EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Paryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
Odlišnosti od bezobratlých: Mají 1. strunu hřbetní = chrupavčitá opora těla - u vyšších obratlovců je nahrazena páteří (zbytky struny hřbetní tvoří meziobratlové.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
AUTOR: Lenka Hrnčířová
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Název projektu: Živá příroda ve škole
Obojživelníci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem obojživelníků. Materiál je.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_58_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
4.Třída: Obojživelníci.
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Třída: RYBY.
Obojživelníci. AUTOR: Eliška Jurčicová
OBRATLOVCI – opakování
Základní skupiny živočichů
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Výukový materiál ZŠ Kovářov
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Nadtřída: BEZČELISTNATCI
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obojživelníci.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
1. 1.
Transkript prezentace:

EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI Téma: ROZDĚLENÍ OBRATLOVCŮ Ročník: 8. Autor: Mgr. Martina Kopecká

ROZDĚLENÍ OBRATLOVCŮ Podkmen: OBRATLOVCI Třída: Mihule Třída: Paryby Třída: Ryby Třída: Obojživelníci Třída: Plazi Třída: Ptáci Třída: Savci

patří mezi nejprimitivnější zástupce žijících obratlovců Třída: Mihule kruhoústí obratlovci úhořovitý tvar těla patří mezi nejprimitivnější zástupce žijících obratlovců většina druhů se zavrtává do těla jiných ryb a saje jejich krev vývoj je NEPŘÍMÝ, larva se nazývá MINOHA MIHULE ŘÍČNÍ MIHULE POTOČNÍ

Čím se liší paryby od ryb? Třída: PARYBY Podtřída: REJNOCI Podtřída: ŽRALOCI Čím se liší paryby od ryb? ŽRALOK BÍLÝ

Třída: RYBY zopakuj si části těla kapra obecného vysvětli pojmy: JIKRY, MLÍČÍ, TŘENÍ, SKŘELE, PLYNOVÝ MĚCHÝŘ, POSTRANNÍ ČÁRA vyjmenuj 7 – 10 ryb našich ryb

Třída: OBOJŽIVELNÍCI Podtřída: OCASATÍ – Řád: MLOCI – Rod: ČOLEK Rod: MLOK Podtřída: BEZOCASÍ – Řád: ŽÁBY – Rod: ROPUCHA Rod: SKOKAN Rod: KUŇKA Rod: ROSNIČKA Uveď druhy obojživelníků a porovnej znaky jejich těla.

Třída: PLAZI Řád: ŠUPINATÍ Podřád: Ještěři Podřád: Hadi Poznej hady a ještěry na obrázcích. Čím se plazi liší od obojživelníků? Jak je to s jedovatostí zmije obecné? Zopakuj si pojmy: ROZEKLANÝ JAZYK, JAKOBSONŮV ORGÁN, JEDOVÉ ZUBY, AUTOTOMIE

Třída: PTÁCI Řád: PĚVCI Řád: SOVY Řád: DRAVCI Řád: ŠPLHAVCI Řád: VRUBOZOBÍ Řád: MĚKKOZOBÍ Řád: BRODIVÍ Řád: KUKAČKY Ke každému řádu uveď několik zástupců ptáků. Zopakuj si pojmy: POHLAVNÍ DVOUTVÁRNOST, INSTINKT, HNÍZDNÍ PARAZITISMUS..

Třída: SAVCI Řád: SUDOKOPYTNÍCI Řád: ŠELMY Řád: LICHOKOPYNÍCI Řád: HLODAVCI Řád: LETOUNI Uveď příklad našich savců. Jak získaly jednotlivé řády své pojmenování?

