Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková Číslo VY_32_Inovace_3447 Název Anketa, její sestavení a zpracování Téma hodiny Předmět Mladý žurnalista Ročník/y/ 7. Anotace Materiál seznamuje žáky s pojmem anketa, dává návod, jak ji sestavit, co je jejím cílem. Seznamuje žáky se známými anketami v populárních médiích. Materiál je prolnut interaktivními úkoly, při nichž žáci prokáží zároveň komunikativní schopnosti. Očekávaný výstup Zná zákonitosti ankety, umí ji sestavit a zpracovat. Prokáže komunikativní schopnosti při nácviku tvorby otázek. Plní zadané úkoly. Druh učebního materiálu Prezentace
ANKETA, JEJÍ SESTAVENÍ A ZPRACOVÁNÍ Co je anketa Jak ji sestavit Cíle ankety Obsah ankety Zpracování ankety
ANKETA =MÁ BLÍZKO K ROZHOVORU = STEJNOU OTÁZKU POKLÁDÁME NÁHODNĚ VYBRANÝM LIDEM, VE ŠKOLE ŽÁKŮM A UČITELŮM, OSTATNÍM ZAMĚSTNANCŮM = VYPOVÍDACÍ HODNOTA ANKETY JE NÍZKÁ SESTAVENÍ ANKETY : DOBRÝ NÁPAD FORMULACE KULTIVOVANOST ZAJÍMAVÉ TÉMA CÍLE ANKETY: ZAJÍMAVÉ ODPOVĚDI PESTROST SDĚLENÍ OŽIVENÍ PERIODIK RELAXAČNÍ ČTENÍ
JAKÝ BY MĚL BÝT OBSAH ANKETY? PESTRÝ, NÁPADITÝ, ZAJÍMAVÝ PRO ČTENÁŘE I DOTAZOVANÉ OSOBY VÍŠ, KDO POŘÁDÁ VEŘEJNÉ ANKETY? POPULÁRNÍ MÉDIA, NOVINY, ČASOPISY, ROZHLASOVÉ A TELEVIZNÍ STANICE I INTERNETOVÉ SERVERY ZNÁŠ NĚJAKÉ ZNÁMÉ ANKETY? ČESKÝ SLAVÍK, ZLATÁ HOKEJKA, TÝTÝ,KRÁL CYKLISTIKY SPORTOVEC ROKU, ATLET ROKU,ZLATÝ MÍČ ČR AJ.
ZPRACOVÁNÍ ANKETY SHROMÁŽDÍME ANKETNÍ LÍSTKY OD DOTAZOVANÝCH OSOB ROZTŘÍDÍME NAPŘ. PODLE VĚKU DOTAZOVANÝCH ODPOVĚDI PREZENTUJEME ANONYMNĚ, NEUPRAVENÉ, NESMÍME POŠKODIT DOTAZOVANÉ
„ČEHO SI NA LIDECH NEJVÍCE VÁŽÍM“ VYPÁTREJ, CO BYLO OBSAHEM ANKETY V KECÁLKOVI VE 2. ČÍSLE VI. ROČNÍKU ROKU 2011 „ČEHO SI NA LIDECH NEJVÍCE VÁŽÍM“
Zdroje a prameny: Archiv autora http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=NOVINÁŘ#mt:0 ARICHIV ŠKOLNÍCH ČASOPISŮ KECÁLEK http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=DETEKTIV#mt:0|