Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Elektromotor a jeho využití
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Pohyb těles-fyzika hrou
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Barva světla, šíření světla a stín
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB
Těžiště a stabilita těles
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Hustota-výpočet objemu
Světlo a světelné zdroje
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 10/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.11_vypocet_drahy Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Výpočet dráhy Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet rychlosti. Vysvětlení odvození výpočtu dráhy ze vzorce pro rychlost.

Odpovězte na otázku: Jakými třemi základními veličinami popisujeme pohyb těles? Vyberte správné odpovědi: hustotou dráhou hmotností časem obsahem rychlostí

Podle jakého vzorce umíte vypočítat rychlost pohybu Podle jakého vzorce umíte vypočítat rychlost pohybu? Vyberte správnou odpověď: v=s/t v=m∙t v=h/F

Nejčastěji používané jednotky při řešení úloh o pohybu těles: dráha rychlost čas m m/s s km km/h h km/s

Výpočet dráhy: Zapamatujte si: Dráhu rovnoměrného pohybu vypočítáme, jestliže rychlost násobíme časem: s=v∙t

Osobní vlak se na určitém úseku dráhy pohybuje rovnoměrně rychlostí v=40 km/h. Jak dlouhý je daný úsek, jestliže ho projel za čas t= 3 hodiny? Řešení: v=40 km/h t=3 h s=? [km] s=v∙t s=40∙3 s=120 km Za 3 hodiny urazí nákladní vlak dráhu 120 km.

Vyřešte úlohu: Jakou dráhu urazí rychlík jedoucí rychlostí 65km/h za 2 h a 30 min? Řešení: v=65 km/h t=2 h 30 min=2,5 h s=? [km] s=v∙t s=65∙2,5 s=162,5 km Rychlík urazí za 2 h a 30 min dráhu 162,5 km

Vyřešte úlohu: Jak dlouhý je rychlíkový vlak, jestliže projíždí stanicí kolem výpravčího rychlostí 54 km/h po dobu 4 sekund? Řešení: v=54 km/h=15 m/s t=4 s s=? [m] s=v∙t s=15 ∙4 s=60 m Rychlíkový vlak je dlouhý 60 metrů.

Vyřešte úlohu: Kolik km ujede během závodu vůz Formule 1, jestliže se pohybuje průměrnou rychlostí 160 km/h a krouží po okruhu 2 hodiny 15 minut. Řešení: v=160 km/h t=2 h 15 min=2,25 h s=? [km] s=v∙t s=160∙2,25 s=360 km Vůz Formule 1 ujede za 2 hodiny a 15 minut 360 km.

V jaké vzdálenosti udeřil blesk, jestliže Jirka u okna od záblesku až do uslyšení hromu naměřil čas 15 sekund? Uvažujeme, že záblesk vidíme okamžitě a zvuk se šíří rychlostí 340 m/s. Úlohu vyřešte a vyberte správnou odpověď: 6,1 km 5,1 km 7,1 km

Letadlo práškovalo pole po dobu 20 min při průměrné rychlosti 252 km/h Letadlo práškovalo pole po dobu 20 min při průměrné rychlosti 252 km/h. Kolik km při tom nalétalo? Úlohu vyřešte a vyberte správnou odpověď: 42 km 84 km 116 km

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office www.office.microsoft.com http://www.navodarsekim.wz.cz/testy/fyzika/7/pictures/1_pohyb_a_sila/1_1/klid_a_pohyb.jpg [cit:2012-10-17] http://blog.horskadraha.cz/wp-content/fire2.jpg [cit:2012-10-17] http://brnosim.wz.cz/foto/971012a.jpg [cit:2012-10-17] http://www.eikongraphia.com/wordpress/wp-content/de_ice_t2_lichtenfels01_xxl.jpg [cit:2012-10-17] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/75/Odakyu_Conductor.jpg/250px- Odakyu_Conductor.jpg [cit:2012-10-17] http://www.slantour.cz/foto/full/840-formule-05-.jpg [cit:2012-10-17] http://www.blesk.kx.cz/images/blesk1b.jpg [cit:2012-10-17] http://4.bp.blogspot.com/_xHYEdUroQc8/TEfwuyRXXTI/AAAAAAAABQA/j8X7LxrtW4A/s1600/BLOG+LETADLO3.JPG [cit:2012-10-17]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák si nejprve zopakuje důležité informace o pohybu těles. Žák ví, jakými třemi fyzikálními veličinami popisujeme pohyb. Žák zná vzorec pro výpočet rychlosti. Žák vyjmenuje nejčastěji používané jednotky při řešení úloh o pohybu těles. Zavedení vzorce pro výpočet dráhy. Žák řeší úlohy na výpočet dráhy.