ODKAZY: http://www.google.cz/imgres?q=mihule+%C5%99%C3%AD%C4%8Dn%C3%AD&hl=cs&sa=X&rlz=1R2ADRA_csCZ434&tbs=isz:m&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=TTEo44D-sL9UkM:&imgrefurl=http://kikinkablog.blog.cz/0803/kruhousti-mihule&docid=gP9tfISvFgN-LM&w=508&h=381&ei=0Q05TrC6Lcab8QPyxbH7Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=191&vpy=154&dur=4383&hovh=194&hovw=259&tx=112&ty=135&page=1&tbnh=123&tbnw=204&start=0&ndsp=38&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1920&bih=754 http://www.gamepark.cz/neco_malo_s_prirodopisu_242272.htm http://www.google.cz/imgres?q=%C5%BEralok+b%C3%ADl%C3%BD&hl=cs&sa=X&rlz=1R2ADRA_csCZ434&tbs=isz:l&tbm=isch&tbnid=3CiRIio-VbUzgM:&imgrefurl=http://geraja.blog.cz/en/0901/zralok-bili&docid=5oQmvgYaP3f4VM&w=1024&h=768&ei=yRM5Tq7xGoW88gOa0qSRAw&zoom=1&iact=hc&vpx=1427&vpy=340&dur=7426&hovh=194&hovw=259&tx=148&ty=83&page=1&tbnh=161&tbnw=215&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:14,s:0&biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=rejnok+elektrick%C3%BD&hl=cs&sa=X&rlz=1R2ADRA_csCZ434&tbs=isz:m&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=YuovdgNc6Bun2M:&imgrefurl=http://zabaci.cz/fauna-a-flora/117-rejnoci.html&docid=g4V9z8HTPekDcM&w=800&h=536&ei=8xE5TvXvM8iY8QOUn4n9Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=1027&vpy=156&dur=1607&hovh=184&hovw=274&tx=152&ty=117&page=1&tbnh=118&tbnw=161&start=0&ndsp=41&ved=1t:429,r:5,s:0&biw=1920&bih=754 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/Common_carp.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:European_Common_Frog_Rana_temporaria_(cropped).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mlok.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JesterkaZelena.jpg http://www.google.cz/imgres?q=ZMIJE+OBECN%C3%81&hl=cs&sa=X&rlz=1W1ADRA_cs&biw=1920&bih=754&tbs=isz:l&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=MgmqHv-RkKX2IM:&imgrefurl=http://www.wildaboutbritain.co.uk/pictures/showphoto.php/photo/89708/size/big&docid=z1pFFNTBiYbWCM&w=1600&h=1199&ei=ajY5TqmhJIig8QPs0aCBAw&zoom=1&iact=rc&dur=219&page=1&tbnh=134&tbnw=188&start=0&ndsp=37&ved=1t:429,r:14,s:0&tx=44&ty=73 http://www.google.cz/imgres?q=s%C3%BDkora+ko%C5%88adra&hl=cs&rlz=1W1ADRA_cs&tbs=isz:l&tbm=isch&tbnid=Edg-CrRHygJQlM:&imgrefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id25457/&docid=Y4U0Taxcc0WJ0M&w=3008&h=2000&ei=kzY5Tv6RGci08QP828nyDg&zoom=1&iact=hc&vpx=1598&vpy=123&dur=15&hovh=183&hovw=275&tx=172&ty=88&page=1&tbnh=122&tbnw=158&start=0&ndsp=40&ved=1t:429,r:9,s:0&biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=veverka+obecn%C3%A1&hl=cs&rlz=1W1ADRA_cs&tbs=isz:l&tbm=isch&tbnid=BiHsCF3Uc7HFTM:&imgrefurl=http://www.biolib.cz/cz/image/id76848/&docid=vI0OPKRZvu6pBM&w=3872&h=2592&ei=_jY5ToTrLM2q8AOwne3tAg&zoom=1&iact=hc&vpx=309&vpy=127&dur=280&hovh=184&hovw=275&tx=162&ty=123&page=1&tbnh=131&tbnw=178&start=0&ndsp=40&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=užovka+obojková&um=1&hl=cs&biw=1920&bih=958&tbm=isch&tbnid=nvFh0Bvkci2X6M:&imgrefurl=http://www.priroda.cz/lexikon.php%253Fdetail%253D261&docid=NvHQuWmzOmS0nM&w=640&h=480&ei=2Jc5TpbDGYXG8QPnvdzqAg&zoom=1&iact=rc&dur=374&page=1&tbnh=131&tbnw=175&start=0&ndsp=57&ved=1t:429,r:11,s:0&tx=85&ty=91 http://www.google.cz/imgres?q=přehled+obratlovců&um=1&hl=cs&biw=1920&bih=958&tbm=isch&tbnid=I1odWep6KgT_fM:&imgrefurl=http://www.tec-search.net/cs/group/227474/Obratlovci&docid=4q06GaLuXBcnTM&w=912&h=656&ei=nqM5Tqy6H4Ou8gPK9ZiPAw&zoom=1&iact=rc&dur=373&page=1&tbnh=129&tbnw=179&start=0&ndsp=66&ved=1t:429,r:16,s:0&tx=94&ty=48