DEMONSTRATIVE PRONOUNS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pronouns.
Advertisements

ZÁJMENA- osobní, přivlastňovací a předmětová
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Zájmena přivlastňovací
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_56.
Pronouns Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_112 ŽS Jenišovice.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Ukazovací zájmena.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Co? What?Co? Who?Kdo? Where?Kde? How much?Kolik? When?Kdy? How?Jak? Otázky.
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I.3.BD.35 There is,there are. Když říkáme, že někde něco nebo někdo je, použijeme k tomu vazbu There is nebo There are. There is pokud.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_09.
Slovní zásoba-ovoce, zelenina Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Easter in the USA and Great Britain
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_427_Zájmena neurčitá a ukazovací AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_56.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevSubject.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Marcela Götzová ČísloVY_32_Inovace_3299 NázevPronouns Téma hodinyZájmena PředmětAnglický jazyk Ročník/y/5.B.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Osobní zájmena Singular (jednotné číslo) Plural (množné číslo)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 05 Přivlastňovací zájmena – 5. tř.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Najdi v říkance všechna zájmena ZÁJMENA Co už známe Leze žába do bezu, já tam za ní polezu,
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová a clothes shop a book shop a shoe shop a music shop a pet shop.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 4 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová CHRISTMAS - XMAS a Christmas tree a stocking a star a carp.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
TO HAVE MÍT – VLASTNIT NĚCO Long form I have got You have got
Ukazovací zájmena VY_32_INOVACE_05_088
At the clothes shop Dialogues.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SVĚT KOLEM NÁS Pojmenuj jednotlivé obrázky, které jsou zobrazeny na každém snímku, a označ je obecným pojmem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Daily Routine Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavlína Horáčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN ,
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická Česká Třebová
CAN YOU FIND THE THINGS? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu
FAMILY.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
VY_22_ INOVACE_ 02_ ANGLICKÝ JAZYK 5
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENE3OV
Possessive adjectives
Transkript prezentace:

DEMONSTRATIVE PRONOUNS ukazovací zájmena this/these ten (to), toto, tenhle, … / tihle, tito, tyto, …

this [ðɪs] these [ði:z] ten (to), toto, tenhle, … tihle, tito, tyto, … This is my lovely charming dog. These are my new puppies. Tohle jsou moje nová štěňátka. Toto je můj rozkošný, okouzlující pes. this – se použije pro jednotné číslo u věcí, zvířat, osob, které jsou BLÍZKO these – se použije pro množné číslo u věcí, zvířat, osob, které jsou BLÍZKO

Make sentences using This is… / These are…

These children are my new schoolmates. Give it to me These children are my new schoolmates. Give it to me! These are my crayons! I like it very much. This is my breakfast. I eat it every morning. Look! This is my new mobile phone, I got it for my birthday.

that/those ten, tenhle, tamten, tamto, … / tamty, tamti, tamta, to (jsou), …

That [ðæt] Those [ðəʊz] ten, tenhle, tamten, tamto, … tamty, tamti, tamta, to (jsou), … That is my fried sausage. Those are my fresh chips. Tamto je moje smažená klobása. Tamto jsou moje čerstvé hranolky. That – se použije pro jednotné číslo osob, zvířat a věcí, které jsou DÁL od nás. Those – se použije pro množné číslo osob, zvířat a věcí, kterou jsou DÁL od nás.

Make sentences using That is… / Those are…

Oh, that is my bag. I think, those are presents for me. Those flowers are my mum's. Look, that is a very scary river. Those are my favourite chocolates cakes, I love them.

[cit. 2011-09-27]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Obrázek ruky (snímky 2, 3, 4, 7, 8) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=83&pos=57> Obrázek psa a štěňat (snímek 3) – fotografie pořízeny Mgr. Šárkou Sedláčkovou a použity s jejím svolením. Obrázek dětí (snímek 4) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=84&pos=10> Obrázek pastelek (snímek 4) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=37&pos=258> Obrázek mobilu (snímek 4) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=142&pos=13> Obrázek snídaně (snímek 4) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=42&pos=167> Obrázek párku (snímek 7) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=44&pos=204> Obrázek hranolků (snímek 7) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=43&pos=45> Obrázek dárků (snímek 8) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=58&pos=227> Obrázek řeky (snímek 8) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=97&pos=22> Obrázek tašky (snímek 8) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=37&pos=26> Obrázek květin (snímek 8) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=94&pos=211> Obrázek dortu (snímek 8) <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=42&pos=297>