Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Poměr Matematika – 7. ročník *.
Advertisements

Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Poměr v základním tvaru.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika Poměr.
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Přímá úměrnost.
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Rozcvička Počítej zpaměti, zapisuj výsledky: -0, ,92 -0,02 0,04
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POMĚR AutorMgr. Šárka Čížová Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty prvních ročníků všech maturitních oborů,je zaměřena k osvojení pojmů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
18.
17.
BRUTTO, NETTO, TÁRA VÝPOČTY
VY_32_INOVACE_Sib_II_11 Řešení slovních úloh 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Poměr v základním tvaru.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Hustota a její měření.
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Příprava na závěrečnou prověrku
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Průměrná rychlost – úlohy II
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Ing. Jitka Michálková
1.5 Poměr.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Autor: PaedDr. Jana Čechová
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI procvičování
Název školy, adresa: 1 Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Procenta - slovní úlohy
Pravoúhlá soustava souřadnic
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Stabilita tělesa - příklad
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Transkript prezentace:

Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Poměr Autor: Tomáš Najman Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Slyšel(a) jsi někdy slovo poměr v jiném smyslu než v rámci mezilidských vztahů? Pokud ano, uveď příklad. Příklady: koncentrované mycí prostředky – smíchej přípravek s vodou v poměru 1:2 kurzy měn – za 1€ zaplatím asi 25 Kč příprava směsi pro betonování – na 3 lopaty písku přidej 1 lopatu cementu: atd. poměr 1:25 poměr 3:1

a:b Náledující si zapiš ! … zápis poměru čteme: á ku bé Pomocí poměru můžeme porovnávat např. počty objektů, délky, obsahy, objemy, hmotnosti, sumy peněz. a:b … zápis poměru Náledující si zapiš ! čteme: á ku bé první člen poměru druhý člen poměru kladná čísla

Záleží na pořadí členů, 1:2 neznamená totéž jako 2:1 ! Úloha 1: Jaký je poměr mezi počtem přítomných dívek a chlapců vaší třídy? Úloha 2: Jaký je poměr mezi počtem přítomných chlapců a dívek vaší třídy? Záleží na pořadí členů, 1:2 neznamená totéž jako 2:1 !

a:b b:a poměr převrácený poměr Př: 3:2 2:3

Před určením poměru musíme převést na stejné jednotky. Úloha 3: Urči poměr hmotností odevzdaného starého papíru, jestliže Jára přinesl 7 kg papíru a Ruda přivezl 0,3 q papíru: Před určením poměru musíme převést na stejné jednotky.