Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby
Advertisements

Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
 Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – žluté x zelené  Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
AZ KVÍZ NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ Hra Návod.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Nela Chalupová.
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
Moderní populární hudba
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv11/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Periodizace nonartificiální hudby
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
O SEL A STÍN Osvobozené divadlo. O SEL A STÍN Co všechno už o hře a jejích autorech víte? Jak se jmenovalo divadlo, ve kterém autoři vystupovali? Na.
PYRAMIDA Celá čísla.
Jazz.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_36_NJ7_AZ kviz,E.0-1, Teil 1 TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.
AZ KVÍZ Dělitelnost Spustit hru Pravidla hry
AZ KVÍZ Převody jednotek
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.8 Osvobozené divadlo Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_02_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_04_01_07.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
JAZZ A SWING V ČESKÉ HUDBĚ
Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR
Jazz a swing v české hudbě
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
Spisovatelé a ilustrátoři
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
Jaroslav Ježek AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Bukovinová Barbora Kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Vznik a vývoj života na Zemi
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_16_REGGAE_A_SKA Dějiny hudby
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Ella Fitzgeraldová AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
A Z KVÍZ Svět na prahu novověku. A Z KVÍZ Svět na prahu novověku.
Metodický pokyn Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň.
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
NONART 1. polovina 20.století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_09
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Ragtime Vendula Veselá.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník 27. ledna 2013 Materiál obsahuje opakování formou hry AZ kvíz, ve které jsou obsaženy otázky z oblasti jazzové hudby. . Opakování formou známé hry s tematikou jazzu.

AZ KVÍZ JAZZ Hra Návod

1 1 1 1 2 2 2 2 3 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 6 6 6 6 7 7 7 7 8 8 8 8 9 9 9 9 10 10 10 10 11 11 11 11 12 12 12 12 13 13 13 13 14 14 14 14 15 15 15 15 16 16 16 16 17 17 17 17 18 18 18 18 19 19 19 19 20 20 20 20 21 21 21 21 22 22 22 22 23 23 23 23 24 24 24 24 25 25 25 25 26 26 26 26 27 27 27 27 28 28 28 28

KDE VZNIKLA JAZZOVÁ HUDBA? 1 KDE VZNIKLA JAZZOVÁ HUDBA? Odpověď NEW ORLEANS

JAK SE NAZÝVÁ NEJVÝRAZNĚJŠÍ OSOBNOST JAZZU? 2 JAK SE NAZÝVÁ NEJVÝRAZNĚJŠÍ OSOBNOST JAZZU? Odpověď LOUIS ARMSTRONG

S JAKÝM ČESKÝM DIVADLEM JE SPOJENO JMÉNO VOSKOVCE, WERICHA A JEŽKA? 3 S JAKÝM ČESKÝM DIVADLEM JE SPOJENO JMÉNO VOSKOVCE, WERICHA A JEŽKA? Odpověď OSVOBOZENÉ DIVADLO

4 CO MAJÍ SPOLEČNÉHO LOUIS ARMSTRONG A NEIL ARMSTRONG? Odpověď VŮBEC NIC, SNAD JENOM TO PŘÍJMENÍ 

JMENUJTE ALESPOŇ JEDNU PÍSEŇ OSVOBOZENÉHO DIVADLA? 5 JMENUJTE ALESPOŇ JEDNU PÍSEŇ OSVOBOZENÉHO DIVADLA? Odpověď ŽIVOT JE JEN NÁHODA DAVID A GOLIÁŠ MARY, BABIČKA, MARY ATD.

BYL DŮLEŽITÝ TEXT V JAZZOVÉ HUDBĚ? 6 BYL DŮLEŽITÝ TEXT V JAZZOVÉ HUDBĚ? Odpověď ANO, BYL

S JAKOU VÝRAZNOU UDÁLOSTÍ JE SPOJENO USA (KONEC 19. STOLETÍ)? 7 S JAKOU VÝRAZNOU UDÁLOSTÍ JE SPOJENO USA (KONEC 19. STOLETÍ)? Odpověď ZRUŠENÍ OTROKÁŘSTVÍ

8 CO JE TO WORKSONG? Odpověď PRACOVNÍ PÍSEŇ

NA JAKÝ HUDEBNÍ NÁSTROJ UMĚL HRÁT LOUIS ARMBSTRONG? 9 NA JAKÝ HUDEBNÍ NÁSTROJ UMĚL HRÁT LOUIS ARMBSTRONG? Odpověď TRUBKA

PŘÍZVUK NA NEPŘÍZVUČNÉ DOBĚ 10 CO JE TO SYNKOPA? Odpověď PŘÍZVUK NA NEPŘÍZVUČNÉ DOBĚ

KDO BYL PREZIDENTEM USA NA KONCI 19. STOLETÍ? 11 KDO BYL PREZIDENTEM USA NA KONCI 19. STOLETÍ? Odpověď ABRAHAM LINCOLN

12 JAK SE NAZÝVÁ OSOBNOST SPOJENÁ S OSVOBOZENÝM DIVADLEM, KTERÁ NESE JMÉNO PO ZVÍŘETI MALÉHO VZRŮSTU? Odpověď JAROSLAV JEŽEK

