Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Advertisements

 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Živočichové žijící v lese - podzim Pří_034_Rozmanitost přírody_Živočichové žijící v lese – podzim Autor: Mgr. Pavla Fridrichová Škola: Základní škola Slušovice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Živočichové
Společenstva polí Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
Opakování č. 6 Vlastivěda 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
SAVCI.
Jméno autora výukového materiálu
Opakování č. 4 Vlastivěda 4. ročník
Ekosystémy Opakování Přírodověda 4. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_15- Liška obecná Přírodověda - 4. ročník
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_18_Pole_živočichové
Ekosystém louka Živočichové
Opakování č. 3 Vlastivěda 4. ročník
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Opakování č. 2 Vlastivěda 4. ročník
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Ekosystém potoků a řek Rostliny
Ekosystém POTOK A ŘEKA.
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
České země po husitských válkách
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Vláda prvních Habsburků
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Les - živočichové Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_16_Ekosystémy Vzdělávací.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. Číslo a název klíčové aktivity: III/2; Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Interní číslo: VY_32_INOVACE_PR.KK.4.07

Živočichové na poli1 Aby se mohli skrýt před nepřáteli, splývají s okolím Mají dostatek potravy díky člověku, který na poli pěstuje polní plodiny Na poli žije množství pták a savců

2

Krtek obecný 2 Podzemní savec V zemi si vyhrabává chodby, ve kterých má hnízdo, a loví v nich potravu Přední končetiny jsou uzpůsobené k hrabání Je hmyzožravec, živí se žížalami

2

Hraboš polní 2 Jeden z našich nejhojnějších savců Býložravec, živí se zelenými částmi rostlin a semeny Dělá si zásoby na zimu v podzemních chodbách

2

Křeček polní 2 Pestře zbarven Vyhrabává hluboké chodby se zásobárnami Zásoby přináší v lícních torbách Všežravec – živí se zelenými částmi rostlin, semeny, hmyzem i mláďaty ptáků

3

Zajíc polní 3 Býložravec Žije na poli v jamkách, kterým se říká pelech Zadní končetiny má delší než přední Může běžet rychlostí až 55 km/h

3

Srnec obecný 3 I když je to lesní živočich, je často vidět na poli Samec má parohy, které každý podzim shazuje a přes zimu mu rostou nové Býložravec – živí se trávou, větvičkami, pupeny a lesními plody

3

Lasice hranostaj3 Obývá malé dutiny Má hnědou srst, která se v zimě mění na bílou Masožravec – loví myši a hraboše Z její zimní srsti je kožešina hermelín

masožravci ___________ býložravci ____________ všežravci ___________ 1. Rozděl savce na masožravce, býložravce a všežravce: Krtek obecný, hraboš polní, křeček polní, zajíc polní, srnec obecný, lasice hranostaj masožravci ___________ býložravci ____________ všežravci ___________

2. Zakroužkuj živočichy, kteří patří do ekosystému pole 4

3. Napiš do jednoho sloupce všechny živočichy a do druhého, čím se živí.Vyber z nabídky. Holub, liška, zajíc, káně, jetel, hraboš, vojtěška, křeček, poštolka, obilí, bažant. 3

Seznam literatury ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 40. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 41. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 42. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník - pracovní sešit. Brno : Nová škola, 2010, s. 21. ISBN 978-80-7289-219-9.