EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost Číslo a název klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Číslo DUM: VY_52_INOVACE_PR.4R.1C.08 Jméno autora: Mgr. Daniela Ševčíková Datum (období) vytvoření DUM: duben až květen 2013 Ročník: 4. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Klíčová slova: živočichové, savci, ryby, plazi, ptáci, obojživelníci Anotace: Žáci získají základní znalosti o třídění živočichů, seznámí se se základní charakteristikou ryb a obojživelníků. Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint Očekávaný výstup: Žáci umí roztřídit živočichy, znají základní charakteristiku ryb a obojživelníků.
Třídění živočichů l. BEZOBRATLÍ OBRATLOVCI Ryby Obojživelníci Plazy Ptáci Savci Hmyz a další
TŘÍDĚNÍ OBRATLOVCŮ Třídíme je většinou podle prostředí, ve kterém žijí, jakým způsobem se pohybují, jak dýchají, čím se živí.
RYBY Jsou obratlovci. Žijí ve vodě. Pohybují se pomocí ploutví. Dýchají žábrami. Tělo mají zpravidla pokryto šupinami. Teplota těla je závislá na teplotě okolního prostředí. ZÁSTUPCI – kapr obecný, štika obecná, pstruh, cejn, sumec a další. Štika obecná Cejn Sumec
OBOJŽIVELNÍCI Jsou obratlovci. Nežijí v dospělosti trvale ve vodě. Mlok skvrnitý Jsou obratlovci. Nežijí v dospělosti trvale ve vodě. Dýchají v počátečním stádiu žábrami, která postupně zanikají. V dospělosti dýchají plícemi. Teplota těla je závislá na teplotě okolního prostředí. ZÁSTUPCI – skokan hnědý, mlok skvrnitý. Skokan hnědý
K O N E C Zdroje, obrázky, citace: Autorem materiálu je Mgr. Daniela Ševčíková, pokud není níže uvedeno jinak. Použity obrázky sady MS Office. Internetové zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Esox_lucius_Prague_Vltava_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Braxen,_Iduns_kokbok.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Channelcat.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mlok.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:European_Common_Frog_Rana_temporaria_(cropped).jpg K O N E C