Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor výukového materiálu:
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
Výpočet úroku. Paní Nováková si na dobu 9 měsíců uložila do banky Kč na termínovaný vklad při úrokové míře 4,5% p.a.  A) vypočítej, kolik Kč úroku.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Modelování rodinného rozpočtu
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Slovní úloha o nákupu VY_32_INOVACE_09 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Daň z příjmu u zaměstnanců bez prohlášení k dani.
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_01_podni kání Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_02_předporodní příprava Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05_02_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_399.UCE.34 Sociální pojištění.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_09_02_náro dní měna Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_20_01_Česká národní banka Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2012 Ročník3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Matematika a její aplikace Matematika ( DUM.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Početní operace v oboru přirozených čísel
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník: CZ.1.07/1.5.00/34.0865 Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_12_01_praktické slovní úlohy Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková organizace Ročník: II. ročník praktické školy Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Předmět: Matematika Tematický okruh: Čísla a početní operace Téma: Slovní úlohy se zaměřením na praxi Název autora: Mgr. Monika Nováková Vytvořeno dne: Únor 2013 Anotace DUM je určený k procvičení praktické úlohy Klíčová slova: Slovní úlohy zaměřené na praxi, příjmy, výdaje

METODICKÝ POPIS 3. snímek – cvičení č. 1 (slovní úloha) 4. snímek – správné řešení cvičení č. 1 5., 6., 7. snímek - cvičení č. 2 (slovní úloha, názor) 8. snímek – správné řešení cvičení č. 2

CVIČENÍ č.1 Rodina Kadlecova má měsíční příjmy 25 500 Kč. Mají dvě děti, které již studují na vysoké škole. Každý měsíc přispívají do domácnosti částkou 6 000 Kč, které si vydělají na brigádě. Měsíční výdaje, která má rodina Kadlecova činí 19 000 Kč. Rodina Marešova má měsíční příjmy 37 000 Kč. Nemají žádné děti. Každý měsíc jim z rodinného rozpočtu odchází částka 21 000 Kč. ÚKOL: Vypočítej, kolik Kč každé rodině zbyde po zaplacení všech výdajů. O kolik Kč má rodina Marešova víc než rodina Kadlecova?

ŘEŠENÍ CVIČENÍ Č.1 Rodina Kadlecova Příjmy…….25 500 Kč Příjmy z brigády……. 6 000 Kč Celkem…….31 500 Kč Výdaje……19 000 Kč 31 500 – 19 000 = 12 500 Kč Rodina Kadlecova má zůstatek 12 500 Kč měsíčně. Rodina Marešova Příjmy…….37 000 Kč Výdaje……21 000 Kč 37 000 – 21 000 = 26 000 Kč Rodina Marešova má zůstatek 26 000 Kč měsíčně. 26 000 – 12 500 = 13 500 Kč. Rodina Marešova má měsíčně o 13 500 Kč více než rodina Kadlecova.

CVIČENÍ Č.2 SPOČÍTEJ, KOLIK KORUN BUDE STÁT NÁKUP A KOLIK KORUN TI ZŮSTANE, KDYŽ MÁŠ 350 Kč. 2X PÁREK V ROHLÍKU……2.16 Kč =………….Kč

KOBLIHA 8 KOBLIH…….8 . 9 Kč =……………Kč

DORT 1X dort…… 180 Kč

ŘEŠENÍ CVIČENÍ Č.2 PÁREK V ROHLÍKU………32 Kč KOBLIHY……..72 Kč DORT……180 Kč Celkem na nákup……. 350 Kč Nákup stojí 32 Kč+72 Kč +180 Kč = 284 Kč 350 – 284 = 66 Kč Celý nákup stojí 284 Kč. Zbyde mi 66 Kč.

CVIČENÍ Č.3 MZDA PODNIKATEL VÝDAJE NA PROVOZ FIRMY NÁVRHÁŘ VYMÝŠLÍ NOVÉ PODOBY HRAČEK NEMÁ NADŘÍZENÉHO NÁKLADY ODMĚNA ZA PRÁCI ZAMĚSTNANCE

ŘEŠENÍ CVIČENÍ Č.3 1 - MZDA 2 - PODNIKATEL 3 - VÝDAJE NA PROVOZ FIRMY 4 - NÁVRHÁŘ 4 - VYMÝŠLÍ NOVÉ PODOBY HRAČEK 2 - NEMÁ NADŘÍZENÉHO 3 - NÁKLADY 1 - ODMĚNA ZA PRÁCI ZAMĚSTNANCE

POUŽITÉ ZDROJE www.office.microsoft.com