singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
Advertisements

Emploi du passé composé et de l´imparfait
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
Quelle couleur est-ce? Doplň.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
LES PRONOMS POSSESSIFS
Grammaire – être Complète.
Il est quelle heure? Obr.1 Les heures: Complète: Il est 6 heures
Jeux des mots Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Procvičování přívlastňovacích zájmen v jednotném a množném čísle. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný.
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Les fautes des Tchèques en français Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Article partitif – dělivý člen
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Marta Bříštělová.  cause  conséquence  opposition.
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pays francophones Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Recepční v hotelu Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ – Francouzský jazyk.
Expressions avec le verbe AVOIR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
FUTUR PROCHE Ester Maternová.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Nepravidelná slovesa (rozšíření IV). lire (číst) Je lis Tu lis Il lit Elle lit Nous lisons Vous lisez Ils lisent Elles lisent.
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Ester Maternová Le verbe auxiliaire avoir/ être avec le participe passé AVOIR+PARTICIPE PASSÉ ETRE Ex. J´ai parlé.
AnotaceMateriál tvoří prezentace.Po obvyklém způsobu uvedení a základního procvičení učiva, rozšíříme slovní zásobu, sloveso être. AutorMgr. Olga Medunová.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pronoms Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Poser une question Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Fj_4_188_comparer Marta Bříštělová. AdjectifBON, BONNE La cuisine de ma maman est ……………. Mes filles ne sont pas très ……………………. cuisinières. Ton copin.
Les adjectifs démonstratifs II (le pluriel). La révision (le singulier) Traduisez Máme rádi tento film. Moji rodiče bydlí v tomto bytě. Petr si chce koupit.
Enigmes Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Réalisation: Lenka Manová
FAMILLE COI, APPELER, QUI, QUE, FEMIIN, IL…? VOIR, ECRIRE…
Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)
EXERCICES LEXICAUX 1C. Page 32 / ex. 1: Vous n’avez pas eu l’idée de téléphoner? Idée = myšlenka, představa, nápad, ponětí, mínění, pomyšlení, názor…
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je vais chez le médecin Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´étudie au lycée de commerce Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis en route Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je m´habille à la mode Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´habite au premier étage Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis un ado et je t´aime Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis au travail Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je me lève à 6 heures Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Dělivý člen. Tvary: Pro mužský rod substantiva: DU (Du sucre, du pain etc.) Pro ženský rod: DE LA (De la soupe, de l’eau) Množné číslo pro oba rody: DES.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Les musées à Paris Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření Ročník3.,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
GE - Vyšší kvalita výuky
Les homophones Tematická oblast Slovní zásoba Datum vytvoření Ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Výchova přirozeného zdravi
EXERCICES LEXICAUX 1C.
La météo Tematická oblast Vocabulaire Datum vytvoření Ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Kamila Kubová Název: Le pronom personnel complément d’objet direct (COD) Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Šablona je zaměřená na osobní zájmena předmětná (předmět přímý) - Les pronoms compléments d’objet direct (COD). Vysvětlení gramatiky, užití a samotné procvičování. Určeno pro 8. ročník ZŠ. Vypracováno: 18.11.2011 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Les pronoms copléments d’objet direct (COD) - zájmena předmětná (předmět přímý) singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les Je cherche ma mère. Je la cherche. Je connais leurs amis. Je les connais. Tu connais ses frères? Oui, je les connais. Non, je ne les connais pas. Užití: Zájmeno předmětné je neoddělitelné od slovesa a stojí vždy před ním. Pouze ve větách zvolacích kladných (impératif affirmatif) je postaveno za sloveso! Jedná se o předmět přímý (v češtině 4.pád) Me, te, nous, vous zastupují osoby. Le, la, les zastupují osoby nebo věci. Ke slovům voici nebo voilà používáme vždy osobní zájmena předmětná (COD). Où est Paul? – Le voici! Tu as la clé? – La voilà!1 1Poisson-Quinton; Mimran, Reine; Mahéo-Le Coadic, Michèle. Grammaire expliauée du français. Sejer: CLE Internationl. 2007.. ISBN : 978-2-09-033703-7. Str. 49.

Porovnejte v tabulce tvary podmětu a předmětu: 1. Věta oznamovací kladná / záporná. Je le fais. / Je ne le fais pas. 2. Věta rozkazovací kladná / záporná Fais – le! /Ne le fais pas! (V kladné větě rozkazovací je zájmeno postavené za sloveso. V záporu změna slovosledu není) 3. Vztahuje-li se zájmeno k infinitivu závislém na jiném slovese, klade se až před infinitiv. Nous voulons l’inviter. Je ne veux pas te chercher. 4. Před následující samohláskou a němý h se me, te, le, la krátí na m’, t’, l’. 2 Nous t’invitons. Il m’attend. podmět je tu il elle nous vous ils / elles předmět 4. pád me mě te tě le ho la ji nás vás les 2Pravda, Miroslav; Pravdová, Marie. Francouzština pro samouky. Voznice: Leda. 1998. S. 152. ISBN 80-85927-07-1.

