Jak udělat skákajícího panáka ještě přesněji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření na mapách.
Advertisements

Úhel Úhel je část roviny
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce trojúhelníků
Bowlingservis Vás vítá.
Otáčivé účinky síly (Učebnice strana 70)
LETÍCÍ ČÁP.
Shodné útvary Najdeš rozdíly mezi obrázky? A B C
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Užití podobnosti v praxi
Výpočet obsahu rovnoběžníku
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Mapa a buzola.
Téma: Shodnost trojúhelníků
POZNÁMKY ve formátu PDF
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
20..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdálenost bodu od přímky
Obsahy základních obrazců
Tato prezentace byla vytvořena
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Vyvození a procvičení učiva
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnoběžníky Marcol René.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Užití Thaletovy kružnice
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Vyvození a procvičení učiva
24..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce mnohoúhelníku
V této práci jsme se zaměřili na použití buzoly a azimutu v praxi. Ověřili jsme si také znalost trigonometrie, kterou jsme probírali v druhém ročníku.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena TROJÚHELNÍKY V PRAXI Zkus vyjmenovat další předměty.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Trigonometrie v praxi. 1) Vánoční strom Naším prvním úkolem bylo, zjistit výšku vánočního stromu v Kozlovicích před místním pivovarem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Užití poměru (graficky)
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
B.Kahánková, L.Kyselá, K.Kulišťáková, N.Smetanová
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Užití poměru (graficky)
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Množina bodů dané vlastnosti
Obsahy rovinných útvarů
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Množina bodů dané vlastnosti
Konstrukce mnohoúhelníku
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Jak udělat skákajícího panáka ještě přesněji

Základní fakta Jsou to čtverce a jeden rovnostranný šestiúhelník A= 50cm Mohli bychom to udělat za pomocí úhloměru, ale málo kdo má doma větší úhloměr, než kterým rýsujeme v hodině do sešitu, protože málokdo bude na silnici hledat podle tak malého úhloměru úhly 90 a 120. Měření za pomocí buzoly využijeme také proto, že to může být zajímavější a možná i zábavnější než to vyměřovat úhloměrem a pravítkem s ryskou

Pojďme s chutí začít :D Co se týče postupu, tak začneme stranou a (viz obrázek). Tato strana se udělá pomocí pravítka nebo pomocí jiného rovného předmětu u něhož musíme změřit vzdálenost a= 50cm

2. Poté pomocí buzoly (konkrétně pomocí měření za pomocí azimutu) uděláme k úsečce a úhel 90 a to na obou koncích 3. Díky těmto úhlům doděláme čtverec č.1 (viz obrázek) 4. Později doděláme čtverce 2,3,4 a 5 které budou mít strany o délce 50cm

5. Dále prodloužíme strany b a c (viz obrázek) na obě strany o 50 cm 6 5. Dále prodloužíme strany b a c (viz obrázek) na obě strany o 50 cm 6. Doděláme čtverce 6 a 7

7. Teď se pustíme na „hlavu“ skákajícího panáka → opět pomocí buzoly (azimutu). Uděláme úhly ke straně d (viz obrázek), které mají velikost 120°. Za pomocí těchto úhlů uděláme další 2 strany šestiúhelníku (již máme 3 strany). Stejně jako jsme udělali tyto 3 strany, doděláme pomocí buzoly další 3 strany

Celého panáka obtáhneme např. křídou, popřípadě ho můžeme vymalovat