšlenky navenek
vybavení uchování zapamatování Co Ti připomínají výše uvedené pojmy? K čemu patří, jsou ve správném pořadí? Jsou to procesy paměti, zapamatování. (zapamatování, uchování, vybavení)
Kdo z lidí uvedených na obrázku pracuje fyzicky a kdo psychicky?
Vysvětli uvedené pojmy: Je chování kdy přiměřeným způsobem prosadím své názory Asertivita NŽS Agresivita Listina základních práv a svobod Náročné životní situace Nepřiměřené jednání, kdy svým chování ubližuji ostatním Mezinárodní dokument, kde jsou zapsány základní lidská práva
Použitá literatura a odkazy: Obrázky použity ze sady Office Není-li uvedeno jinak je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: JANOŠKOVÁ, D.,a kol. autorů. Občanská výchova 8, Rodinná výchova 8, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1st ed. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-393-0. Citováno dne: 11. 1. 2012