Cvičení na Les pronoms compléments d’objet direct (COD) 1. Doplň zájmena Il regarde le garçon. Il ____ regarde. Il regarde la femme. Vous prenez la voiture? - Oui, je ____ prends. Vous prenes ____ métro? - Non, je ne ____ prends pas. Tu achètes le ticket de métro? - Oui, je ____ achète. Tu fais les exercices tout seul. - Oui, je ____ fais. 2. Doplň zájmena Les parents: Il ____ aime. Nous ____ visitons. Pierre: Nous ____ aimons. Je ____ cherche. Le pain: On ____ mange. Tu ____ achète. Nous: Vous ____ visitez. Elle ____ cherche. Monique et Anna: Je ____ connais. Ne ____ attendez pas. Ma mère: Je veux ____ inviter. Tu ____ connais?

Cvičení na Les pronoms compléments d’objet direct (COD) – ŘEŠENÍ 1. Doplň zájmena Il regarde le garçon. Il le regarde. Il regarde la femme. Il la regarde. Vous prenez la voiture? - Oui, je la prends. Vous prenes le métro? - Non, je ne le prends pas. Tu achètes le ticket de métro? - Oui, je l’achète. Tu fais les exercices tout seul. - Oui, je les fais. 2. Doplň zájmena Les parents: Il les aime. Nous les visitons. Pierre: Nous l’aimons. Je le cherche. Le pain: On le mange. Tu l’achète. Nous: Vous nous visitez. Elle nous cherche. Monique et Anna: Je les connais. Ne les attendez pas. Ma mère: Je veux l’inviter. Tu la connais?

Exercice 1: Použití zájmena en Zájmeno en je osobní zájmeno předmětné (COD). Je vždy neměnné a má stejné postavení ve větě jako ostatní osobní zájmena (před slovesem vyjma rozkazu). Může nahradit: podstatná jména s neurčitým členem (un, une, des): Vous avez des amis? – Oui, j’en ai beaucoup. – Non, je n’en ai pas. jména s dělivým členem (du, de la, des): Vous voulez du vin? – Oui, merci, j’en veux bien. podstatná jména s vyjádřením množství (un, deux, trois, …; beaucoup de, trop de, assez de, … ; quelques, plusieurs, certains, aucun(e), … ; un kilo de, un litre de, un packet de, une bouteille de…) Tu as deux enfants? – Oui, j’en ai deux. Vous avez des amis à Prague? - Oui, j’en ai quelques-uns. Porovnejte: Vous avez acheté une voiture? – Oui, nous en avons acheté une. Vous avez acheté la voiture de votre ami? – Oui, nous l’ avons achetée.3 3Poisson-Quinton; Mimran, Reine; Mahéo-Le Coadic, Michèle. Grammaire expliauée du français. Sejer: CLE Internationl. 2007.. ISBN : 978-2-09-033703-7. Str. 49.

Cvičení na Les pronoms compléments d’objet direct (COD) – zájmeno en 1. Utvoř věty pomocí « en » 1. Vous mangez de la salade? 2. Il y a beaucoup d’amis? 3. Il parle de son travaille? 4. Elle fait de la danse? 5. Vous achetez trois pains? 6. Vous avez des enfants? 7. Tu as acheté une voiture? 8. Vous voulez un bonnet? 1. Oui, j’en mange. 2. Oui, iI _____________ 3. Oui, il __________souvent. 4. Non, elle _____________ 5. Oui, nous _____________ 6. Oui, j’ _____________ 7. Oui, j’ _____________ 8. Oui, j’ _____________

Cvičení na Les pronoms compléments d’objet direct (COD) – zájmeno en - ŘEŠENÍ 1. Utvoř věty pomocí « en » 1. Vous mangez de la salade? 2. Il y a beaucoup d’amis? 3. Il parle de son travaille? 4. Elle fait de la danse? 5. Vous achetez trois pains? 6. Vous avez des enfants? 7. Tu as acheté une voiture? 8. Vous voulez un bonnet? 1. Oui, j’en mange. 2. Oui, iI y en a beaucoup. 3. Oui, il en parle souvent. 4. Non, elle n’en fait pas. 5. Oui, nous en achetons trois. 6. Oui, j’en ai deux. 7. Oui, j’en ai acheté une. 8. Oui, j’en veux un.