TRUBKA, KLARINET, TROMBON 13 JMENUJTE ALESPOŇ 2 DECHOVÉ NÁSTROJE, KTERÉ SE PROSADILY V JAZZOVÉ HUDBĚ. Odpověď TRUBKA, KLARINET, TROMBON

KDE SE LOUIS ARMSTRONG NAUČIL HŘE NA NÁSTROJ? 14 KDE SE LOUIS ARMSTRONG NAUČIL HŘE NA NÁSTROJ? Odpověď POLEPŠOVNA

JE JAZZ SOUČÁSTÍ ARTIFICIÁLNÍ NEBO NONARTIFICIÁLNÍ HUDBY? 15 JE JAZZ SOUČÁSTÍ ARTIFICIÁLNÍ NEBO NONARTIFICIÁLNÍ HUDBY? Odpověď NONARTIFICIÁLNÍ

JMENUJTE ALESPOŇ JEDNU JAZZOVOU PÍSEŇ, KTEROU JSME SI UVÁDĚLI. 16 JMENUJTE ALESPOŇ JEDNU JAZZOVOU PÍSEŇ, KTEROU JSME SI UVÁDĚLI. Odpověď MACKIE MESSER KDYŽ SVATÍ POCHODUJÍ

S JAKÝM HUDEBNÍM NÁSTROJEM JE SPOJEN JAROSLAV JEŽEK? 17 S JAKÝM HUDEBNÍM NÁSTROJEM JE SPOJEN JAROSLAV JEŽEK? Odpověď KLAVÍR

HRA NA NÁSTROJ BEZ PŘEDCHOZÍHO CVIČENÍ 18 CO JE TO IMPROVIZACE? Odpověď HRA NA NÁSTROJ BEZ PŘEDCHOZÍHO CVIČENÍ

MÁ JAZZOVÁ HUDBA VÝRAZNÝ RYTMUS? 19 MÁ JAZZOVÁ HUDBA VÝRAZNÝ RYTMUS? Odpověď ANO, MÁ

KDO INTERPRETUJE JAZZOVOU HUDBU NA POČÁTKU SVÉHO VÝVOJE? 20 KDO INTERPRETUJE JAZZOVOU HUDBU NA POČÁTKU SVÉHO VÝVOJE? Odpověď ČERNOŠI

NAVŠTÍVIL LOUIS ARMSTRONG I PRAHU, NAŠE HLAVNÍ MĚSTO? 21 NAVŠTÍVIL LOUIS ARMSTRONG I PRAHU, NAŠE HLAVNÍ MĚSTO? Odpověď ANO, NAVŠTÍVIL

JAK SE JMENOVAL AUTOR RAGTIMŮ? 22 JAK SE JMENOVAL AUTOR RAGTIMŮ? Odpověď SCOTT JOPLIN

UPLATNIL SE JAZZ I V POCHODOVÉ HUDBĚ? 23 UPLATNIL SE JAZZ I V POCHODOVÉ HUDBĚ? Odpověď ANO, POCHODOVÝ JAZZ

HRAJE SE JAZZ I V DNEŠNÍ DOBĚ? 24 HRAJE SE JAZZ I V DNEŠNÍ DOBĚ? Odpověď ANO, HRAJE

KDE NAJDEME MĚSTO NEW ORLEANS? 25 KDE NAJDEME MĚSTO NEW ORLEANS? Odpověď USA

VE KTERÉ POHÁDCE SE OBJEVIL JAN WERICH? 26 VE KTERÉ POHÁDCE SE OBJEVIL JAN WERICH? Odpověď SŮL NAD ZLATO

MŮŽE SE V JAZZOVÉ HUDBĚ OBJEVIT I BICÍ SOUPRAVA? 27 MŮŽE SE V JAZZOVÉ HUDBĚ OBJEVIT I BICÍ SOUPRAVA? Odpověď ANO, ZAJIŠŤUJE RYTMUS

STRUNNÝ HUDEBNÍ NÁSTROJ, KTERÝ SE STAL DŮLEŽITÝM PRO JAZZOVOU HUDBU 28 CO JE TO BANJO? Odpověď STRUNNÝ HUDEBNÍ NÁSTROJ, KTERÝ SE STAL DŮLEŽITÝM PRO JAZZOVOU HUDBU

Návod Hra je vystavěna na podobných principech jako legendární soutěžní pořád ČT. Cílem hry je propojit všechny 3 strany trojúhelníku jednou cestou. Hra je určená pro dvě družstva. Po kliknutí na tlačítko s číslem se zobrazí otázka. Po kliknutí na tlačítko „odpověď“ se zobrazí odpověď. Tlačítkem vpravo dole se vrátíte zpět k hlavnímu trojúhelníku. Po návratu zpět se tlačítko automaticky zbarví do béžova. Pokud družstvo odpoví správně, zbarví se políčko, je-li odpověď nesprávná, klikne se 2x na dané pole a obrazec je zbarven do červené barvy.

Zdroje CHARALAMBIDIS, Alexandros a kol. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2005, 152 s. ISBN 80-7235-298-9.