Opakování na 4. písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa. Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany.
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Funkce Konstantní a Lineární
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Slovní úlohy o společné práci
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Opakování na 3. písemnou práci
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Kruh a kružnice 1 od daného bodu S stejnou vzdálenost kružnice množina všech bodů roviny, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost k x S.
2.2 Kvadratické rovnice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_42_INOVACE_49_Úlohy o společné práci 1
MATEMATIKA Poměr, úměra.
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
SLOVNÍ ÚLOHY O SPOLEČNÉ PRÁCI
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Opakování na 1. čtvrtletní práci
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
OPAKOVÁNÍ ZE 7. TŘÍDY.
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Délka kružnice, obvod kruhu
Slovní úlohy o společné práci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy o společné práci
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Výukový materiál pro 9.ročník
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Opakování 2. písemná práce
TROJÚHELNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Opakování na 3. písemnou práci
Rovnice.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Slovní úlohy o společné práci − 3
Opakování na 4.písemnou práci
Transkript prezentace:

Opakování na 4. písemnou práci Lineární rovnice Kruh, kružnice

1. Myšlené číslo, vyřeš a zapiš rovnici A) Když k myšlenému číslu přičtu 9, pak ho vynásobím třemi, pak odečtu 61, dostanu opět myšlené číslo. (3 body) B) Myslím si dvě čísla. Jejich rozdíl je roven 34. První číslo je třikrát větší než číslo druhé. (4 body) C) Myslím si číslo. Součet třetiny myšleného čísla a pětiny téhož myšleného čísla je roven 64. (5 body)

2. Vyřeš slovní úlohu. A) V trojúhelníku má úhel α velikost 66°, úhel γ je dvakrát menší než úhel β. Určete velikost vnitřních úhlů β a γ. (3 body) B) Jarda s Davidem trénují trestní střílení na florbalový turnaj. Jarda dal o 18 gólů více než David. Celkem dali 86 gólů. Kolik gólů dal Jarda a kolik David? (4 body) C) Matce je 48 roků, synovi 18let. a) Před kolika lety byla matka čtyřikrát starší než syn? b) Před kolika lety byla matka třikrát starší než syn? c) Za kolik let bude matka dvakrát starší než syn? (5 bodů)

3. Vyřeš rovnice, zapiš postup řešení a proveď zkoušku. 3 . (y – 5) + 8 = 17 (3 body) 3𝑏 −3 3 = 2𝑏 −1 2 (4 body) 2𝑎 9 − 𝑎 6 = 𝑎 3 − 5 3 (5 bodů)

4. Rovnice a závislost v „hadech“ Najdi, jaké y najde had ke každému x. Doplň tabulku. (3b) Doplň tabulku a zjisti alespoň jednu dvojici čísel x a y z tabulky, že jejich rozdíl je roven 12 (pro jaký sloupec). (4b) Doplň tabulku a zjisti všechny dvojice čísel x a y z tabulky, že jejich rozdíl je roven 12 (pro jaký sloupec). (5b) ∙3 -10 x 2 3 4 5 6 7 10 20 100 y  

5. Vyřeš úlohu „o společné práci“ Prvnímu ševci by oprava 10 párů bot trvala 4 hodiny, druhému ševci 6 hodin. Za jak dlouho by práci zvládli společně? (3body) Bazén se jedním čerpadlem naplní za 3 hodiny, pokud bychom použili méně výkonné čerpadlo, tak se tento bazén naplní na 4 hodiny. Vyprázdnění bazénu odtokovým potrubím trvá 12hodin. Jak dlouho bude trvat napuštění bazénu za použití obou čerpadel současně, když nedopatřením zůstalo odtokové potrubí souběžně otevřené? (4body) Vodní nádrž se prvním čerpadlem vyprázdní za 6 hodin, druhým čerpadlem za 2 hodiny. Aby byla vyprázdněna za 1hodinu, musela být najednou spuštěna všechna tři čerpadla. Za jak dlouho by se nádrž vyprázdnila, kdyby bylo spuštěno pouze třetí čerpadlo? (5bodů)

6. Vyjádři neznámou ze vzorce Ze vzorce pro výpočet mechanické práce W = F . s vyjádři sílu F (3body) Ze vzorce pro výpočet obsahu lichoběžníku vyjádři výšku v (4body) Ze vzorce pro výpočet povrhu kvádru vyjádři délku jedné hrany (5bodů)

7. Kruh, kružnice - pojmy Pojmenuj přímky e, f, g, h a úsečku AB ve vztahu ke kružnici k na obrázku. (5 bodů)

8. Kružnice a trojúhelník Vypočítej velikost úhlů , ,  (3 body) B. (4 body) C. (5 bodů)

9. Kruh, kružnice _ příklady I. Vypočítejte průměr kruhu, jehož obvod je 56cm (3 body) Jaký poloměr musí mít kruhový záhon, po jehož obvodu chceme zasadit ve vzdálenosti 25cm 60 sazenic růží? (4 body) Vypočítejte délku oblouku kružnice danou poloměrem r = 2cm a úhlem 60°. (5 bodů)

10. Kruh _ kružnice - příklady II. Vypočítejte obsah 3 8 kruhu s průměrem 3m. (3 body) Vypočítej obsah hliníkové obdélníkové destičky s vyříznutým kruhovým otvorem o poloměru 11cm? (4 body) Vypočítejte obsah kruhu vepsaného do čtverce se stranou 1m. Kolik procent obsahu čtverce zaujímá. (5 bodů)

ŘEŠENÍ A 17; B 17; 51 C 120 A 76°; 38° B 34; 52 C a) před 8roky b) před 3 roky c) za 12 let A 8 B nemá řešení C 6 A 2,4h = 2h 24min B 2hod C 3hod A 90°; 42° B 18°; 45° C 18° ; 67° ; 45° A 𝐹= 𝑊 𝑠 B 𝑣= 2 𝑆 𝑎+𝑐 C 𝑎= 𝑆 −2𝑏𝑐 2 (𝑏+𝑐) e vnější přímka f tečna g sečna h poloměr AB tětiva A 56 𝜋 =17,83𝑐𝑚 B 1500 2 𝜋 =238,85 𝑐𝑚 C 2 3 𝜋=2,09𝑐𝑚 A 2,65m2 B 1120cm2 C 0,785m2 ;78,5%