zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Natálka C. Anžel S. 5.B PARDUBICKÝ KRAJ.
Zemědělství ČR.
Zemědělství České republiky.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zem ě d ě lství a potraviná ř ský pr ů mysl Č R Adéla Svejkovská 3.C.
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Zemědělství ČR Název školy
Primární sektor hospodářství
Polní plodiny Filip Bordovský.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Mgr. Věra Vasiljevičová
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Předmět: Zeměpis Sada: Z 8/05 Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.)
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_18_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: STŘEDNÍ MORAVA Základní škola Libina, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_17_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Východní Evropa Základní škola Libina, příspěvková.
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_JIHOMORAVSKY_KRAJ.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Střední Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ČESKO - JIHOVÝCHOD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Iva Drgáčová NÁZEV: VY-32-INOVACE-05-Zlínský kraj-zemědělství.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Společenstva polí Rostliny
Autor: Mgr. Eva Procházková
Austrálie a Oceánie - hospodářství
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
STŘEDNÍ ČECHY AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: Z 8/13 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titulu): Tomáš Szabo (Bc.) Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150

Česká republika Klíčová slova: Česká republika, zemědělství, půdy, rostlinná a živočišná výroba Anotace: slouží k získání a osvojení základních znalostí oblasti zemědělské výroby v ČR

Česká republika zemědělství

Zemědělství v ČR → Česká republika je hospodářsky rozvinutý stát → vyspělý sektor zemědělství → přesto dovážíme: - jak exotické plodiny - tak brambory, ovoce, zeleninu

Význam zemědělství → zajišťuje obživu obyvatelstva → zemědělské produkty se spotřebovávají: 1. přímo – brambory, jablka, okurky… 2. nepřímo – potravinářský průmysl - pivovary - pekárny - mlékárny - textil, chemie

Graf složení využití půdy

Rozdělení zemědělství 1. Rostlinná výroba obiloviny - pšenice, žito, ječmen i kukuřice okopaniny - brambory, cukrová řepa olejniny - řepka olejka, mák, slunečnice ovoce - jablka, hrušky, třešně, švestky… zelenina - okurky, cibule, salát… luskoviny - hrách, fazole, čočka

Graf podílu pěstovaných zemědělských plodin

Graf sklizně obilnin v ČR podle krajů.

Shrnutí → nejvíce se pěstují obiloviny – pšenice, ječmen → ovoce a zelenina – především Morava, Polabí → chmel – Žatecko a Roudnice nad Labem → vinná réva – jižní Morava 95% všech vinic

2. Živočišná výroba skot - pro mléko a maso prasata - pro maso a sádlo drůbež - pro maso a vejce ovce a kozy - pro mléko, maso a vlnu ryby - maso spíše jen sezónní včely - pro med a včelí vosk

Shrnutí → chov skotu je zastoupen ve všech krajích ČR - v pastvinách v podhorských oblastech → drůbež - drůbež hrabavá – kuřata (brojleři) - drůbež vodní – kachny, husy → lesní a vodní hospodářství – Třeboňsko, Jeseníky

Citace [1]-BORECKÝ Daniel, CHALUPA Petr, NOVÁK Svatopluk, Zeměpis pro 8. ročník, 2. díl Česká republika, nakladatelství Nová Škola, Brno 2009, 95 s. [2]-JEŘÁBEK Milan, Anděl Jiří, PEŠTOVÁ Jana, KASTNER Jiří, Zeměpis 8 – učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus, Plzeň 2006, 128 s.