Pronásledování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
FÁZE OBLOUKU.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
UPPAAL příklady Jiří Vyskočil 2010.
Beach rugby
Pravidla hry - přípravka
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
UMĚLÁ INTELIGENCE V POČÍTAČOVÝCH HRÁCH
Když si zvířata hrají Ondřej Zatloukal. Co je to hra?  chování bez vážného obsahu, při němž dochází k naprosto volnému mísení různých prvků chování i.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
FLORBAL.
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Další.  Hraje se na jednu branku  Brankář se určí před začátkem hry a v bráně je po celou dobu  Hra je pro neomezený počet hráčů  Smysl hry spočívá.
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
Psychologie test.
BASKETBAL.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Digitalizace výuky Příjemce
JARO Prvouka.
Cesta do školy a z ačátek školního roku Karel Loprais zmocněnec ministra dopravy.
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
Pravidla hry Základní informace  Hřiště je lepší oplocené, s jasným vyznačením půlící čáry  Počet hráčů: 2, 4, maximálně 6  Typ hřiště: malé - např.:
Systematika fotbalu.
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Fotbal pro 2 Nová hra na trhu 2013 Přenosná zábava Pro všechny věkové kategorie Vynikající reklama.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Výchovné zaměstnání v období kojeneckém
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
HrušCup 2008 – pravidla kubb. Hrací pole je obdélníkového tvaru o rozměrech 5 x 8m. Na kratších stranách hřiště jsou umístěny špalky (vojáci, kubbs),
RINGO 1.
SOFTBALL 1.
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
PRAVIDLA VOLEJBALU pro malé sportovce
SQUASH „uzavřený sport“
- Hravost je jedním z důležitých předpokladů, jak se něčemu naučit - Zvídavému chování se odborně říká explorační – aktivní vyhledávání a zkoumání nových.
Psychologie pro sportovní praxi
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Fotbal Doc. PaedDr. Jan Štumbauer, CSc. Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Motorické schopnosti.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Aktivizační hodina TV Stanislav Haňka.
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
jedna z nejstarších her
Posílení strachu ze hry
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
seminář Teorie a metodiky výchovy
Vybrané kognitivní procesy a sport
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Pronásledování

Krátké Odehrávají se na hřištích, ulicích a většinou mají nějaký cíl Proces: 1 dítě zaútočí na druhé a dá se na útěk -> to druhé se pustí za ním Buď to první dítě po několika yardech vzdá anebo je chyceno tím, druhým Jen zřídka jsou obě děti vyrovnanými soupeři Většina honiček končí okolo 5-10 yardů Na konci většinou dochází k výměně rolí

Kombinace s jinými formami her = chase Propojené s: mlácením a plácáním Pliváním -> zvýšení atraktivnosti hry a prodlužování času hry z kratší na delší Prvky smíchu

Hra na babu a honěná = tag Dělí se na jednoduchou, chytací hry a kombinované se skrýváním Po chycení může dojít buď k zápasu anebo se role vymění (není nezbytné) Některé mají speciální pravidla např.: místa bezpečí (=domeček), osvobozování Často hraje 3 a více dětí

Důležité je shodnout se na pravidlech! Začíná se buď fyzickým útokem nebo pokřikem (nya-nya-nya-nya), vyskočením nahoru a dolů, děláním obličejů Pokud jeden hráč zaostává, ostatní mohou zpomalit Omezené území Někdy se honěná hraje i na bruslích, při plavání, lezení Upřednostňují fyzicky zdatnější děti

Pronásledování kombinované se skrýváním Při hrách na honěnou se využívají i objekty, za které se lze schovat (stromy, keře, auta, …) Tento prvek užívají i zvířata Mají delší trvání Soupeření o doběhnutí zpět na startovní čáru Taktéž dochází k výměnám rolí Každé dítě může mít svou domovskou základnu

Vestibulární posilování

Pojem Zabývá se chováním dětí v různých situacích (např. houpačky, klouzačky) V každé z her je rychlý pohyb a rotace anebo prvek vyrovnávací Všechny zahrnují stimulaci vestibulárního smyslového orgánu z vnitřního ucha -> udržování rovnováhy

Klouzání Na školních a dětských hřištích či v zábavných parcích je spousta atrakcí – klouzačky, houpačky Často doprovázeno smíchem Mnoho druhů sklouznutí (po jednom, v náruči rodiče, ve stoje) Ježdění buď po holé klouzačce nebo s pomocí pytle Dochází k interakci Prvky nebezpečí: uhýbání z klouzačky až při jízdě dalšího dítěte

Houpání Proces: skrčení - natažení nohou, předklon - záklon nebo pomocí jiné osoby Děti se snaží vyhoupnout co nejvýše (stimulace strachu) Výška houpání je dána temperamentem a minulou zkušeností Též dochází k sociální interakci Vylepšení houpání: houpání ve stoje, rotace, houpání do elipsy

Děkuji za pozornost